Is dit zo'n bijzondere synth?

Yoonchi

Synth Dork
Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
1.383
Locatie
Curacao, Paradise on Earth
Op ebay wordt de volgende Roland synth geveild: Roland M-VS 1
Op Vintagesynth en Sonic state is daar geen info over te vinden.
Zoals beschreven is het gewoon een rompler ala JV serie.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn de sounds te pruimen als rompler vervanger voor een JV 2080?

:doei:
Yoonchi
 
het is best een aardige module met bruikbare klanken, maar waaro zou je de 2080 erdoor willen vervangen? vanwege de prijs en ongebruikte mogelijkheden? een jv1080 heb je ook al voor minder dan 200 en dan heb je toch wel iets meer in huis dan de mvs1 (en inderdaad, zeker als je die expansion - 50 euro? - erin stopt, dan heb je een mvs1 in een jv1080)
 
als het om vintage geluiden gaat, vind ik de classic keys en vintage keys van emu eigenlijk leuker en beter dan de mvs1
 
Ik heb een M-VS1 staan hier. Het is best een leuke module opzich. Er zitten orgeltjes en mellotron geluiden in.

Voor vette synth klanken zou ik hem niet nemen. Er zitten wel wat van dat soort klanken in maar ze klinken erg tam vind ik persoonlijk. Bovendien kun je niet makkelijk parameters zoals het filter regelen, zoals je dat wel bij een JV kan.

Overigens heb ik het idee dat deze modules (er zijn er meerdere) niet helemaal 1 op 1 een ripoff zijn van de JV expansion cards. Ze bevatten ongeveer dezelfde geluiden maar zijn toch verschillend qua inhoud.
 
Back
Top