XLR naar Jack werkt niet

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.485
Locatie
Rotterdam
heb net een oude eventide gekocht, kabels erbij besteld (XLR naar Jack) sluit'm aan en het werkt niet... alhoewel, de ingang krijgt signaal dus de male XLR naar Jack werkt wel.
als ik een XLR naar XLR (mic)kabel voor de uitgangen gebruik doettie't wel.

uiteindelijk is het dus het simpelste om er drie (ja drie, dat ding heeft drie aparte uitgangen) mic-kabels bij te kopen maar ik begrijp niet dat de female XLR naar Jack het niet doen.
ze werken wel bij een ander apparaat dat ik hier heb staan (compressor).

dus... iemand een idee?... kan ik evt. 1 of meerdere pinnen omsolderen om't te laten werken? (scheelt me weer extra kabels/kosten).
 
sommige apparaten hebben een andere pinbezetting. Nu maakt dat met xlr-xlr kabel niet uit, omdat toch alles 1 op 1 gesoldeerd is.

Maar als je naar jack gaat kan het zijn dat hot en cold (+ & -) verkeerd om zitten of zelfs de ground verkeerd zit.

Ik had dat ook met mijn oude Solton mengtafel. Daarmoest ik ook de + en - omsolderen. Naar ik heb vernomen schijnt dat een typisch geval te zijn bij apparaten van Amerikaanse makelaardij. Kweet zo nie of eventide ook amerikaans is?

Ff checken hoe de jack gesoldeerd is. Achter op het apparaat zal toch wel ergens staan hoe de xlr uitgang van de eventide is gepind?

Let us know!
 
sommige apparaten hebben een andere pinbezetting. Nu maakt dat met xlr-xlr kabel niet uit, omdat toch alles 1 op 1 gesoldeerd is.

Maar als je naar jack gaat kan het zijn dat hot en cold (+ & -) verkeerd om zitten.

Ik had dat ook met mijn oude Solton mengtafel. Daarmoest ik ook de + en - omsolderen. Naar ik heb vernomen schijnt dat een typisch geval te zijn bij apparaten van Amerikaanse makelaardij. Kweet zo nie of eventide ook amerikaans is?

Ff checken dus, kan geen kwaad!
 
mmm, ging wat mis met het veranderen van de post. naja, hebben de mods weer wat werk :P

sorry!
 
Back
Top