Modular Filterbank?

Hooihuis

Acta est fabula
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
4.890
Locatie
tha Bleep City
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld; ik heb de zoekmachine gebruikt maar kon het zo 123 niet vinden.

Anyway, ik zit wel eens te denken aan de aanschaf van een Sherman Filterbank 2, puur met de bedoeling deze te gebruiken met mijn semi-modulaire spulletjes. De FB heeft qua filter toch aardig wat klankmogelijkheden heb ik al gelezen en meer dan genoeg aansluitingen om op te nemen in een modulair systeem.

Nu vroeg ik mij af: zijn er hier op het forum mensen die hem daar voor gebruiken? Die dus de envelopes / FM e.d. via een modular aansturen, of (andersom) bijvoorbeeld juist de uitgangsspanning van de envelopes gebruiken om weer onderdelen van de modular mee aan te sturen? En zo ja, werkt dit allemaal goed?

Ik weet dat er modular-fanatici zijn die soms flinke bedragen willen neertellen voor bepaalde exclusieve filters, dus ik vroeg me af hoe er uit die hoek over de FB 2 gedacht wordt……zeker als je bedenkt dat er wat extra functionaliteit op zit en de 2e handsprijs ongeveer 400-450 euro is.

Ben benieuwd!

Erwin
 
heb je deze al overwogen??
q127s.jpg


dat staat denk ik gewoon mooier, kwa functionaliteit kan je denk ik beter voor de sherman gaan, die is veeeeeeel uitgebreider.
 
Heb 2 jaar geleden ook een FB 2 gekocht met hetzelfde idee;

Is idd goed in te zetten in een modulair systeem

Je hebt eigenlijk aleen nog een of meer VCO's nodig, EG + VCA zit er al op.

Als je de VCO(s) niet meteen al te hard instuurt kun je je geluid subtiel inregelen.
Veel mensen zetten de pre-VCF gain meteen op max en klagen dan dat de Sherman te eenzijdig klinkt.
Vind ik dus niet

Voor het geld eigenlijk een koopje:
VCF met stereo uit
ADSR + AR
VCA's
LFO
Envelop follower
Ook nog een externe CV in + attn.

Alleen de handleiding vond ik niet erg helder

groeten
Joost
 
Thanx Bliepbliep en Levka :okdan:

Denk dat ik het toch maar eens ga proberen dan......mocht het tegenvallen dan kan ik zo'n FB 2 altijd weer verkopen en misschien nog zonder verlies ook (zijn volgens mij redelijk waardevast).

Zo'n module van Synthesizers.com is natuurlijk mooi, maar ik heb (nog) helemaal geen echte modular hier; was ik misschien niet helemaal duidelijk in. Ik zou zo'n losse module dan ook niet handig kunnen plaatsen.

@Levka: je hoort inderdaad wel eens dat de FB alleen maar kan brullen, maar ik heb goede hoop dat je met een beetje subtiel inregelen ook wel de wat cleanere sounds eruithaalt......en dat de envelopes een beetje rap zijn natuurlijk :)

Eerst maar eens de brief van de belastingdienst afwachten; kijken of er nog wat inzit dit jaar.
 
Back
Top