Waar halen ze die bas vandaan?

Er staat waarschijnlijk gewoon een ingehuurd mannetje achter de schermen een beetje te bassen word ook vaak gebruikt bij theater gezelschappen. mannetjes/vrouwtje(in de minderheid) die helemaal niet op het podium aanwezig willen zijn. en niet hun naam aan de band wil vestigen... zou kunnen.
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Muse heeft bij zijn live optredens toch ook geen bassist rond lopen? Die werken geloof ik ook met pedalen.

:confused:

c3.jpg


Wie is dan de man die altijd op zondag het vlees komt snijden, of basgitaar komt spelen?? :D
 
“When we were a guitar band, I was playing the bass,” says Rice-Oxley. “But when there was a big hole left by the absence of a guitar, I decided to go back to playing piano. Obviously, that meant I couldn’t play the bass and the piano at the same time on stage, so rather than interfering with the chemistry of the band, we decided to use Logic to play back my bass parts.”
 
die zgn. 'noodzakelijke' hoge prijzen zijn netzoiets als de huidige olieprijzen...
ieder klein dingetje grijpen ze aan op de prijs te verdubbelen.
 
Ach ja. ALLES is toch achterlijk duur geworden? Dus die kaartjes gaan gezellig mee.. Ben ik bang..

Of, net als wat Mono zegt: DOURRRR
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
die zgn. 'noodzakelijke' hoge prijzen zijn netzoiets als de huidige olieprijzen...
ieder klein dingetje grijpen ze aan op de prijs te verdubbelen.

hehe..

Straks zullen oliemaatschappijen de omzet nog zien dalen door grootschalig zonnebloemoliegebruik.

Shell en Total zullen binnekort waarschijnlijk wel een stichting oprichten die zich bezig houdt met in oa. Europa illegaal zonnebloemolie-gebruik op te sporen en rechtzaken tegen de gebruikers ervan aan te spannen.

Als dat niet voldoende effect heeft zal Shell op zeker zonnebloemolie in hun tankstationshops gaan verkopen in 5-literflessen.
 
en sommige artiesten kunnen gewoon vragen wat ze willen, dus ja dan is het logisch dat de toegangsprijzen omhoog gaan. Ze zouden sommige artisten gewoon niet moeten boeken voor aso prijzen.


Origineel geplaatst door disgrace
Ja mojo zijn bastards, maar toch heeft het internet verkeer een duidelijke effect gehad op concert prijzen.
 
Origineel geplaatst door sander
en sommige artiesten kunnen gewoon vragen wat ze willen, dus ja dan is het logisch dat de toegangsprijzen omhoog gaan. Ze zouden sommige artisten gewoon niet moeten boeken voor aso prijzen.

Zolang mensen honderden euro's willen betalen voor 2h muziek in een voetbalstadion met slechte akoustiek, waarbij ze de uitvoerdende(n) slechts goed kunnen zien op een giga-tv naast het podium, dan moeten ze vooral door blijven gaan... Kwestie van vraag-en-aanbod, toch?
Persoonlijk koop ik dan liever een live-DVD: beter geluid én beter beeld! Voor de sfeer koop ik van het overgebleven budget wel een goede fles wijn (of twee... of drie...) :P

Sommige 'artiesten' zouden ze sowieso niet moeten boeken... bijvoorbeeld die zogenaamde TOPPERS: hoe halen die het in hun botte harses om zichzelf 'toppers' te noemen??? Maar goed: vraag-en-aanbod; de tent was avond aan avond uitverkocht! Het zegt meer over de bezoekers dan over de 'artiesten'...
...en dan te bedenken dat die mensen ook gewoon stemrecht hebben... =(
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
inderdaad, de Red hot chili peppers laten optreden kost al een miljoen ofzo... !!!

500.000EUR had ik begrepen, maar dat is incl een oranje drumkit... :L
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar mag ik nu de conclusie trekken dat Keane geen bassist heeft en dan maar een computertje achter de schermen gebruikt, omdat de toegangskaartjes te duur zijn?

:D

Wout

Zoiets ja, maar ze kunnen wel spelen, tis zeker niet 100% fake. Op de S90 site staat wat info over Keane

http://www.sninety.com/news/keane_int.php
 
Vind het wel uitermate lachen dat er op een synth/technologieforum van jan gegeven wordt omdat bepaalde parts gesequenced worden. Get over it imo.

Coldplay doet dit trouwens ook, heb op hun (briljante) optreden in Antwerpen regelmatig strings en synthpads uit het niets horen verschijnen...
 
Er is tegenwoordig bijna geen bandje meer die zonder wat voor vorm van click (of het nou een tik of complete backingtracks zijn) meespelen.
Alle tourtjes, ook binnen nederland, van Kane tot Trijntje, Direct tot aan noem het maar op...van een shakertje, tot aan soms een 2e gitaar partij, een gedub'te stem...strijkers arrangement uit de studio.

Bij bijna alle grote artietsten draaien heel veel Apple systemen met Digital Performer mee, met soms wel 200 tracks..die meestal gemute zijn maar bij nood is bijna alles in te starten...elke partij die gespeeld wordt kan meestal ook ingestart worden.
 
Rock live met heel de tijd een sequenser komt nooit echt lekker van de grond als het echt loos moet gaan . In een studio of een ceedeee of whatever klinkt het weer te gek .
De kracht van house zit hem nu juist weer in het strakke (van een sequenser) maar daar gaat het nu niet over .

verwar nou niet te veel
 
OK ff kort door de bocht als die-hard muziekliefhebber en festival bezoekers:

-Kean is een kutband, Coldplay ook
-festivals en concerten zijn te duur, consumpties ook.
-Bier op festvals is kut
-Mojo is een kut organisatie
-Bands die playbacken dienen afgeschoten te worden
-Het feit dat je niet eens water mee mag nemen het festival terein op, zou verdomme gewoon verboden moeten worden. Ik heb op elk festival wel een dope day zeg maar, geen alcohol dus. Moet ik verdomme voor elk glas water wat ik drink 2,50 betalen..........

Zo nog 3 weken en dan weer op naar Rock Werchter
 
Back
Top