[Kraftwerk] mijn verhaal..

bob303vs909

Ach und Weh
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
1.701
Locatie
Amsterdam
Kraftwerk wa wel lache...vier oude mannen achter laptops...geluid was fantastisch en ze waren net zo statisch als hun robot's. De visual waren geweldig, vooral de combinatie van machine muziek met de oude zwart/wit beelden van de tour de france, modeshows, autobahnen en de trans eurpe express..

Optreden begon met een hapering van een van de laptops en het goirdijn ging net zo snel weer naar beneden als dat het omhoging, wat een grappig wuifje opleverde van florian...

Ben ook nog naar het 00:00 concert geweest....en ook deze keer bleven de special effects en de naakte danseressen uit..helaas...het concert was identiek aan die van 20:00....er werd om precies te zijn twee keer meer gelachen, door ralf vier keer vaker met zijn heupen geschud, en het allemooiste voorval was dat florian op een gegevem moment echt niet meer kon zien wat er op zijn scherm gebeurde, en zijn bril maar even opzette....

En, oei...wat zijn ze oud geworden....

Heb geloof ik wel aan drie groepjes nederlanders gevraagd of ze van het forum waren...ik werd alle keren met een zeer wazig en niet begrijpende blik aangekeken...

En hebben jullie Zoetemelk ook voorbij zien komen bij tour de france?

En wisten jullie dat Jeff Mills in de zaal stond met zijn manager?
 
Hey Bob.....

Was goed heh..... ik had mijn verhaal ook al op het forum staan..... zal hem ff nog inkopieren want op de een of andere manier werd hij niet in de Acitve Topics geplaatst.....

Was jij de gene die om 20:00 uur schreeuwde.... "IK HEB ER ZIN IN" ????

Ja heb Joop Zoetmelk ook nog voorbij zien springen..... eerst op de schouder van die ene dude maar dat trok ie niet.....

Wist niet dat Jeff Mills er ook was...... waar stond ie dan?????

Ik heb nog wel met Nick Nova gepraat..... maar jouw verder niet gezien.... ik had nog wel een bericht op dinsdag op het DSF gezet voor de telefoon nummers....

CP
 
Om precies te zijn gebruikten ze vaio's...geen andere apparatuur zover ik heb gezien...

Nee, ik was niet degene die 'k heb er zin an' schreeuwde...

jeff stond gewoon in de zaal...

Ik zag wel een gast rondlopen met een wit mouwloos dingetje en een violater roos tatoo in rood....was dat een van ons???
 
Ja die heb ik ook zien lopen...... met die tatoo van de Violator roos......

Ze gebruiken wel synths..... ik zat boven en kon het dus beter zien......

Hier een kleine extract van mijn verhaal die hier ergens op het forum staat....

Omdat wij van bovenaf keken konden we eens goed bekijken wat en hoe ze aan het spelen waren..... Ze hebben dus een soort stalen constructie gebouwd waarmee (vermoedelijk) alle laptops gekoppeld hebben staan.... en in de stalen constructie heeft Ralf een full size klavier waarop hij alle melodiën speelt en als enige van het viertal de zang voor zich neemt.

Henning speelt ook een aantal melodiën mee zoals The Model.... maar heeft slechts een half klavier en daarnaast leek het erop alsof hij een batterij effect knoppen aan het bedienen was... was moeilijk te zien.....

Fritz is duidelijk de effecten man in het stel.... die is het hele concert met een (wellicht zelf gebouwde) Kaoss Pad aan het rommelen.... was vooral erg goed te horen en te zien bij Trans Europe Express....

Florian was de statische Florian zoals we hem kennen en had geen klavier en verzorgde de drumpartijen etc..... en...... moest elk nummer zijn neus ff sneuten...... ach gossie....

..... zoiets...... dus wel een soort zelfgebouwde synth constructie...... en dus wel live spelen..... :-)

CP
 
Kraftwerk, oud of niet... Het blijven helden :)

Was dan ook het mooiste compliment wat ik ooit kreeg van de man met 4 Nord Modulars op een muziekbeurs bij het pielen aan een NordLead3: "Echt een mooi Kraftwerk ritme jongeman!" :)
 
Back
Top