Verwijzingen naar zoek

draqoon

Sluimerend Lid
Lid sinds
29 augustus 2002
Berichten
110
Locatie
een huis
Hoi Allemaal,

Ik plaats dit maar ff in zinloze discussies, omdat ik toch al weet dat we hier niet uit gan komen. Dus wat betreft het resultaat zal ie vrij zinloos zijn. Toch ben ik wel geinterreseerd naar de meningen van andere forumgebruikers.

Sinds het forum aan het groeien geslagen is (ook ik ben daar schuldig aan :P) gebeurd het steeds vaker dat als iemand een vraag post die al eens eerder gepost lijkt te zijn dat er dan mensen zijn die continu naar de functie zoek gaan lopen verwijzen.
Of nog irritanter een soort volgende link als antwoord geven:

www.synthforum.nl/forums/search.php?s=&action=showresults&searchid=36913&sortby=lastpost&sortorder=descending

waarbij ze dus zelf maar even een zoekstring ingevuld hebben en die url ge-copy/paste hebben.

ik kan dit niet verklaren. Ik heb dan zoiets van bemoei je er dan niet mee als je niet iets inhoudelijks toe wilt voegen. Het vervuilt de thread alleen maar. En daarbij komt het op mij over als een soort wantrouwigheid naar mensen die 'domme vragen' stellen, alsof dit ook automatisch luie mensen zijn.

wie heeft hier nog meer een mening over?

Ik ga er in ieder geval vanuit dat iemand het echt niet kan vinden als ie een vraag stelt.
 
Ik vind dat je als je een thread tegen komt waarvan je denkt hey deze vraag heb ik al eerder gezien dat je dan DIRECT naar die andere thread moet verwijzen, of dat je het antwoord gewoon moet geven.

Anders gewoon de thread negeren.
 
Als iemand met minder dan bijv. 10 posts al metteen begint te blaten van dit of dat (terwijl het voor de hand ligt of dat je zeker weet dat het met zoeken zo gevonden is) zonder duidelijk aan te geven van 'ik heb al gezocht maar.....' (die zijn er wel nl.) dan is het helaas maar zoek maar eerst even.

En als mods zoiets posten is het helemaal duidelijk lijkt me. Ik zoek zelf ook vaak zat voordat ik iets post qua vragen. Da's toch wel het minste wat je kunt doen vind ik.
 
Back
Top