Blinde test VST/Hardware !

Division

of hoe schrijf je 't...
Lid sinds
16 oktober 2004
Berichten
346
Locatie
België
Ik heb samen met een vriend die zelf toch een aantal leuke apparaten heeft staan besloten een kleine test op te stellen waarbij jullie moeten raden welke geluiden uit een VST komen, en welke niet :)

Ik ga de gebruikte apparaten/VST's niet geven, maar jullie hoeven ook niet te raden welke sound uit welke synth komt, want het zijn nou niet bepaald karakteristieke geluiden op de laatste na ;)

Iedereen die wil meedoen mag zeggen wat 1 tm 4 volgens hem of haar is, ofwel in dit topic (liefst) of via pm (voor de schijtluizen :D ).

Link: http://users.pandora.be/division/mashup.mp3

het duurt maar een halve minuut, en opgenomen op 192 KBPS MP3.
Let the games begin!
 
klinkt allemaal als vst's....:o:
 
Tsja moeilijk te zeggen na digitalisatie.... zitten er wel analoge gear bij of alleen vst en va?
 
met analoog bedoel je wss gewoon HW want echt analoog zit er niet bij :o:
 
Alle 4 de geluiden zijn digitaal opgewekt door hardware. Of dat een synth in een kastje of in een doosje is, dat maakt dan toch niet uit zoveel ?
 
1 vst
2 hw , maar twijfel tussen quadrasid, maar als ik dan toch moet kiezen dan ga ik voor hw.
3 hw
4 vst

Maare als ik het flange karakter zou kennen van een ion en of virus, zou ik denken dat je die gebruikt hebt.
 
Origineel geplaatst door matt second
Alle 4 de geluiden zijn digitaal opgewekt door hardware. Of dat een synth in een kastje of in een doosje is, dat maakt dan toch niet uit zoveel ?

En toch zijn er nog een legio mensen die een VA per definitie beter vinden klinken als een VST :)
 
Ik denk dat er een Ion/Micron en een Nord Lead/Rack 2 tussen zit.....maar dat baseer ik puur op de karakteristiek van de sounds....geen idee verder....ken ik te weinig VSTI's voor.
 
Misschien is het wel allemaal dezelfde synth...haha :D
Nee, nou ben ik het te spannend aan het maken :o:
 
denk ook dat t allemaal VST's zijn ...

1e lijkt me korg legacy
2e zeta
3e vanguard
4e v-station of zeta

zal er wel goed naast zitten...

ben benieuwd :)
 
1e en 3e zijn hw?! Maar de klanken zijn zo verschillend dat het eigenlijk niet te horen is. Je zou haast klanken meer op elkaar moeten laten lijken en dan de test doen.
 
Ja we gaan de volgende test doen met dezelfde (voor zover mogelijk) instellingen en wat filtersweeps, even kijken of mijn 'collega' tijd heeft, dan upload ik 'm vandaag nog! :)
 
Moeilijk te zeggen dit, ik zou ook gedacht hebben dat het allemaal softies zijn.
 
Back
Top