Megasynth

Status
Please reply by conversation.
Het gaat over een paar jaar ook een drama bak worden om te onderhouden met die custom vco's ben ik bang.
Want hoe veel spare ic's heeft Alesis nou liggen?
Is een modular iets niets voor je Boele?
 
Gezien de hoeveelheid andro's die op de markt gegooid worden ben ik voor spareparts nog niet zo bang voorlopig.

Modulars: ja zeker! Gisteren werd mij door Olivier Grall een Polyfusion en een EMU modular aangeboden... ECHT waar!
Maar ja, dat zal ver boven mijn budget zijn.

Hij stuurde me ook wat links van plaatjes... SOP!!
http://www.synthfool.com/images/studiooliviergrall.jpg
http://www.synthfool.com/images/studiooliviergrall2.jpg

De Cwejman is een hele interessante. MOTM vind ik prachtig, maar zelfbouw is aan mij niet besteed, en dan wordt ie behoorlijk duur. Maar inderdaad, patchen is OOK leuk!
 
Hoe weet jij die prijs als ik vragen mag? Ik denk aan HEEEL veel modulars, maar mijn portemonnaie werkt niet mee... :D
 
Ah, vandaar! Nee, vintage hoeft niet, maar een EMU modular lijkt me wel kicken hoor! :D Gelukkig is er *inderdaad* er veel nieuw EN goed te koop op dat gebied.
In tegenstelling tot niet modulare analogen... :(

Waar ben je op afgehaakt bij die Polyfusion?
 
Ja het is vreemd dat er zo weinig nieuwe analoge bakken te koop zijn.
Puur als je kijk naar het aanbod van modulaire dingen.
Ik zou zelf eerder voor een echte modular gaan en niet voor een cewjman.
Puur vanwege het makkelijkere uitbreiden van de synthesizer.

Ik heb de Polyfusion moeten laten varen vanwege $$$ (euro's)
Niet dat die duur was maar ik had zelf even een tegenslagje.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
maar ik had zelf even een tegenslagje.

belasting zeker? ze moeten boele toch ergens van betalen?!
 
Origineel geplaatst door Leo
En Fuse, dat MonoPoly meteen weer aanslaat komt toch ook een beetje door wat je zegt. Impliciet diskwalificeer je mensen die de A6 niet goed (genoeg) vinden maar meteen als mensen die geen synth kunnen programmeren.
Niet kunnen maar willen. Belangrijke nuance. En ach ja het is mijn mening net zoals ik het raar vind dat mensen een synth niet eens een langere poos kunnen bezitten om er nou eens echt van te genieten.
Doet mij teveel aan speeddaten denken. Het 'Die kop staat me niet aan, volgende!' idee zeg maar.

En zowieso is het helemaal niet verkeerd om mono een beetje te stangen. Want als SCD op zoek is naar een wrede polyfone analoge bak komt hij weer met z'n modulars aanzetten. Op zich leuk dat hij enthousiast is enzo. Maar om nou bij elke synth discussie hierover te beginnen is misschien wel net ff iets teveel van het goede.

Wellicht is die MKS80 van Hanzie ook wel wreed genoeg voor you? Da's ook een leuke polyfone analoge bak.
 
Hey hij kwam zelf met een 2600 en een vcs3 aan.
Dus is het dan raar dat ik zeg mischien een modulair?

Ben jij het vriedinnetje van Berry of zo?
Dat jij ook ineens zit te zeiken dat ik iedereen een modulair aan wil praten?
 
Ga jij dan zitten te zeiken dat het niet zo is? :mega:

2600 en VCS zijn altijd nog semi-modulair trouwens. :W
 
Er staat toch duidelijk EMS VCS3 of aanverwant.
Ik geef hem alleen maar persoonlijk advies over wat ik weet.
Ik heb voorzichtig aan Boele gevraagd of een modulair mischien iets is.
En ik zie dat die er vorlijk op reageerd en zelfs met foto's van een kennis komt.
Dus ga nu niet zitten azijnpissen dat ik altijd iedereen een modulair de stront in wil douwen.
 
ik wou al weer dat ik me er niet mee bemoeid had.

ik ben trouwens al 26 jaar met dezelfde vrouw, haar kop staat me nog steeds aan. maar ik vind speeddaten met synths wel leuk. ik ga vandaag maar eens een cwejman bestellen. de liefhebbers vinden hem volgende week of zo wel bij te koop/ruil aangeboden.
 
Origineel geplaatst door Leo
ik wou al weer dat ik me er niet mee bemoeid had.

ik ben trouwens al 26 jaar met dezelfde vrouw, haar kop staat me nog steeds aan. maar ik vind speeddaten met synths wel leuk. ik ga vandaag maar eens een cwejman bestellen. de liefhebbers vinden hem volgende week of zo wel bij te koop/ruil aangeboden.

LEO: Verkocht! :D Zonder gekheid, ALS je dat ding echt besteld zou ik graag een kopje koffie (of twee) bij je komen drinken. Ik ben bijzonder geïnteresseerd in dat ding, maar wil hem persé eerst eens een keer horen. Mag dat/kan dat?

En heren in het algemeen: ik ben 42 en zeer wel in staat mijn eigen keuzes te maken. Persoonlijk vind ik het plezierig dat mensen met ideeën, voorstellen etc. aankomen. Ik plaats niet voor niets zo'n uitdrukkelijke post hier. Ieder zijn eigen mening uiteraard (ook over modulars!). Er is geen reden te gaan kissebissen over wel of niet modulars, wel of niet Andromeda's etc. Zelf ben ik uiteindelijk in IEDERE synth geïnteresseerd (behalve de DX7 natuurlijk...). De een doet me wel wat meer dan de ander trouwens... :)

Ten overvloede: Fuse: De Andromeda vind ik een prima en veelzijdige analoge polybak. Ik heb er zelfs een tijdje *twee* gehad. Het programmeren op dat ding is erg leuk en je kunt fantastische details in een geluid aanbrengen. Beslist een grote charme van dat ding! Het feit dat ik overweeg hem weg te doen is puur gebaseerd op ruimte, geld en overlap. Ik gebruik de A6 hoofdzakelijk voor pads, drones etc. dingen waar ik veel voices voor nodig heb (vandaar ook mijn voorkeur voor de matrix ipv de xpander). Omdat mijn studio een beperkte hoeveelheid vierkante meters heeft kan ik ook niet een Andro EN een matrix 12 plaatsen. Maar goed, ik HEB nog geen Matrix 12... Daar wordt ik voor behandeld (tm Van Kooten en de Bie, moeder en zoon Van Putte :D).
Bovendien vang ik voor de A6 nog wat centjes mocht het zover komen. En mocht ik hem gaan missen: een A6 koop je makkelijker terug dan een matrix 12 lijkt me. Dat zijn dus zo'n beetje de overwegingen.

Monopoly: ik ben absoluut ook geïnteresseerd in modulars. Het patchen van een geluid is een ervaring apart en leidt vaak tot geluiden die je minder makkelijk op een vaste routing synth zal maken. Bovendien zien ze er vaak zo aantrekkelijk uit :D Heb zelf een tijd een Doepfer A-100 gehad, en ook al is dat een modular aan de onderkant van het spectrum, toch mis ik hem. Gewoon omdat het ding veel plezier gaf bij het maken van geluiden. Je moest er echt over nadenken :D
En ik heb VCS3, aanverwant en ARP uiteraard niet alleen genoemd voor het geroute gedeelte van de synths... :)

Nou, terug naar de roots van deze thread: WAAR BLIJFT DIE MATRIX??!!!
 
Hei Boele,

Als je een megasynth zoekt en in goede staat, heb je dan nog niet eens gekeken bij RLMusic http://www.rlmusic.co.uk. De prijzen zijn langs de hoge kant, maar daar staat wel tegenover dat je een goed gereviseerde synth in de plaats krijgt. Zowel JP8, CS80, Oberheims en Moogs staan regelmatig in het aanbod.

Misschien heb je er wat aan ;) .

Succes met de zoektocht :okdan:

:doei:
 
Hoi Danny! Alles kits in het warme zuiden?

Die site ken ik uiteraard. Maar de prijzen zijn, in mijn ogen, absurd. Bovendien komt daar nog shipping bovenop. Dus dat gaat niet door.

Maar bedankt voor het meedenken!

Gr, Boele
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top