waarom een tb 303 ?

Als je de handleiding goed lees kom je veel vette functies tegen.....zoals triplets programmeren, pattern lengte aanpassen.
En de song mode is echt wel tof, kan je een hoopje patterns aan elkaar knoppen met verschillende transpose per pattern, erg handig als je niet genoeg handen hebt:)

Je kan ook verschillende songs maken en deze na elkaar afspelen mbv de track selector knop.....dat houd in dat je dan langere patterns kan maken en hiertussen kan schakelen.

grtz Bruce
 
Origineel geplaatst door sander
Haal die lelijke oversturing er eens af man. Zo kan je toch niet horen of het een clone of 303 is. :D

een TB zonder distortion kan eigenlijk niet he :D

nah geintje.. zo klinkt ie ook best fijn, al hoor ik m liever overstuurd :)
 

Attachments

  • tb-pattern-3.mp3
    985,8 KB · Bekeken: 61
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
klinkt leuk :)

beetje te happy naar mn smaak maar verder wel leuk, begin doet me trouwens heel erg ergens aan denken kan er alleen niet op komen.. volgens mij een heel bekend melodietje van iets :confused:

hmm zou kunnen.. de meeste dingen dat ik maak komen iemand wel bekend voor

ik versta ook nie hoe ik ze maak, opeens zijn ze er :)
 
Wat ook handig is om de headphone uit door een distortion te gooien richting mixer en de normale output direkt naar de mixer....door nu te eq-en kan je een supersterk signaal maken waar weinig dips in zitten.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
een TB zonder distortion kan eigenlijk niet he :D

nah geintje.. zo klinkt ie ook best fijn, al hoor ik m liever overstuurd :)

maar oversturen kost je dynamiek .. een minimoog voor bassen moet je eigenlijk ook niet oversturen als je ie echt dik en rond moet klinken
 
...

...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
een TB zonder distortion kan eigenlijk niet he :D

nah geintje.. zo klinkt ie ook best fijn, al hoor ik m liever overstuurd :)

TB zonder distortion met mooie delay is vinnik echt wel mooie als zo overstuurd
 
kwam net op t internet een foto tegen van de originele doos 8)

denk dat t best uniek is als je de doos erbij heb, voor de echte collectors vast wel wat geld waard..
 

Attachments

  • tb-303.jpg
    tb-303.jpg
    18,5 KB · Bekeken: 56
voor de liefhebbers nog een stukje TB, is eigenlijk een testje de bass komt uit de Teebee ge sidechained met een kick uit de 9090, verder ook nog de TB door t zelfde kanaal als de Teebee maar oorspronkelijke kanaal van de TB niet geheel gemute

TB is trouwens door een Boss-Os2 pedaaltje gehaald (toch wel fijnere distortion als over-gainen op de mengert imo)
 

Attachments

  • test123blah.mp3
    1.005,7 KB · Bekeken: 80
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
kwam net op t internet een foto tegen van de originele doos 8)

denk dat t best uniek is als je de doos erbij heb, voor de echte collectors vast wel wat geld waard..

Verrek die heb ik nog, + tasje
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
TB is trouwens door een Boss-Os2 pedaaltje gehaald (toch wel fijnere distortion als over-gainen op de mengert imo)

De Os-2 heeft asymetrische vervorming die je niet met een mengpaneel krijgt.
Daarom klinkt zo'n soort pedaal ook imo beter.

Alleen een goeie buis klinkt nog een stukje beter.

Zo'n doos kan mij geen reet schelen, ik wil gewoon draaien aan de knoppen en dan lekker kwijlen.
Er gaat niets boven een beetje acid in de morgen.

:)
 
Origineel geplaatst door trash
tasje

Mijn zusje was helemaal waus van de TB-in-tasje... om eerlijk te zijn vond ze het tasje volgens mij gaver dan de TB ;)

-C-
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
voor de liefhebbers nog een stukje TB, is eigenlijk een testje de bass komt uit de Teebee ge sidechained met een kick uit de 9090, verder ook nog de TB door t zelfde kanaal als de Teebee maar oorspronkelijke kanaal van de TB niet geheel gemute
TB is trouwens door een Boss-Os2 pedaaltje gehaald (toch wel fijnere distortion als over-gainen op de mengert imo)

ik had m perongeluk en keer of tien opstaan ,je sound snippert teebee en tb....koffie zetten jekent t wel

wat me toch wel erg opval dat dat stukje opt laast van teebee wat mer van noten slide eigenlijk niet eg slide
ik weet de teebee kunje maar op een manier aansturen boven de 100 vel istie accented
maar dat kleine stukje wat daarna komt wat met je tb is gemaakt ,...slideen junp eg astei accented note krijgt verklaring denkik;
[ Roland: TB-303 (Kenton 5 mod) ]viezeuh sneakertttt - jij hebt trouwens :engel: :D een 5 socket kiterop
heb ik ook gehad kunje toch anders proggen,...

is wel een duidelijk verschil ,.met de standaard accented note die de teebee krijg
teebeee is nie soo xpressioneel

ik zegt niks over de loop verders [hq/hardhouse achtig],...doeik toch

en idd vetteh shoebox :duivels: tb met air en torsie
bestaat er al een kleding lijn van tb shoes en caps
hey as alib t kan .....:z

ik zou toch best zo,n mc202 willen hebben en asje van programmeren [ slides & accent aparte knoppen ,..] houdt
en de mod box erop hebt ,...kunje een aardig eindje komen ,..denk
verders is t ook nog een aardig synthjeen cv gate sequencer

je zou toch aardige slides sequences kunnen maken in een mc202 sequencer
hebben we alt eens een keertje over gehad detb heeft iest van eens pecial 6 ? bitt processor [computercontrolled] die lekker instabiel sequenced

hoedat ook alweer zat,...?
 

Attachments

  • 202mod.jpg
    202mod.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 59
hey er is al een kledings lijn van TB-303 maar jah niet echt officieel ofzo geloof ik ..
ik heb zelf eens via via een Zwart shirt gekocht met TB-303 erop en daaronder de text COMPUTER CONTROLLED ofzo
zal voor de gein binnekort eens fototje maken van t shirt, heb m eigenlijk nooit aangehad omdat ik bang was dat mensen me een synth of computer nerd zouden vinden :dubbel:

als ik me goed herinner had ik op de teebee idd geen slide gemaakt, mc-202 heb ik serieus naar gekeken om erbij te nemen maar er zitten een paar nare min puntjes aan vast

* programmeren schijnt erg kut te zijn en hier en daar wordt aangeraden om m voor een optimaal resultaat gewoon in combi met midi/cv te gebruiken (in dat geval heb ik t zelfde aan de mc-202 als mn sh-101)

* patterns op mc-202 kun je niet op slaan tenzij je er een batterij in gooit en je mc-202 op een soort standby stand aan blijft staan

de kenton 5 op de tb gebruik ik eigenlijk nooit, heb voor de gein wel eens geprobeerd wat je ermee kon, maar live tweaken blijft toch leuker :)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
hey er is al een kledings lijn van TB-303 maar jah niet echt officieel ofzo geloof ik ..
ik heb zelf eens via via een Zwart shirt gekocht met TB-303 erop en daaronder de text COMPUTER CONTROLLED ofzo
zal voor de gein binnekort eens fototje maken van t shirt, heb m eigenlijk nooit aangehad omdat ik bang was dat mensen me een synth of computer nerd zouden vinden :dubbel:

als ik me goed herinner had ik op de teebee idd geen slide gemaakt, mc-202 heb ik serieus naar gekeken om erbij te nemen maar er zitten een paar nare min puntjes aan vast

* programmeren schijnt erg kut te zijn en hier en daar wordt aangeraden om m voor een optimaal resultaat gewoon in combi met midi/cv te gebruiken (in dat geval heb ik t zelfde aan de mc-202 als mn sh-101)

* patterns op mc-202 kun je niet op slaan tenzij je er een batterij in gooit en je mc-202 op een soort standby stand aan blijft staan

de kenton 5 op de tb gebruik ik eigenlijk nooit, heb voor de gein wel eens geprobeerd wat je ermee kon, maar live tweaken blijft toch leuker :)


In de mc202 kun j een lithium batterij zetten dan onthoud die de patterns wel dit kun je ook bij een tb303 laten doen hoeft er voor het geheugen iig geen batterijen meer in
 
Origineel geplaatst door rombraz
In de mc202 kun j een lithium batterij zetten dan onthoud die de patterns wel dit kun je ook bij een tb303 laten doen hoeft er voor het geheugen iig geen batterijen meer in

moet ik dan de 202 laten modificeren?
 
Jongens er mag hier niet gepraat worden oven een 202 he dit is nog altyd een 303 topic.;)
 
maar de 202 is de poor man's 303 :D

maar je heb gelijk we moeten niet te ver gaan afdwalen, dus als rombraz me ff een pbtje wil sturen? :)
 
Back
Top