mmt8 aan tr707

ch9527

Ouwe rot
Lid sinds
10 november 2005
Berichten
802
kan het kloppen dat als ik mijn mmt8 aan mijn tr707 koppel. (707 als master, mmt8 als slave) het tempo van de mmt8 2 maal zo langzaam is als de tr707? Hoe zou ik dat kunnen verhelpen?
 
Zou 't kunnen dat de 707 op DinSync snelheid staat of zoiets, dus met een andere resolutie uitstuurt / ontvangt?
 
Din sync zal het niet zijn, hoewel je dat wel zou vermoeden (verschil tussen 24 ppq en 48 ppq levert normaliter dit soort problemen op). Maar aangezien de 707 een aparte output heeft voor din-sync zal dat het sowieso niet zijn, ook omdat de mmt8 (denk ik) niet zal reageren op een din-sync signaal. Dus dit probleem is wel vreemd.

Maaruh... andersom, werkt dat wel?
 
proberen

proberen

ik ga vanavond proberen. Maar het is zo fijn om de 707 als master te hebben om ook de 606 te kunnen syncen...
 
tja

tja

dus proberen. heel vreemd!

moet je horen. als je de sync op internal only zet dan doet ie wel wat ie moet doen (zelfde snelheid) maar als je em op midi & internal zet dan gaat ie ineens op halve snelheid lopen (de tr707 als slave). Heb andersom nog even niet geprobeerd maar ik hoop dat dat nu ook goed gaat. Las net iets op een forum over midi-echo waardoor clock signalen worden gestoord. maar in dit geval is het precies de helft van de snelheid, lijkt me dus een ander probleem.
Gedeeltelijk opgelost dus...
 
Back
Top