Atari & Cubase

Ik heb nog een 1040STf en een 260ST. Alleen men monitor is bijna naar de kl**en. Dat is nog zo'n ouwe RGB monitor.
Ik heb wel nog lang moeten zoeken eer ik eindelijk een cubase (2.0) gevonden had (notator en logic nooit gevonden).
Een probleempje is dat al deze paketten de monochrome modus nodig hebben en met een RGB gaat dat niet, dus heb ik zo'n rare monochrome-emulator gebruikt. Cubase marcheert, maar muisbewegingen zijn pokketraag en alles crasht regelmatig.
Heeft er misschien iemand nog zeer ouwe MIDI-software, die ik bvb. nog op mijn 260ST (512kb ram) zou kunnen draaien? Ook ben ik op zoek naar een stuk software waarmee je de sound-chip gebruikt als synth en kan bespelen via MIDI.
Heeft er iemand nog ouwe Atari Diskettekkes rondslingeren?
 
Ja ik gebruik nog een Mega STe met Cubase 2.01. PC gebruik ik dan als sampler/soft synth, enz.

Ik heb er nog een grafische kaart bij voor hoge resoluties en kleuren zodat de Atari op een PC SVGA monitor kan worden aangesloten. Werkt perfect, ook cubase in hoge resolutie dus (In Monochrome mode). Evt. te koop die kaart........

Diskettes zat.
 
Ik gebruik ook atari 1040st, 't enige wat ik heb is cubase 2.01, en mijn eigen .all files, verder nix. (vind ik ook wel genoeg :) )
 
Ik heb 3 1040 ST's......een in gebruik en twee voor de onderdelen zoals diskdrive en trafo die nog wel eens stuk gaan.
Daaraan een paperwhite monitor en nog een reserve.

Aan de ST heb ik de Midex Plus hangen, twee midi in en vier uit. Daaraan een 880 midipatcher.

De Atari gebruik ik alleen voor Cubase ( versie 3.1 met Dongle !)

Nu we het toch over Atari hebben de volgende vraag : aan de achterkant van mijn ST zit een later gemonteerde schakelaar.
Ik weet niet precies wat ie doet maar als ik hem omzet en ik laad een song dan ziet ie dat als "item" ipv "file"

Weet iemand waar deze schakelaar voor zou kunnen dienen ?

groeten

basicsys
 
Kan het zijn dat je dan een andere TOS versie laad?

Heb jarenlang atari ST's gehad en ook nog een Falcon030.
Nu moet ik het met emulators doen.
Nog nooit geprobeerd of daar ook cubase en m'n AMT op werken maar vreemd genoeg ook niet het nut daarvan ingezien.
 
Origineel geplaatst door oli303
Heeft er misschien iemand nog zeer ouwe MIDI-software, die ik bvb. nog op mijn 260ST (512kb ram) zou kunnen draaien? Ook ben ik op zoek naar een stuk software waarmee je de sound-chip gebruikt als synth en kan bespelen via MIDI.
[/B]

Is wel leuk idd om de soundchip te gebruiken van de atari maar is absoluut niet te vergelijken met de SID chip van de C64. Het enige wat je er uit haalt zijn een paar lelijke blokgolven :( Wat wel zeer geinig proggy's is, STSpeach. Is o.a. gebruikt voor Das Boot - U-96 :biertje:

Origineel geplaatst door spdk
Ik gebruik ook atari 1040st, 't enige wat ik heb is cubase 2.01, en mijn eigen .all files, verder nix. (vind ik ook wel genoeg :) )

Abs! Ik heb een 1040STe (4mb) en gebruik ook gewoon cubase 2 en verder geen gezeik, werkt toch perfect?
Klein min puntje is wel dat je qua mixermap niet meer dan 127 items kwijt kan.
b.t.w.: Iemand nog geintereseerd in .MIX files? Heb ze o.a. van Juno-2, Six~Trak, JX-8p :peukie:
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik neem aan dat de hoogste TOS versie de beste is ???

groeten

basicsys

Op zich wel, alleen zijn niet alle TOS versies geschikt voor alle modellen.

Zo is TOS 2.06 er alleen voor de MEGA Ste

TOS vanaf versie 3 is voor de Falcon geloof ik.
 
De Falcon030 heeft TOS 4.0x

Waar die TOS 3.x gebleven is zou ik niet weten. Misschien de TT dat die TOS 3 heeft.

Er was ook iemand met een Falcon emulator bezig maar volgens mij heeft die het opgegeven want het verder niets meer gezien.

Trouwens als je van STe spelletjes houd (of zwaar retro wilt gaan) is http://www.atari.org dé link voor al uw Atari zaken. :)
 
Atari forever !!

De Mega St4 hiero, Cubase 2.01 al jaren en het is zeer onwaarschijnlijk dat er wat anders voor komt. Wel balen dat sommige editors en tools alleen voor pc te krijgen zijn. Mijn pc heeft geen midi-aansluiting ...

Wat is dat voor leuke mixermap voor die Juno 2 ? Is dat iets voor mij, sixpack ? Scheelt me dat een programmer ????

Paul.
 
Origineel geplaatst door Hover
Ik gebruik nog steeds een Atari Mega ST4 met Notator SL en wat kleine, handige miditools.

En ben nog steeds tevreden :okdan:

Notator SL...

Werkt dat ook al op een Atari 1040STf??
 
Last edited by a moderator:
Ik gebruik ook nog steeds men atari en dat zal nog voor een tijdje zijn en daar bij heb ik de volgende vraag :

(ik wil hier geen aparte thread opendoen om deze vraag alleen te stelln daarom doe ik het hier maar even)


Hoe kan ik ".all " files van de atari in mijn cubase vst op men pc opendoen, in geval van atari give-up ???


thx!

p.








:okdan:
 
Cubase files kunnen gewoon door je PC gelezen worden.
Maar ouwe Atari files kunnen ook door Mac Cubase versies gelezen worden. Erg tof toch?
Bij Cubase SX kun je ook nog oude .all files converteren naar nieuw .cpr files maar daar gaan er wel een aantal instellingen bij verloren. (zie documentatie)

Maar aan al die Atari mensen. Snap niet waarom je nog met die ouwe meuk werkt.
 
Back
Top