professioneel CD brand prog. voor CD-Master

skies

Klats, Boink, Klets
Lid sinds
20 januari 2006
Berichten
1.208
Locatie
randstad
Wat is nou een serieus, betrouwbaar en overzichtelijk programma om je CD-master te maken?
Ofwel de CD-R die naar de perserij gaat?

Met Nero zal het ongetwijfeld kunnen, en vrijwel alle andere software, maar is er een programma (misschien wel freeware 8~ ) wat zich hier speciaal op richt?
 
WaveLab. Red book burning! (professioneel dus, met alles wat erbij hoort)
Niet gratis natuurlijk;)
Maar als je Cubase SL/SX legaal hebt, kun je nog tot 28-4-2006 WaveLab6 kopen voor maar € 400 bij Steinberg of bv Thomann (moet je wel je laatste Cubase factuur bijvoegen als bewijs).
Mijn exemplaar verwacht ik over 2 daagjes binnen.}:|
 
SjglOpp.. (*skies slikt eens flink)

Potverpillepap.. Dan worden de productiekosten wel wat duurder :erm:

Iemand ervaring met Adobe Audition? (Ik gebruik nu Cool Edit Pro)
 
Re: professioneel CD brand prog. voor CD-Master

Origineel geplaatst door skies


Met Nero zal het ongetwijfeld kunnen, en vrijwel alle andere software, maar is er een programma (misschien wel freeware 8~ ) wat zich hier speciaal op richt?

inderdaad...Nero... :D...de meeste mensen die ik ken branden met Nero...

brandt ook isrc codes dacht ik...ik weet niet of Wavelab dat ondertussen ook doet (zal toch wel ?..)...

(ik doe het met een hardware cd-brander meestal...of met Nero)

en Arnomusicman : Red Book is niet pro,maar gewoon de standaard in consumenten cd's...alle audio cd-tjes die je brandt zijn Red Book cd's...16 bits 44100hz...
 
De tracks lopen overigens in elkaar over, zonder pauzes.
Dit ging in een oude versie van Nero (1 wav splitten in stukjes) maar zoog nogal; het kon niet opgeslagen en was retetraag bovendien (en ik vertrouwde het daardoor ook niet helemaal)..
 
Origineel geplaatst door skies
De tracks lopen overigens in elkaar over, zonder pauzes.
Dit ging in een oude versie van Nero (1 wav splitten in stukjes) maar zoog nogal; het kon niet opgeslagen en was retetraag bovendien (en ik vertrouwde het daardoor ook niet helemaal)..

we zijn ondertussen bij Nero 8 geloof ik....alles is in te stellen...;)
 
Origineel geplaatst door skies
De tracks lopen overigens in elkaar over, zonder pauzes.
deze schijnt gratis te zijn: Feurio
het is schareware, maar blijkbaar niet beperkt in functies/de tijd dat je het kan gebruiken

voor zover ik begrepen heb van degene waarvan ik de link heb (heb het progje zelf nog niet getest), kun je bijvoorbeeld alle in elkaar gelopen traks als één audiobestand openen en dan in de track editor van het programma markers zetten op de plaatsen waar je wil dat er een nieuwe track begint op de cd
 
Hmmmm... :)
Dat van Sony ziet er ook goed uit. Dus ze bestaan toch, de alleen-maar audio-CD-maak-programma's :)

Ben even aan het testen geweest met Feurio. Wat een raar programma :P Allerlei heel uitgebreide mededelingen en instellingen enzo, die er vaak helemaal niet toe doen. En rare omslachtige manier van werken.

Wel weer goed is dat de Schrijver niet werd herkend, maar met standaardprofielen kan hij toch schrijven.

In de track editor kun je de idd. van 1 track meerdere tracks maken, maar wat ik raar vind is dat er geen 'raster' is. CD's hebben toch een bepaalde framerate waarin een track gesplitst kan worden?..

Enfin, ik klungel morgen verder, en ga denk ik ook dat Sony programma proberen, ziet er goed uit :) (edit: maar toch wel weer erg veel overbodig gadoe..)
 
Re: Re: professioneel CD brand prog. voor CD-Master

Re: Re: professioneel CD brand prog. voor CD-Master

Origineel geplaatst door dione
en Arnomusicman : Red Book is niet pro,maar gewoon de standaard in consumenten cd's...alle audio cd-tjes die je brandt zijn Red Book cd's...16 bits 44100hz...

OK thanks! Ik had ergens eens opgevangen dat je gebrande audio CD aan een aantal specifieke zaken moet voldoen om er direct een glasmaster van te kunnen laten maken. Mij stond bij dat ze het over Redbook hadden.
Is er wel een standaard voor? Of kan ieder audio CD'tje dienen voor het maken van een glasmaster?
En als er wel specifieke eisen zijn, hoe heet dat dan/moet het dan aan voldoen?
 
Mijzelfve komt tot 'nen minder plezante ontdekking: Feurio kan geen ISRC fikken...
Kan ik nergens invullen tenminste.
Aannemend dat mijn NEC ND-3530A dat wel kan schrijven al vind ik nergens info over wat hij kan schrijven. ;{

Origineel geplaatst door dob
Ga je op vinyl?
Onder welke naam, en wanneer ligt het in de winkel zodat ik het kopen kan?

Dat komt nog :)

@arnomusicman: Ik heb me laten vertellen door het bedrijf waar ik ze wil laten persen dat de geperste CD gewoon exact zo wordt als de aangeleverde master (de CD-R dus).
 
Re: Re: Re: professioneel CD brand prog. voor CD-Master

Re: Re: Re: professioneel CD brand prog. voor CD-Master

Origineel geplaatst door arnomusicman
OK thanks! Ik had ergens eens opgevangen dat je gebrande audio CD aan een aantal specifieke zaken moet voldoen om er direct een glasmaster van te kunnen laten maken. Mij stond bij dat ze het over Redbook hadden.
Is er wel een standaard voor? Of kan ieder audio CD'tje dienen voor het maken van een glasmaster?
En als er wel specifieke eisen zijn, hoe heet dat dan/moet het dan aan voldoen?

Mijn ervaring is dat dat allemaal wel meevalt....ik heb 1 keer van Sony een cd terug gehad,toen had ik in Nero iets verkeerd staan (eigenlijk een multisessie cd gefikt).....de mastering had er echter geen problemen mee...

De meeste mensen die ik ken branden gewoon met Nero of andere software....Wavelab herkent lang niet alle interne branders in computers,maar als het goed is is dat in WL6 wel beter geworden (alhoewel ik op het WL forum al weer mensen zag klagen)....

Red Book is wel de standaard,maar zoals gezegd doet iedere cd-brander dat wel....de meeste branders vragen er al niet meer naar en branden standaard Red Book cd's.....Red Book is gewoon een manier van data schrijven,die is afgesproken tussen Philips en Sony....

M'n hardware-brander doet ook CD24 : dan kun je cd's branden op 24 bits en 96khz...dat is eigenlijk pro,maar omdat er maar weinig cd-spelers zijn die dat aankunnen heb je er geen zak aan en accepteren ze het niet...
 
Zo, heb nu getest met Sony CD Architect.

CD Architect it is :okdan:

Prima functionaliteit, was even uitzoeken hoe ik nou precies de wav kon splitten maar bleek uiteindelijk heel simpel.
Dankzei de 'Read subcodes from CD' functie kon ik meteen makkelijk testen of alle info ook geschreven was.
Het veld 'Engineer' en 'Copyright' werd niet gevuld (geen ramp maar wel jammer), zou dat aan de CD-schrijver kunnen liggen?

Dank aan allen :)
 
Back
Top