2e leven

complexharmony

Nieuwkomer
Lid sinds
22 april 2006
Berichten
12
Locatie
Woerden
Hallo, na diverse keren dit forum bekeken te hebben, meld ik mij toch maar eens aan. Ik heb met een andere vrijetijdsbesteding (hardlopen) goede ervaringen met een forum opgedaan en hoop ook hier de nodige nuttige contacten te kunnen leggen.

Mijn eerste synthesizer tijd stamt nog uit de jaren 80, toen de Juno 6, Jupiter 8 en de Fairlight (heb indertijd de eerste Nederlandse presentatie nog meegemaakt) ed. op de markt kwamen. Ik zelf heb indertijd een Formant gebouwd. Het was best wel een uitgebreid exemplaar, in een zelfgebouwde robuste kast. Leuk om te doen, maar de stabiliteit van de VCO’s was niet echt om naar huis te schrijven. Heb het apparaat op een gegeven moment aan iemand weggegeven. Gezien de belangstelling op dit forum heb daarmee aardig wat geld laten liggen :stupid

Ik heb onlangs een Roland D-70 synthesizer gekocht. Daarmee is voor mij een tweede synthesizer leven begonnen. Het is een wat gedateerd apparaat (1990), maar wel met een voor mij herkenbaar en aangenaam Roland geluid. Ik ben het apparaat nog aan het bestuderen. Er zit van alles op, maar de samenhang van sommige functies is mij nog niet echt duidelijk. De Roland handleiding biedt daarbij maar zeer ten dele een nadere uitleg. Ik zal hier op een andere plaats van dit forum maar eens een vraag over stellen.

Oh ja, t.a.v. mijn nickname: Ik ben muzikaal gezien in de loop der jaren geëvolueerd van Symphonic Rock naar de betere Jazz. Ik hou daarbij vooral van muziekstijlen die verder gaan dan het eerste de beste blues of andere voor de hand liggend akkoordschema (b.v. Chick Corea).

Groeten,

Peter
 
welkom
 
:biertje:
 

Attachments

  • welkom-gr.gif
    welkom-gr.gif
    3,7 KB · Bekeken: 72
Back
Top