Korg Ms-2000

murphi

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2001
Berichten
708
Wie heeft er ervaring met de korg ms2000 ?
Is het VA nummer zoveel of heeft dat ding ballen ?
Ik heb ooit wel eens met een Elektribe EA gespeeld (vond ik niet erg veel aan overigens... beetje tam) en deze schijnen ongeveer hetzelfde te zijn.

Ik kan mijn K5000 tegen deze bak ruilen (ik wil van de k5000 af, die bak gaat TE ver !), goeie deal of niet ?
 
Ik heb zelf een MS2000R en ben er best tevreden over.

Qua geluid is ie erg goed, maar vooral qua controls vind ik hem erg prettig.

Helaas valt ie een beetje tegen qua aantal stemmen (4 stemmen, max. 2 parts polyfoon).

Heb je hem al geruild trouwens?
 
Ik heb de Z1 altijd leuker gevonden dan de MS-2000. Het enigste voordeel van de MS-2000 is dat ie geen ton weegt.

CU M8's *D

J-Run
 
interface en stepsequencer OK!
filter niet OK!
prijs voor wat je krijgt ook niet OK, zeker niet Nederland/europa..krijg het vermoeden dat de prijsstelling in de VS behoorlijk anders is, dat ie daar meer iets boven de 1000 piek kost omgerekend....hier in NL kan je denk ik beter effe doorgaan voor een Virus B of als budget een probleem is de waldorf microQ

Olaf
 
Hetis geen synth voor vette strings (te weinig stemmen)en
voor bassen laat ik liever aan Moog of Nord over.
het is een synth voor jaren 70 sounds en voor effecten
er zit een goede arpeggiator in en hij is Ideaal voor realtime
edit recording. duur is hij niet en is makkelijk te bedienen.
de vraag is dus: zoek je een synth met vette strings en Moog-
achtige bassen lijkt mij een alternatief als een Nord 2-3
beter. zoek je een authentieke ms-20 sound dan is de MS2000
echt iets voor jou.
 
oh god gaan we weer ;)
omdat ie door de korg marketing MS2000 is genoemd betekent het nog niet dat ie als de MS20 klinkt....helemaal niet zelfs..

Olaf
 
Hij lijkt wel veel op een my first synth. ;)

Heel hoog blije speledingetje gehalte met een leuk geluid. Boeie of er vette strings of bassen uitkomen. Het is er een voor erbij zullen we maar zeggen.

De Karma is net zoiets. Qua geluid klinkt het prima maar de extra toeters en bellen maken hem leuk maar voor de échte syntesizer fanaat mist het die paar dingen en zit er te veel 'onzin' op in de plaats.
 
Orgineel geplaatst door fuse
Hij lijkt wel veel op een my first synth. ;) Heel hoog blije speledingetje gehalte met een leuk geluid. Boeie of er vette strings of bassen uitkomen. Het is er een voor erbij zullen we maar zeggen.
Ben ik absoluut niet met je eens! :(
Het apparaat is een pure additieve synth met knoppen voor alle parameters.
Wat zou daaraan ontbreken?
Als je een beetje verstand hebt van geluidssynthese, kun je daar toch een behoorlijk eind mee komen.

Okee, hij heeft maar 4 stemmen en klinkt niet zo heftig als een Virus of een Micro-Q.
En qua effecten heeft ie bijna niets aan boord.

Maar je hebt een behoorlijk arsenaal aan golfvormen tot je beschikking om mee te gaan vlooien.
En vergeet ook niet de ingebouwde 16 bands vocoder, waarbij voor zowel de carrier als de modulator externe signalen kunnen worden gebruikt.

Als je daar nog niets mee kunt, weet ik het ook niet meer.
 
Dat het een my first korgy is vind ik ook absoluut niet. De mogelijkheden zijn gigantisch met dat ding. Ik zal wel eens nummer uploaden waarin je dat ding kan horen schreeuwen en kraken.
 
Het is maar waar je de MS voor gebruikt.
Ik gebruikt hem voor de arpeggiator en
en voor duistere analoge vintage sounds alla MS-20
De MS2000 is inderdaad geen vervolg op de MS-20
zoals de media prefereert. Maar heeft wel (wel eens waar in digitale modeling techniek)
bijna alle functies als de MS-20 en de vocoder is geweldig!
Het is een apparaat om bij je al bestaande set toe te voegen.
Een Nord en Yamaha AN1 X en een Korg MS-2000
Voeg een Roland XV-5050 aan toe en voila, muziek maken.
 
Het apparaat is een pure additieve synth met knoppen voor alle parameters.

Bedoel je niet substractieve synth? Nou raak ik een beetje in de war... maar ik loop zowieso 2 nullen achter :)

Zullen we es jou MS-2000 en mijn 20 naast elkaar zetten. Ik ben wel benieuwd wat nou het verschil in klank tussen een A en een VA is want ik hoor namelijk wel overal dat de synthese in de 2000 is gemodelleerd naar de 20.
 
Volgens mij slaat de MS20 - 2000 vergelijking vooral op de filter, hij schijnt qua uiterlijk weer op andere Korg classics te lijken.
 
20 vs 2000

20 vs 2000

Ik vind de 2000 veeeeel digitaler klinken te opzichte van de 20 teminste dat is mijn eerste indruk van de 2000 geweest. Het model nijgt eerder naar een monopoly
 
Orgineel geplaatst door Synic
Ben ik absoluut niet met je eens! :(
Het apparaat is een pure additieve synth met knoppen voor alle parameters. Wat zou daaraan ontbreken?
Uitbreidingsmogelijkheden voor bijv 8 stemmen of zoiets?
(volgens mij was het ook subtractief hoor)

Maar wil het ding ook niet afkatten of zo. Ik heb er zelf een hele tijd mee gespeeld in een muziekwinkel en dat was gewoon lache. Werd alleen een beetje schichtig van al die knipperende lampjes onder die knoppen enzo.

Maar net zoals de MS-20 een 'goedkope' versie was van toen is de MS2000 een goedkope versie van nu. (Als je een modulaire analoge synth met de MS-20 vergelijkt) En al die extra dingen als vocoder en arpegiator zijn wel zwaar OK. Beetje jammer is toch wel dat qua geluid hij er niet echt uitspringt. Dat hoeft overigens ook niet altijd want een subtiel of anders klinkende synth is net zo waardevol in een setup.

Als je een beetje verstand hebt van geluidssynthese, kun je daar toch een behoorlijk eind mee komen.
Anders gooi je er gewoon distortion 'over'. Hendig zat!
 
Orgineel geplaatst door 4-Tek


Zullen we es jou MS-2000 en mijn 20 naast elkaar zetten. Ik ben wel benieuwd wat nou het verschil in klank tussen een A en een VA is want ik hoor namelijk wel overal dat de synthese in de 2000 is gemodelleerd naar de 20.

Er is natuulijk een groot verschil
tussen analoog en virtual-analoog.
Het is niet eerlijk om een digitale synth
(die qua sound veel cleaner klinkt) te
vergelijken met een analoog.
maar als je een beetje creatief bent kun je
van de ms-2000 een behoorlijke analoge
sound neer zetten.
 
Ik wilde ook niet meteen een waardeoordeel aan de vergelijking gaan plakken. Ik wilde ze es naast elkaar horen omdat het me erg leerzaam lijkt om es precies te horen wat een analoge synth nou zo ... eh ja ... analoog maakt.
 
Hoezo? Weet je dat dan niet?
Hoe virtuale synths ook zo analog claimen te zijn,
ze kunnen de "foutjes"die een analoog zo... eh ja...analoog maakt (het onstemmen, het steeds maar weer opstarten van een signaal telkens als je een toets in drukt waardoor het geluid een fractie anders is, het kraken van pots en ga zo maar door) niet virtualen of modelleren of wat het beestje ook mag heten.
Dat neemt niet weg dat een Vsynth niet vet klinkt.
Je moet alleen (haha) zelf die foutjes in progammeren.
ik denk dat dat iets te ver gaat. Bij analoog is niet
alleen de klank die het zo ana maakt maar ook het gebruik daar van. kabels, snoeren, aansluitingen (zoals bij modulaire synths)
Een virtuele modulair met snoeren en kabels, lichtjes en knopen
is niet te financieren. dat is ook de reden dat de Nord modulair
ook voor software heeft gekozen.
 
Last edited by a moderator:
Ik ben er van overtuigt dat menig VA bak vetter klinkt als een analoge bak. Heeft helemaal niets te maken met brakke kabels en shit..

Het mooie van analoge bakken vind ik dat ze doorgaans weinig polyfoon zijn en zeker weinig multitimbraal. Daardoor ben je per geluid bezig met 1 bak waardoor je gevoelsmatig gedwongen bent om er het vetste uit te halen...

Je neemt geen genoegen met een vaag geluid, terwijl je dat misschien wel met een 32 stemminge weet-ik-veel-wat-bak zou doen.
 
Ik zeg ook niet dat een analoog veel vetter zou zijn.
Vsynths klinken gewoon ietswat cleaner.
waardoor de zin "geef mij maar het echte werk" in veel recenties
voorkomen. het is gewoon een nieuwe
digitale synthese die moet je niet
vergelijken met analoge bakken.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top