mpc-60 en sample stretchen?

Daredevil

Stamgast
Lid sinds
17 mei 2005
Berichten
376
Locatie
Purmerend
Okay ik ben een beetje lui, Ik kan het niet zo gauw vinden.

Ik heb een break op dubbel snelheid afgespeeld en opgenomen met de mcp60,
Kun je nu die hele sample 2x zo langzaam laten afspelen door de MPC?

Zoja, Hoe?

Ik wil ook graag weten of je die velocity (voor sommige pads) kan uitzetten bij aanslaan.
Of zet je de velocity uit per sample? En waar?

En ook hoe je die "dubbel aanslaan van zelfde sample/pad = dezelfde sample door mekaar" uitzet.
(als het al kan)

Thanks

PS. Als je een geluidsborn aansluit op je MPC-60 (cd-speler, pc of platenspeler ed.),
dat geluid wat je dan hoort (dat van de mpc-60 afkomt naar versterker toe),
Is al gelijk omgezet naar 40KHz 12 bit he? Of zit ik ernaast?

Dus als je bv. je cd's gewoon beluisterd via de MPC, geen samples (geluidsbron > MPC > versterker),
dat wat je hoort is gelijk die 12bit geluid of niet?
 
Dat andere moet je zelf maar even uitzoeken. Dat is toch juist het leuke van zo'n apparaat?
 
de mpc60 heeft geen timestretch, dit hebben de mpc's vanaf de 2000xl dacht ik

je kan natuurlijk dubbel zo snel opnemen en dan trager maken (downpitchen).

Maar lees je boekje even door. Alle vragen komen daar aan bod.
 
Klopt. De MPC-60 heeft de sample engine van de S-950 serie en timestretch is bij de S-1000 door Akai geïntroduceerd.
 
Het ging me ook niet om time-stretchen hoor. Zat dat in me OP.?
(effe nalezen zo)
Nee, het ging me idd. om iets dat dubbel zo snel opgenomen is weer 2 x zo langzaam te laten afspelen.
Maar heb het al gevinden hoor, ik dacht dat dat tunen iets anders was, blijkt dat die waardes gewoon procenten zijn.
Mja, ik wou proberen of ik wat dingen kon uitvogelen zonder de handleiding
Gewoon voor het olskool gevoel, kijken hoever ik zou komen. Men :P, Dit is echt grappig.
Volgens mijn kun je alle handelingen met nummertjes en toetsen onthouden, die scherm is ws. niet altijd nodig.

Ik weet sinds gister avond na me werk hoe je samples opneemt, saved, laad en toewijst, formatteert, samples edit,
en dat je met play-rec overdub met de pads drums in kunt spelen en laten loopen
Ik snap alleen niet waarom bij playback de drums (altijd laatste halve noot, bar 1) niet zo is zoals ik het had ingespeeld.
Hij skipt ofzo. Heeft dat te maken met de opgegeven tempo?
Kan de akai nou ook gewoon als een phrase-sampler fungeren?

Die auto-start voor opname en dat instellen van een tijd voor opname (voor bv. drumhits)
is ook erg handig. Korte geluiden is een breeze om opte nemen en behoeft geen crop meer.

En wat ik ook van op de vloer ga korm van de lol Is dat ik nu precies 1 DS-DD 720k disk heb waar ik al me samples op
opsla.(Lousy linn rock-kit en seqs en system.all eraf gedumpt.)
Dat ik zoveel kon doen met zo weinig.. :P

yeeeeeeeeeeh :)

PS. Ik weet dat ik heel oinduidelijk schrijf, nmaar dat komt door me dyslexie. :P
 
Timestretching zit inderdaad ook op de s950, en op de mpc vanaf de 2000XL
 
Re: mpc-60 en sample stretchen?

Origineel geplaatst door Daredevil
Ik wil ook graag weten of je die velocity (voor sommige pads) kan uitzetten bij aanslaan.
Of zet je de velocity uit per sample? En waar?

sounds > 2 > soft key 4

Origineel geplaatst door Daredevil
En ook hoe je die "dubbel aanslaan van zelfde sample/pad = dezelfde sample door mekaar" uitzet.
(als het al kan)

Dit heet polyfonie, je kan dit alleen uitzetten als je de OS upgrade hebt (versie 3.10). Hoe weet ik niet precies, want ik heb 2.02. Hoe dan ook, je kan natuurlijk wel dezelfde sample in meerdere pads laden en dan eentje inkorten (choppen dus).

Origineel geplaatst door Daredevil
Als je een geluidsborn aansluit op je MPC-60 (cd-speler, pc of platenspeler ed.),
dat geluid wat je dan hoort (dat van de mpc-60 afkomt naar versterker toe),
Is al gelijk omgezet naar 40KHz 12 bit he? Of zit ik ernaast?

Dus als je bv. je cd's gewoon beluisterd via de MPC, geen samples (geluidsbron > MPC > versterker),
dat wat je hoort is gelijk die 12bit geluid of niet?

Hier ga ik je niet bij helpen, dit zal je toch echt zelf moeten ontdekken. Goed luisteren!

Origineel geplaatst door Daredevil
Hij skipt ofzo.

De MPC 60 skipt niet! Dan heb je toch iets niet helemaal goed ingesteld in Timing correct.

Nog wat tips: Als je een bepaalde functie niet weet te vinden, gewoon doen wat in je opkomt. Aangezien je nooit door meer dan 1 submenu hoeft te gaan om een functie te bereiken, zijn de meeste (alle) functies vrij makkelijk te vinden.
Als je even niet meer snapt wat er op het scherm staat, raad ik je aan om gewoon even op de Help knop te drukken, hij zit er niet voor niets!
Ook is het handig om gewoon even de handleiding door te lezen. De 60 kan meer dan je denkt, en het staat allemaal in de handleiding. Bovendien is de handleiding erg begrijpelijk, geen technisch gebrabbel waar je geen touw aan vast kan knopen.
Kijk ook even op MPC-Forums.com, hier staat een uitgebreide Beginners guide/FAQ, erg handig!

Veel plezier met je 60!
 
Heb lang niet meer achter mn 60 gezeten
maar dat 2 keer zo langzaam afspelen doe je gewoon dmv de tuning naar beneden te halen,
Zit als het goed is bij je pad instellingen
 
zow en nu je dat allemaal weet..

zal ik dan die mpc even van je lenen om m t bedienen?
veels te veel werk joh, om zelf te doen
 
Die MPC is echt zo cool.

Ik was al achter de antwoorden hoor. Evengoed bedankt. Ik dacht dat de tuning ergens anders voor was.
Ik vertik het nogsteeds om die handleinding door te lzezen. (trauma door vele sheisty handleindingen van andere
apparaten met een inleidng van 2 hoofdstukken, een hoofdstuk gewijd aan het opzet van het boek, geen logische indeling,
en ellenlange gebrabbel over hoe goed het appraat wel niet is)

Ik heb al wel grof een opzet voor een remix van een vanessa paradis track.
 
laat horen dan :D
 
Back
Top