PSI, Dynaudio, of iets anders?

datisookzo

Ingeburgerd
Lid sinds
15 januari 2003
Berichten
84
Beste lui..

Ik ben aan het twijfelen tussen twee studiomonitoren en zou graag weten of iemand mij helpt de knoop door te hakken.
In eerste instantie wilde ik de Dynaudio bm15a's kopen, nu is mijn oor gevallen op de PSI Active 21/2's.
Beide speakers heb ik wel eens beluisterd maar daar kan ik niet alles mee. Wat ik weet is dat ze beide goed zijn, dat de dynaudio's wat meer gebaseerd zijn op de 'hoe klinkt het thuis' ervaring, en de PSI's erg betrouwbaar zijn.

Ik wil geen mackies meer en ook geen genelecs.. maar misschien heeft iemand nog een ander idee>?

Bedankt voor eventuele hulp!

Groeten

EJ
 
Misschien een naar de KRK Rokit reeks kijken?
 
Als je iets wil kan ik je alleen aanraden om hier eens te luisteren om de mogelijkheden te horen . Dit is phase neutraal geen timings verschillen begint echt al op 20 hz . Je kunt presets maken spdif ebu in alles kan. En kwa prijs ietjes duurder maar dan heb je wel iets wat de bovengenoemde types makkelijk verslaat .


een foto /
 

Attachments

  • xls 1.jpg
    xls 1.jpg
    19,4 KB · Bekeken: 76
Nee joh, je moet gewoon op koptelefoon mixen. Wordt met alle grote producties gedaan. Heb je die speakers al gekocht, dan weet ik wel iemand die ze van je wil overnemen ivm doorgebrande speakers
:P

Dag EJ, wat leuk om je hier tegen tekomen :D
 
Re: PSI, Dynaudio, of iets anders?

Origineel geplaatst door datisookzo
Beste lui..

Ik ben aan het twijfelen tussen twee studiomonitoren en zou graag weten of iemand mij helpt de knoop door te hakken.
In eerste instantie wilde ik de Dynaudio bm15a's kopen, nu is mijn oor gevallen op de PSI Active 21/2's.
Beide speakers heb ik wel eens beluisterd maar daar kan ik niet alles mee. Wat ik weet is dat ze beide goed zijn, dat de dynaudio's wat meer gebaseerd zijn op de 'hoe klinkt het thuis' ervaring, en de PSI's erg betrouwbaar zijn.

Ik wil geen mackies meer en ook geen genelecs.. maar misschien heeft iemand nog een ander idee>?

Bedankt voor eventuele hulp!

Groeten

EJ


PMC maakt ook hele goede monitoren

http://www.pmcloudspeaker.com/index2.html
 
Kan alleen goed oordelen over 3 monitoren.

Behringer Truth's... ik vind ze waardeloos.
Tannoy Reveal... zelf gehad en wel aardig heb er een paar platen mee weten uit te brengen.:D
Mackie HR824 Heb ik sinds een week.. man man, wat een verschil met de Tannoy's


Ik ben echt super te spreken over die dingen.
Luisterde een aantal tracks die ik eerder op de Tannoys gemaakt had en ik wou graag gelijk nog een keer aan de knoppen draaien om een aantal dingen goed te zetten.


Dynaudio's heb ik bij Feedback geluisted maar vond dat hoog maar storend.. leek wel alsof daar veel te veel opgepropt zat.
 
Ik ze niet persoonlijk maar heeft iemand ervaring met Alesis Air speakers. Snerpend duur, maar zijn ze ook goed.

De Dynaudio's bm15a zijn geweldig. Ik heb zowel de passieve als de actieve monitoren beluisterd en ze zijn gewoon grandioos. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik ze niet kan vergelijken met het andere setje dat je noemde.

In het goedkopere segment verbaas ik me iedere keer weer over de Alesis MKII's. Ik vind die zo goed klinken......
 
Origineel geplaatst door markaugust
www.abluesky.com mediadesk... 600 euries
nog een keer
neem de tijd en ga ze s luisteren bij midi-amsterdam
ik zou ze nog niet ruilen voor de duurste mackies ooit

of tjek de vele awards en reviews van gerenomeerde namen at the site
hier in nl nog niet bekend, maar t is de bomb
3 way, maar dan echt waarheidsgetrouw.
niks meer schrikken van hoe t op een p.a klinkt
 
Back
Top