Stereo Pitch shifter

meesha74

Muzikant
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
2.252
Locatie
Hilversum
Weet iemand een goede stereo Pitch shifter? Ik wil hem gebruiken om audio "breder" te maken, dus NIET om tracks een paar noten omhoog of omlaag te pitchen. Oftewel, ik wil per kanaal (links / rechts) een finetune functie hebben waarmee ik de pitch een paar procent kan veranderen. (het resultaat is een soort "chorus" effect maar dan subtieler)

Ik heb al even gezocht op www.kvraudio.com , maar de enige interessante die ik daar tegenkom (freeware) is niet nauwkeurig genoeg. (de stappen zijn te groot waardoor je echte "Pitch - shifting" krijgt...)

Iemand een tip?
 
pitch accum in de grm tools suite is erg goed. Gaat ook nog stukken verder als dat je hier vraagt.

check de site maar: Pitch Accum
 
Tip;

Als je tracks zonder veel lage freqs breder wilt maken gebruik ik een sampledelay-insert. Links of rechts een paar milliseconden vertragen en superstereo geluid is het gevolg (heel lekker op hihat tracks etc) Bij bassen en kickdrums krijg je al snel faseverschillen...een beetje spelen met de delaytijd wil soms eens helpen maar niet altijd.

Denk dat je voor de rest al gauw bij een chorus uitkomt. Heb je UAD-1 kaart misschien, dan is DimensionD ideal daarvoor.
Heb ik zelf helaas niet.
 
Origineel geplaatst door Septic
Tip;

Als je tracks zonder veel lage freqs breder wilt maken gebruik ik een sampledelay-insert. Links of rechts een paar milliseconden vertragen en superstereo geluid is het gevolg (heel lekker op hihat tracks etc) Bij bassen en kickdrums krijg je al snel faseverschillen...een beetje spelen met de delaytijd wil soms eens helpen maar niet altijd.

Denk dat je voor de rest al gauw bij een chorus uitkomt. Heb je UAD-1 kaart misschien, dan is DimensionD ideal daarvoor.
Heb ik zelf helaas niet.

Ja die truuk gebruik ik ook vaak. Ik heb alleen gemerkt dat een pitch shifter iets natuurlijker klinkt, ook mooier dan een chorus waar volgens mij ook vaak nog modulation wordt toegepast. Ik ga nog effe die tip van quifster checken.
 
Origineel geplaatst door Septic
Tip;

Als je tracks zonder veel lage freqs breder wilt maken gebruik ik een sampledelay-insert. Links of rechts een paar milliseconden vertragen en superstereo geluid is het gevolg (heel lekker op hihat tracks etc) Bij bassen en kickdrums krijg je al snel faseverschillen...een beetje spelen met de delaytijd wil soms eens helpen maar niet altijd.

Denk dat je voor de rest al gauw bij een chorus uitkomt. Heb je UAD-1 kaart misschien, dan is DimensionD ideal daarvoor.
Heb ik zelf helaas niet.

Ik zou wel ff controleren wat er gebeurt als je op de "mono" knop duwt op je stereotoren in je huiskamer, want dat kan wel eens onverwacht lelijk worden.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik zou wel ff controleren wat er gebeurt als je op de "mono" knop duwt op je stereotoren in je huiskamer, want dat kan wel eens onverwacht lelijk worden.

Waarom zou je dat nou weer doen??? Hehe
 
Origineel geplaatst door guido
yamaha spx-90 }:|

En sinds wanneer is dat een plugin???

Tja, de "mono" compatibiliteit blijft natuurlijk een apart verhaal. Uiteindelijk zal de mono mix vrij dun gaan klinken. (ik check het ook regelmatig.). Ik denk alleen dat het tegenwoordig veel minder een issue is dan vroeger. Er zijn nog vrij weinig mensen die mono afspeelapparatuur hebben. Neemt niet weg dat je altijd je mono compatibiliteit in de gaten moet houden.

Maar weer effe On-topic: Iemand nog een suggestie voor een mooie plugin?
(liefst Freeware...)
 
Back
Top