iets van akoestisch..

stevy

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2005
Berichten
661
Locatie
Near Amsterdam
hoi.

om eens wat eens wat anders te proberen dan trance heb ik, na puur wat zitte klooien, wat akoestisch in elkaar geflansd. Ik ben zelf half drummer dus hou van percussie. Hier 3 verschilende drummers. Intro is mss wat vaag maar ik hou hier wel van. ja, logisch :erm: .

http://home.quicknet.nl/qn/prive/sy.haak01/stevy-miraclestobelieve(edit).mp3

wat vin jij ervan? Beetje te vaag? Of wel vet?

Bedankt voor je mening, vet om wat van je te horen!
 
Laatst gewijzigd:
niet te vaag, vindt de intro wel mooi opgebouwd ... zit misschien iets te veel galm over de snare hierdoor valt ie een beetje uit toon vergeleken de rest .. leuk synthjes ook .... het lijkt trouwens wel een beetje te hard te staan allemaal wanneer alle geluiden los zijn op sommige momenten klinkt de mix nogal overstuurd ....

verder leuk trackie, leuke melodietjes
 
Cool,

Ik heb de kwaliteit van de mix niet goed kunnen beoordelen vanwege belabberde speakers, maar de composite is wel OK! Beetje Pet Shop Boys-achtig maar dan wat meer met akoestische drumsounds. Kleine goedbedoelde tip: wissel wat meer af in je compositie. Probeer een couplet en refrein te onderscheiden en voeg dan mogelijk een verrassende bridge toe.

Kun je aangeven wat je allemaal hebt gebruikt? Ik ben benieuwd hoe je de drums hebt gesequenced en waar je synths uit komen.

:okdan:

OJ
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
niet te vaag, vindt de intro wel mooi opgebouwd ... zit misschien iets te veel galm over de snare hierdoor valt ie een beetje uit toon vergeleken de rest .. leuk synthjes ook .... het lijkt trouwens wel een beetje te hard te staan allemaal wanneer alle geluiden los zijn op sommige momenten klinkt de mix nogal overstuurd ....

verder leuk trackie, leuke melodietjes

oke bedankt! je heb gelijk dat ie soms ff TE lijkt klinken. of lijkt, tis gewoon zo, is kijken wat ik eraan kan veranderen :).

bedankt voor je reactie

Cool,

Ik heb de kwaliteit van de mix niet goed kunnen beoordelen vanwege belabberde speakers, maar de composite is wel OK! Beetje Pet Shop Boys-achtig maar dan wat meer met akoestische drumsounds. Kleine goedbedoelde tip: wissel wat meer af in je compositie. Probeer een couplet en refrein te onderscheiden en voeg dan mogelijk een verrassende bridge toe.

Kun je aangeven wat je allemaal hebt gebruikt? Ik ben benieuwd hoe je de drums hebt gesequenced en waar je synths uit komen.

Over de afwisseling heb je helemaal gelijk! Ben met dat gedeelte nog druk bezig in tracks.. Kheb die "bridge" wat aangepast.. tis niet echt verrassend maar kvond deze string sound die ik vanmiddag in elkaar had geknutseld fijn klinken en heb em er in 2 minuten tussen gepropt.. hehe, (overigens een jp8000 en n z3ta.r)

EDIT VERSIE:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/sy.haak01/stevy-miraclestobelieve(edit).mp3

*oops ging wat fout met maken van die mp3 laag stond opeens wel heel erg te springen kkggggggggg.. iig nu weer hersteld :)
 
Laatst gewijzigd:
vanaf 2:24 hoor ik toch wel een zware vervorming, daar moet nog naar gekeken worden. Voor de rest vind ik het erg OK klinken, het klinkt erg spontaan.
 
Klinkt cool, en idd overstuurt :) Strings "moeten" echt zachter. Drums zijn tof. In de bridge zijn de drumfills misschien wat te heftig qua dynamiek, aan de andere kant is dat misschien wel juist de bedoeling?

Leuk thema absoluut :okdan: maar alles moet nog wel wat meer op elkaar worden afgestemd qua mix.

gr F
 
ja het was de bedoeling om de drums iets "TE" te maken. Over de mix en t afmixen weet ik inmiddels voldoende, scoort erg slecht. Had een nieuwe manier geprobeerd maar heb nog veel te leren :).

Leuk dat jullie de drums vet vinden :)
 
Back
Top