Roland SH-201

Volgens mij is de standaard regel: een keyboard heeft speakers en een synth niet. Ben nooit vrolijk geworden van keyboard speakertjes. De SH201 is een synth.

Ja dat dacht ik dus ook, maar sommige winkels en zeer zeker ook het internet kan je voor sommige instrumenten sterk doen twijfelen. Nu is het alvast helemaal duidelijk :okdan: Ik had even ook niet verder gedacht richting een hoofdtelefoon, dat zal de oplossing wel bieden! Bedankt!

Bedankt allemaal!
 
Al dat gezeik over de SH201 hier..
Als je een paar vette leads eruit kunt halen voor je producties dan is hij hartstikke bruikbaar! Ik zou er wel raad mee weten iig. :peukie:

Voor dat geld hoef je ook geen perfecte behuizing te verwachten oid, niemand is verplicht hem te kopen :doei:
 
Heeft de SH-201 eigenlijk een Unison functie? Daar ben ik erg benieuwd naar namelijk. Ik sta op het punt er een te kopen namelijk.

Edit: Ik heb een site gevonden met een aantal presets voor de SH-201! Even naar beneden scrollen en je kunt ze ook nog eens beluisteren.

http://synthdesign.de/rolandsh.htm#Teamworx
 
Laatst gewijzigd:
Shit weg met die ARP 2600 en die Moog source dan, zijn keyboards en daar houden we niet van. Oh ja die Roland juno HF 106 ook weg, die heeft ook sprekers aan boord.:dubbel:

roland EG101 ook..en dat is echt het ideale beginners aparaatje, (mc303 met key's met een uitgeklede SP202 erin..+ wat drum sounds..)) daarmede kunt U wel synthesizeren zonder extra ,versterking en boxen want dat zit erin gebouwd..., om de buren te terrorriseren..of

om ze..alvast voor te bereiden op DAT wat nog komen gaat..=ECHTE spullen..(:>>

de MOOG "the source".. had geen luidsprekertjes volgens MIJ..?...daar was ie zeker in die tijd te compact voor...

Murc :kimono:
 
.

.

Ik heb hem ook......
Ik ben er zeeeer tevreden over.
Maar het belangrijkste is on the fly tweaken en bleepen!

Niks schermpje en massas presets dat hadden de oude bakken van weleer tenslotte ook niet.

Dit is net als alle andere bakken zonder schermpje en veel presets juist het oude ,,gevoel''..................zelf tweaken om je sound te maken.

Zo waren de oude synth bands aan eigen ,,unieke herkenbare sounds gekomen''.

Is een TOP BAK ,met veel voor weinig!
In de juiste handen en situaties een welkome aanvulling!
Voor live en als studio maatje......

En ik vind elke synth heeft zijn charme.

Denk bv aan Kraftwerk....die speelde ook op een Mattel Beegees speelgoed toetsenbordje en een sprekende calculator.

Daar zijn miljoenen platen van en mee verkocht......

Dus je eigen geest is de limit ,zou ik zo zeggen ...

Greetz.......Dennis:okdan:
 
Roland heeft er een hardstylebegrenzer op gezet. het is dus niet
mogelijk dit te fabriceren met de SH 201

stond ook bij de specs op de Roland site

* Great-sounding analog-modeling synth
* Ultra-EZ front panel is logically designed to teach the basics of synthesis
* External input for manipulating external audio from CD/MP3 players, etc.
* Built-in delay, reverb, and saturation effects
* Arpeggiator adds instant rhythmic motion to sounds
* USB port for audio/MIDI connection to computer
* VSTi Editor software included for computer integration
* Invisible infrared D Beam controller
* Build-in Hardstyle limiter
 
Bedankt voor je enorm goede antwoord. Nu serieus? Ik twijfel nl. tussen een KS5 en een SH-201, beide kan ik ze voor hetzelfde prijsje ongeveer kopen.
 
Oké oké, moet ook niet de wijsneus spelen. Toch denk ik niet dat er veel meer voorbeelden zijn van synths met speakers

system 1OO van de veelbesproken roland, in de tijd dat ze nog 'echte' ;) synths maakten, had ook 2 speakers . . . . ....... . . . . . . ... . . .:walker:

sys100ad.jpg



twas een grapje maar kmeen dat wel van dat de roland
vroeger doordachtere werkjes maakten
 
Nu serieus? Ik twijfel nl. tussen een KS5 en een SH-201, beide kan ik ze voor hetzelfde prijsje ongeveer kopen.

Zou ik zeker voor de KS-5 gaan, klinken allebei wel goed maar de behuzing van de SH-201 is gewoon zielig.

Het enige voordeel is dat je die VST integratie hebt, naja leuk... maar als dat alles is :S
 
Ik had, zéker voor hardstyle, de SH gekozen (of nog beter: zijn grote broer, de JP-80x0). Wil je de "standaard" vette gede-tunede saws dan is de supersaw een zéér welkome aanvulling!

Voor hetzelfde geld van een nieuwe SH koop je een tweedehands JP-8000, dáár zou ik persoonlijk naar gaan kijken! (Heb zelf de JP-8080, de rack-uitvoering) :okdan:
 
Het leuke aan de SH lijkt me het moderne, geen audio interface nodig (Via USB neem je audio op toch?) en plugin mogelijkheid. De JP-8000 heeft toch niet heel veel extra. Ik denk dat je het eerder andersom moet zien. Dat de SH-201 een beter geluid heeft, dat lees ik best veel namelijk.

Edit: heb ik niet gelijk?
 
De JP is uitgebreider kwa mogelijkheden, modulatiemogelijkheden etc. Dat USB verhaal is leuk, maar je kunt hem niet gebruiken als audio interface volgens mij hoor! Plus dat ik dat niet zou willen, als je toch muziek gaat maken wil je een fatsoenlijke interface... Weer mee eens dat dat VSTi verhaal handig kan zijn, maar dit is juist een bak met what you see is what you get, elke functie een eigen knop, etc.. Waar heb je dan een VSTi editor voor nodig?

Leuke bak hoor, die SH, maar ik was 100% voor de JP gegaan als je de keuze hebt! :okdan:
 
Volgens de site is audio out én in mogelijk via USB, evenals MIDI via USB. Zou balen zijn als ik ook nog eens een audio interface erbij moest kopen.

Connect the SH-201 to a computer (Mac or PC) with one simple USB cable. Send and receive MIDI and audio through the USB port

en

When you connect the SH-201 to your computer via USB, you'll be able to record the sound of the SH-201--or the sound from a device connected to the SH-201's INPUT jacks--into your DAW (Digital Audio Workstation) software on the computer. Additionally, you can listen to the sound of the DAW through the SH-201, either from a speaker system connected to the SH-201's OUTPUT jacks or headphones connected to the SH-201's PHONES jack.


Aldus de Roland site.
 
Het verhaal van Roland zoals Dime dat weergeeft klopt.
Je kunt het geluid van de SH-201 via USB rechtstreeks je DAW in leiden.

De VST/standalone editor is wel degelijk heel handig.
Ten eerste is het een hele handige manier om zelfgemaakte patches op te slaan en te laden. Het apparaat zelf is karig met opslagruimte voor patches.
Ten tweede zit niet letterlijk elke functie onder de knop.
De meeste functies wel gelukkig, maar een aantal extra parameters voor het fijnere werk laten zich het best in de editor aanpassen.

Op www.roland.com kun je de editor downloaden en bekijken.


groet

Tom
 
Ik heb er vandaag een gekocht. Leuke geluiden kun je eruit halen!

Ik ben alleen software synths gewend, en dit opnemen wordt nu een hele opgave. Ik begrijp er vrij weinig van! Ik heb geen audio interface maar wil via USB het signaal opnemen van de SH-201 die getriggerd wordt door MIDI van m'n sequencer (Logic). Het triggeren gaat gemakkelijk, maar het opnemen lukt maar niet. Iemand die me kan helpen?
 
Inderdaad dat kan niet op deze wijze..

via USB word alleeen controller informatie verstuurd


dus GEEN geluid..

misschien heb ik het mis..ben een hartdware freak..dus werk niet met een PC maar dit mag toch wel als bekend worden beschouwd ..???


murc
 
Inderdaad dat kan niet op deze wijze..

via USB word alleeen controller informatie verstuurd


dus GEEN geluid..

misschien heb ik het mis..

Je hebt het mis!


groet

Tom
 
Ha, ik ben al wat verder. Nu kan ik de synth opnemen! Wel een gekloot vergeleken met software synths zeg, maar dat is een kwestie van wennen denk ik. Ik zal eens wat posten later.
 
Ik zat met hetzelfde probleem... Maar ik heb het in Fruity Loops voor elkaar met alleen de USB kabel door dit topic en de FL help:
Open FL en open de Audio settings. Selecteer bij "Output" Asio4All (downloadbaar :www.asio4all.com)

Klik op "Show asio pannel"
Klik op het plusje voor je soundcard en zorg ervoor dat de "In" hiervan uit staat (disabled), en je out aan staat (enabled).
Klik op het plusje voor de Roland SH201 en zorg ervoor dat de "In" hiervan aan staat en de "out" hiervan uit.

Ga nu naar de mixer, open een willekeurige insert en kies daar bij input voor de Roland, bij output voor je geluidskaart. klik op het diskettetje onderaan de mixer channel en voer een (unieke) naam in (uniek, omdat je anders de volgende foutmelding tegenkomt).

Nu gewoon recorden en het zou moeten werken :). Ik heb alleen de usb kabel gebruikt en neem mijn sh-201 gewoon op :).
 
Back
Top