Yamaha S90 ES Thread

Veel gelezen over dit apparaat en raak steeds enthousiaster!

Ik lees weinig over de mlan optie (kan het althans niet vinden). Hoe werkt het precies en is mlan een meerwaarde (of juist niet)?
 
Ik heb de indruk dat als ik een voice in performance mode gebruik, het volume van deze voice minder is dan dat ik hem gewoon in voice mode gebruik. Zélfs als ik het partvolume van de performance op 127 instel.

Kan iemand dit bevestigen of vertellen wat ik verkeerd doe?
 
Origineel geplaatst door Threster
Ik heb de indruk dat als ik een voice in performance mode gebruik, het volume van deze voice minder is dan dat ik hem gewoon in voice mode gebruik. Zélfs als ik het partvolume van de performance op 127 instel.

Kan iemand dit bevestigen of vertellen wat ik verkeerd doe?

Ik denk dat dat komt omdat de effect instellingen die bij de voice horen, niet zonder meer in de performance overgenomen worden. De voice in de performance hoor je 'kaal' zonder effecten. Dat kan veel schelen voor het totaalgeluid van de voice.
 
Vandaag zo'n 2-uur in de winkel op de S90ES zitten spelen.
Wat een subliem instrument.
Jammer dat ik 'm pas zo laat ontdekt heb.
De piano is absoluut perfect en alle andere sounds zijn van dezelfde klasse.
Ook de bedienig is vrij makkelijk.

Nu Yamaha met een nieuwe Motif SX uit komt, zullen ze dan ook een nieuwe S-Series model uitbrengen, zoals voorheen? Het lijkt er steeds op dat waneer ze een nieuwe lijn Motif synthesizers uitbrengen er ook een nieuwe S uitkomt. Is dit waar?
Dan zou de S90ES wel eens in prijs kunnen gaan zakken, of misschien is de nieuwe S dan weer stukken mooier.
Vermeld e.v.t. nieuwtjes op deze thread a.u.b.?
 
Origineel geplaatst door iunowhu
Wat een subliem instrument. Jammer dat ik 'm pas zo laat ontdekt heb...
...Nu Yamaha met een nieuwe Motif SX uit komt, zullen ze dan ook een nieuwe S-Series model uitbrengen, zoals voorheen? Het lijkt er steeds op dat waneer ze een nieuwe lijn Motif synthesizers uitbrengen er ook een nieuwe S uitkomt. Is dit waar?
Grappig, ik heb dit onlangs precies zo ervaren. Eigenlijk op zoek naar een elektrische piano met goed klavier en uiteindelijk op de S90 ES uitgekomen. Ik denk ook dat je gelijk hebt en dat er een S90 XS zal uitkomen. Ik weet niet of ik er op zal wachten overigens, de ES is al zo mooi (tenzij de mlan verbeterd is, zucht...)

:kroon:
 
Origineel geplaatst door jgeers01
Grappig, ik heb dit onlangs precies zo ervaren. Eigenlijk op zoek naar een elektrische piano met goed klavier en uiteindelijk op de S90 ES uitgekomen. Ik denk ook dat je gelijk hebt en dat er een S90 XS zal uitkomen. Ik weet niet of ik er op zal wachten overigens, de ES is al zo mooi (tenzij de mlan verbeterd is, zucht...)

:kroon:

Om nu een S90ES te kopen zal misschien op een frustratie uitlopen, zoals me dat al vaker is gebeurt met instrumenten die al een tijdje op de markt waren. Niet dat ik op een nieuwe zit te wachten, want inderdaad zoals je al zei, de S90ES is perfect, maar ik heb geen zin om nu de volle mep te betalen en dan een maand later de S90ES in de aanbieding te zien.
Er is al een zaak hier die ermee stunt. Die hebben 'm in de aanbieding voor AUS$2700 (1600-Eruo).
Voor zo'n uitgebreid instrument van die kwaliteit is dat opzich al heel billijk, maar toch wacht ik nog even. Komen zal ie er zeker.
Ik heb het idee dat het klavier van de Motif plastieker aanvoeld en ook de geluiden (vooral de piano) zijn niet zo robuust. Ook is de Motif spuug lelijk. Sampling zit ik ook niet op te wachten.

Hier vind je meer over mLan.
Ik weet er zelf ook nog helemaal niets van.
http://www.mlancentral.com/mlan_info.php
 
tja wachten kan altijd, maar de pianosound kan wat mij betreft niet beter. Natuurlijk wel anders met andere samples en dat is natuurlijk persoonlijk dan welke sampls je mooier vind. Ook zal er dan wel een kleurendisplay aan toegevoegd worden, maar dat is voor mij ook niet de reden om te wachten!! Ik heb begrepen dat er steeds meer dan een jaar later dan de nieuwe motif ook een nieuwe S-versie uitgekomen is.
Ik zou niet wachten heb pas geleden een s90es aangeschaft en ben er dolgelukkig mee... Hij is echt ongelofelijk qua geluid.
Laatst nog de concerttour van Edilia Rombley gezien met de pianis tvan de band van vorsato en uiteraard alles op een S90es... Echt fantastisch geluid in de Leidse Schouwburg.
 
Origineel geplaatst door iunowhu
de geluiden (vooral de piano) zijn niet zo robuust.

De piano is het enige verschil. De rest van de geluiden zijn exact dezelfde.
 
Origineel geplaatst door Bartology
De piano is het enige verschil. De rest van de geluiden zijn exact dezelfde.

Dat klopt.
Sorry, ik vergat te vermelde dat ik de M08 bedoelde en niet de Motif ES.
In de winkel hadden ze de M08 staan en die klonk echt stukken minder.
Ook het klavier was volgens mij van mindere kwaliteit.
 
Ik las ook dat de S90ES Masterkeyboard functies heeft.
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Is het makkelijk om de interne geluiden en die van externe bronnen onder dezelfde patch te programmeren?
 
Origineel geplaatst door iunowhu
Dat klopt.
Sorry, ik vergat te vermelde dat ik de M08 bedoelde en niet de Motif ES.
In de winkel hadden ze de M08 staan en die klonk echt stukken minder.
Ook het klavier was volgens mij van mindere kwaliteit.

Klopt inderdaad :)
 
Origineel geplaatst door iunowhu
...Hier vind je meer over mLan.
Ik weet er zelf ook nog helemaal niets van.
http://www.mlancentral.com/mlan_info.php
Ik zou de S90ES graag met zo weinig mogelijk touwtjes aan m'n setup willen verbinden, oftewel audio en midi over firewire. Mlan lijkt daarvoor te zijn ontworpen. Ik begrijp dat het in praktijk allemaal niet zo lekker werkt (afhankelijk van firewire chipset in computer, buggy ASIO drivers e.d.). Op deze pagina prima uitleg over mlan voorzien van een verhelderend fimpje. (Zie ook deze thread.)
 
Origineel geplaatst door jgeers01
Ik zou de S90ES graag met zo weinig mogelijk touwtjes aan m'n setup willen verbinden, oftewel audio en midi over firewire. Mlan lijkt daarvoor te zijn ontworpen. Ik begrijp dat het in praktijk allemaal niet zo lekker werkt (afhankelijk van firewire chipset in computer, buggy ASIO drivers e.d.). Op deze pagina prima uitleg over mlan voorzien van een verhelderend fimpje. (Zie ook deze thread.)

Bedankt voor het filmpje.
Opzich heel slim bedacht, maar als het niet werkt is het alsnog behelpen.
Als ik het woord Cubase hoor krijg ik dan ook al twijfels.
Is het alleen maar bedoeld om met Cubase te werken?
 
Op de een of andere manier ben ik nooit tegen iemand aangelopen die succesvol en naar tevredenheid met M-lan werkt.

:engel:
 
Vandaag heb ik de S90ES gekocht.

Ook meteen geinformeerd naar de prijs van de mlan, maar die is belachelijk duur.
Het werd me ook sterk afgeraden.
 
Origineel geplaatst door iunowhu
Vandaag heb ik de S90ES gekocht.

Ook meteen geinformeerd naar de prijs van de mlan, maar die is belachelijk duur.
Het werd me ook sterk afgeraden.

gefeliciteerd, en welkom bij de club (die echt groot begint te raken :D)

mlan moet je inderdaad neit doen, volgens mij is er maar 1 persoon hier op het forum ingetrapt en die is nu nog altijd aan het klagen.
Je kunt dan beter investeren in een adat oplossing, dat heeft zich volledig bewezen in vele hosts.
 
Citaat Jgeers01: ''oftewel audio en midi over firewire. ''

Klopt dit wel:confused: FW is audio + midi ?
 
Origineel geplaatst door quifster
mlan moet je inderdaad neit doen, volgens mij is er maar 1 persoon hier op het forum ingetrapt en die is nu nog altijd aan het klagen.

:dubbel:
 
Origineel geplaatst door iunowhu
Vandaag heb ik de S90ES gekocht
Gefeliciteerd :okdan:

Origineel geplaatst door quifster
Je kunt dan beter investeren in een adat oplossing, dat heeft zich volledig bewezen in vele hosts.
Maar die past dan weer niet in een S90ES...
 
Back
Top