Hoe schat je je eigen kennis over software in?

Hoe schat je je eigen kennis over software in?

  • Ik ben de almachtige software god

    Stemmen: 14 17,9%
  • Uitstekende kennis van software

    Stemmen: 16 20,5%
  • Zeer goede kennis van software

    Stemmen: 12 15,4%
  • Vrij goede kennis van software

    Stemmen: 14 17,9%
  • Gemiddelde kennis van software denk ik zo

    Stemmen: 12 15,4%
  • Begin er al wat van de snappen

    Stemmen: 5 6,4%
  • Ik red me wel met wat ik weet

    Stemmen: 1 1,3%
  • Ik ben al over het 'ik weet hoe ik windows/mac os moet installeren' stadium heen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heb d'r de ballen verstand van

    Stemmen: 4 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Origineel geplaatst door Sander02


Unixfreak!! Maar goed.
'k schat m'n kennis wel redelijk, op pc-gebied dan. De meest belangrijke dingen weet ik wel
Ben werkzaam bij -de op ibm na grootste- it bedrijf als Mainframe/netwerk/midrange beheerder op de afd. Operations&Monitoring. Laten we het erop houden dat als ik kwaad zou willen, mensen hun geld niet op hun bankje krijgen, treinen niet rijden, orders niet doorkomen en een heel hoop mensen niet kunnen werken! :duivels:


Ik denk ik denk ik denk........ INTERPAY! boefje!
 
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg


ja, daar is het allemaal mee begonnen

10 SCREEN 2
20 PLAY "C3D3C3C3C3C3F2F2F2F16G16G16G16G16G16"
30 GOTO 20

Jeej :) Dat heb ik ook nog gedaan tijdens vrije uurtjes in het computerlokaal van de middelbare school. Tot we (de nerds) uit het computerlokaal werden geschopt vanwege geluidsoverlast..

Als ik met audiosoftware bezig ga werk ik door gewoon te proberen wat ik zoek...pas op het laatst RTFM...als er geen andere mogelijkheid is. Valt me echter wel op dat het soms handig kan zijn om bv. even alle shortcuts/keybindings te leren van onderdelen die je veel gebruikt. Dat kan je massa's tijd en RSI schelen! The F*ckin Manual iig niet onderschatten...
 
nu ik zo'n 2 jaar met freeware progjes en een half jaar intensief met Reaktor heb gespeeld, begin ik echt onder de indruk te raken van de kwaliteit van die software!..

Met een professionele geluiskaart.. ik heb nu een Extigy, dat is al wat beter dan mijn c media kaart van 15 euro die ik eerst had,.. kan je er echt geweldige klanken uithalen die, naar mijn bescheiden en dilletante mening, niet veel onderdoen voor analoge apparatuur!..

Als ik op electronicscene.com naar mp3 tjes luister kan ik niet direct zeggen: dit is volledig analoog gemixt, dit is digitaal gemaakt met freeware executables als Orangator of Simsynth.. of dit komt van een echte Korg of is gebrouwd met REaktor of met Reason of CSOUND .. ik vind het verrekte super dat er zo'n verscheidenheid aan klanken en creativiteit nu is, die een paar jaar geleden nog ondenkbaar was..toch?

Waarom niet allebei? uiteindelijk zal het wel allemaal bij elkaar komen, want hoe groter en verscheidener de studio, hoe meer mogelijkheden je hebt om je muziek te maken

dat was mijn mening over soft/hardware die gebruikt wordt.
 
Ik schaal mezelf ook wel hoog in (Uitstekende kennis van software) na heel wat jaartjes ICT ervaring en een informatica-opleiding op MBO-niveau. Het interesseert me echter steeds minder, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog maar weinig bezig ben met de technische kant (ben nu coordinator van een 2e lijns helpdesk). Ik verdiep me meestal wel in de muzieksoftware en kan daar ook goed mee overweg. Software gaat een steeds prominentere rol spelen bij het produceren, masteren e.d. van muziek, dus je kan er bijna niet meer omheen. Sequencers, softsynths, samplers, etc. Er is veel bruikbare software naast (of zelfs ter vervanging van) hardware.
 
In software ben ik vrij goed... als het op audio aankomt. Midi ben ik nog aan het leren (zie ook mijn fruityloops-topic). Er is een progje waar ik een absolute master in ben - jullie mogen me er alles over vragen - en dat is Cool Edit Pro.

P.S. vanwege mijn verouderde systeem zit ik nog wel met versie 1.2a... Triest maar waar... vraag me nix over CEP2.0... tsja... ach, ik lees tenminste nog wel eens een goed boek :)

HanzZ
 
Origineel geplaatst door ><i



Ik denk ik denk ik denk........ INTERPAY! boefje!

Nee, die is niet zo groot als IBM denk ik. wel een klant van ons trouwens
Nee ik zit bij EDS. Denk niet dat het bekend is bij de meesten.
 
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ja, daar is het allemaal mee begonnen

10 SCREEN 2
20 PLAY "C3D3C3C3C3C3F2F2F2F16G16G16G16G16G16"
30 GOTO 20

wreed, quickbasic ofzo... dat deed ik vroeger wel 's
kga 's kijken of ik het nog kan :)
 
Mijn kennenis is als het goed is heel goed ... ik doe er immers een opleiding in.

haha ik ben ook ooit begonnen met qbasic en zo. Maar ik ken nu veel meer talen zoals c++ builder, delphi, j++, tp70, SQL enz enz... sql moet ik nog het meeste van leren maar goed da komt wel goed. Ik heb wel een relax proggie geschreven voor het managen van je samples. Het stelt echt niet veel voor maar het is heel makkelijk als je veel samples moet ordenen. Je kan ze nl makkelijk beluisteren en als je ze niet wil weer weg pleuren :) Mocht iemand hier interessen in hebben BTW ... PM maar ff .....

:)

D:I
 
Jeetjekreemiggodsallemachtige,

Wat lees ik hier nou allemaal???????????????
Zitten hier alleen maar IT´ers en nerds (no offence!)?
Waar zijn de huis-tuin en keukengebruikers? Durven die in dit geweld niet mee te doen? Schamen ze zich?
Ik ben in ieder geval geen IT´er, nerd of tweaker (wat houdt dat woord eigenlijk precies in jongens?). Is dat niet gewoon iets anders voor: je PC fatsoenlijk instellen?

IK WERK GEWOON MET MIJN SEQUENCER!

En wat ik wil, kan ik.
Die Microsof OS is wel echt f***. Vooral die imbeciele IRQ´tjes
Drie dagen bezig om erachter te komen dat mijn MIDIMAN 4x4 niet storingsvrij op de onboard USB werkt, maar wel op een PCI USB kaart, en dat de USB muis en de Matrox G550 op dezelfde interrupt zitten, en daardoor op mijn audio storen (ja OK, dat is gedeeltelijk ook hardware shit). Dagen testen met een bijna ondoorgrondelijk sys. Gelukkig weet ik wel uit ervaring waar ik naar kijken moet, maar het blijft altijd proberen. En bij W98SE zitten er altijd allerlei interrupts elkaar in de weg. Zal bij andere W OS niet anders zijn.

Maar met Cubase gaat het prima hoor.
Ik geef er al een paar jaar starterscursussen in. En mijn cursisten zijn altijd superhappy als ze weer naar huis gaan, het zgn AAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!! effect.
Ik zal er dus wel iets van snappen.
Maar ik weet er lang niet alles vanaf. Gewoon teveel mogelijkheden. Vooral als je je ook nog eens verdiept in hardware en synths. EN MUZIEK MAKEN, WANT DAAR GAAT HET TOCH OM? En in het OS ben ik wel een beetje thuis, maar hoe het technisch werkt??????? Boeit me eigenlijk ook niet. Als het maar werkt.

And then now for something completely different:
1 les heb ik wel geleerd, als het werkt, BLIJF ER DAN VANAF!!!
 
Back
Top