Hoe schat je je eigen kennis over software in?

Hoe schat je je eigen kennis over software in?

  • Ik ben de almachtige software god

    Stemmen: 14 17,9%
  • Uitstekende kennis van software

    Stemmen: 16 20,5%
  • Zeer goede kennis van software

    Stemmen: 12 15,4%
  • Vrij goede kennis van software

    Stemmen: 14 17,9%
  • Gemiddelde kennis van software denk ik zo

    Stemmen: 12 15,4%
  • Begin er al wat van de snappen

    Stemmen: 5 6,4%
  • Ik red me wel met wat ik weet

    Stemmen: 1 1,3%
  • Ik ben al over het 'ik weet hoe ik windows/mac os moet installeren' stadium heen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heb d'r de ballen verstand van

    Stemmen: 4 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    78

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Het schoot me zomaar eens te binnen tijdens het lezen van wat draadjes. Menigeen zit maar te dubben en te dubben over PC/Mac en wat voor een geluidsplank er in moet.
De hardware mensen hebben het wat dat betreft veel makkelijker. Gewoon iets kopen wat gemaakt is om te werken. Dus die hoeven hier niets aan toe te voegen om die discussies maar uit te sluiten.

Maar eh, hoe zit dat met de software? Voor de mensen die een computer als essentieel stuk in hun setup hebben. Wat is het nivo wat je denkt te hebben als het aankomt op OS, sequencers en andere audio/midi gerelateerde programma's.

Wat hier uit zal komen weet ik niet, maar als ik afweeg het aantal ICT'ers en muziekanten die wellicht zo weinig met computers te maken willen hebben. (ICT'ers die weinig met computers te maken willen hebben moeten misschien maar eens over hun carriere nadenken. ;) )

Hij wordt spannend!
 
Nou ja, wat versta je onder kennis van software?

Op zich al een hele vage omschrijving. Maar de bedoeling is dan ook hoe je zelf denkt wat jouw kennisnivo is. Niet dat het een maatstaf is voor of je goed muziek met computers kunt maken maar meer als het nivo van het stuk gereedschap dat je gebruikt om mee muziek te maken. Net zoiets als je kennis van akkoorden kunt gebruiken om muziek te maken.
En als je wilt dat je daar ook aan kan gaan werken om op dat vlak jezelf te verbeteren.

Om heel eerlijk te zien schaal ik mezelf best wel hoog in. Heb er dan ook een opleiding voor gedaan en daarnog nog een rits cursussen en zeker al een jaar of 6 professionele ervaring naast de tientallen jaren ervaring met computers thuis.
En dat helpt voor mij zeker bij het musiceren omdat je de software (plus bijbehorende hardware) die je hebt zo optimaal kunt gebruiken.
 
Mijn comp-kennis neemt weer behoorlijk toe, nu mijn sebatical year erop zit en ik weer mn studie ga hervatten. Aanschaf van nieuwe comp met bijbehorend vooronderzoek heeft ook meegeholpen.

En de pakketten waarmee ik werk heb ik tot een zeer goed niveau door denk ik. And we're still learning...

Nu UPC nog...;)
 
Het gehele Mac OS systeem is als mijn broekzak, Pro Tools TDM/LE, Logic en Cubase (in die volgorde). Dan hebben we ook nog Peak, Masterlist, Reason en veel meer van die ellende. Maar vooral de eerste 3 programma's.
 
als je niet naar het muzikale gedeelte kijkt, ken ik de pc vrij goed. mijn vorige opleiding heeft daar voor gezorgd. overblijfsel van die opleiding is dat ik nog partime op de TD van een computer bedrijf werk waar ik nog steeds een hoop leer. software logic werk er al heel wat jaar mee ik durf dan ook wel te zeggen dat ik ik blind alles kan doen en zo'n beetje alle functie wel ken (op het score gedeelte na dan).

andere software pakketten gebruik ik eigenlijk niet maar ik heb de meeste wel geprobeert of bij andere mee gewerkt. dus daarvan is iig de basis.

hardware gebied is eigenlijk hetzelfde (ik ben niet zo'n tweakers nerd;) ) maar ik heb een behoorlijke kennis wat de hardware kant(ook dingen die je helemaal niet echt nodig bij muziek, netwerken etc.).

iig heeft aldie kennis er toe geliedt dat ik een erg stabiel en goed lopende audio pc heb staan(alhoewel hij nu toch wel weer ff moet worden geherinstaleerd)

tja mac. ik werk er redelijk vaak mee. maar ik heb niet de kennis die ik bij de pc wel heb. de opleiding die ik nu volg dwingt me eigenlijk om iig opschool met demac te werken. dus ik hoop dat ik daar nog wat van kan leren.
 
JE kan nooit opper machtig of wel L337 zijn in software!!!
Dat is gewoon onmogelijk, je blijft altijd bij leren en problemen tegen komen waar je geen raad mee weet. Soms is het wel lastig de ontwikkelingen bij te houden maar jah zo zal het altijd zijn
 
kben bijna afgestuurd informaticus maar daar leer je geen fuck.
PC-tje in en uitelkaar no probs.
Beetje C, beetje C++, Pascal, VB, SQL etc. allemaal wel geleerd. Kben zelfs officieel Sun certified Java progger.

Ik vind er echter de laatste tijd niet veel meer aan. Ik moest het eigenlijk alleen voor mijn werk leren. Ik kap zo snel mogelijk met al die computeronzin.
 
an other one bites the dust... toch geen nerd materiaal LOL
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ik vind er echter de laatste tijd niet veel meer aan. Ik moest het eigenlijk alleen voor mijn werk leren. Ik kap zo snel mogelijk met al die computeronzin.

Jij ook al? ;)

Vraag me dan ook af of het te veel of te weinig kennis van software bellemmerend werkt voor het produceren van muziek.
Te weinig kennis licht misschien voor de hand, maar teveel kennis kan evt voor zorgen dat je teveel met die software bezig bent en te weinig met het eindresultaat.
 
Ik maak met mijn vriende grappen dat we vrijdagavond op de biertap gaan inloggen en dat we aan het eind van de avond gewoon een rollback op de WC doen. Daarna flushen we de cache.

Zie hoe triest ik ben ;(
 
Ik gebruik net 40% van een softwareprogramma meer heb ik voorlopig niet nodig,
nu is het vooral nog hardware en een gedeelte software.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
ik lees alle handleidingen goed door, dus heb er veel verstand van......

Je bedoelt je weet hoe het werkt... maar je bent lang niet L337 :)
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ik maak met mijn vriende grappen dat we vrijdagavond op de biertap gaan inloggen en dat we aan het eind van de avond gewoon een rollback op de WC doen. Daarna flushen we de cache.

Zie hoe triest ik ben ;(

LOL

Nolet vat het goed samen.... ik werk ook in de IT en ervoor was het écht mijn hobby, maar hoe langer ik erin werk hoe meer afkeer ik krijg!

Mijn kennis is dan ook beperkt tot het extreem technische en nerd gedeelte van computers. Erg saai. En in windows weiger ik me gewoon te verdiepen.... dus daar weet ik eigelijk ook niks vanaf. :confused: Shit, ik moet eigelijk echt een andere baan gaan zoeken!

Van muziek maken met de computer heb ik geen verstand. Nog niet.. want ik heb toevallig gisteren een geluidskaart voor me leptop geritseld en ga me nu wél verdiepen in het gebruik van de computer met muziek. Ik hoop dat ik genoeg motivatie krijg om de computer meer en efficient te gebruiken; je kan hem immers niet meer negeren in de studio!
 
Tja, er staat niet bij welke software

Tja, er staat niet bij welke software

Maar er is absoluut software waar ik GOD ben..

In ieder geval bepaal ik alles wat ermee gebeurt :P

hehehe, heerlijk...
 
Back
Top