[MIDI / FL Studio] Hardware via MIDI THRU aansturen in FL Studio

RpR

Jahhhh!
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
52
Beste mensen,

Hoe kan ik binnen FL Studio meerdere MIDI hardware aansturen? Ik heb een Marian Marc 8 geluidskaart met twee MIDI in/uitgangen.

Bij de MIDI settings moet je elke MIDI uitgang naar een poort mappen (het Device ID van het MIDI apparaat). Dit werkt wel, maar hoe kan ik het volgende MIDI apparaat die via de THRU is aangesloten dan aansturen? Het volgend apparaat heeft namelijk weer een andere Device ID dan bij de poortmapping is ingesteld. De MIDI THRU setting staat aan op beide synths.

Het is de bedoeling dat er een Access Virus (Dev. ID 16) via de THRU van een Roland RS-5 (Dev. ID 17) wordt aangesloten.

Vreemd is: Als ik bij de MIDI settings (F10) de MIDI Out map naar een willekeurige poort (bijv. 10) en ik zet de Port van de MIDI OUT plugin op diezelfde poort (10) dan spelen beide synths een noot. Terwijl Beide Synths allebei een apart Device ID hebben gekregen (16 & 17).
Wie helpt mij? Alvast bedankt.

Ik vind het nog erg vaag allemaal... Iemand?
 
he?

je stopt midi 1 in een synth en verwacht dat midi 2 daar weer thru komt? Zo lees ik het, en dat kan niet.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
he?

je stopt midi 1 in een synth en verwacht dat midi 2 daar weer thru komt? Zo lees ik het, en dat kan niet.

Nee, ik stuur via FL Studio via één MIDI poort dus 2 hardware synths aan (De Roland RS-5 en de Access Virus, beide op verschillende Device ID's).

De Acces Virus zit via de THRU aangesloten op op de RS-5 en de RS-5 zit dus op de MIDI out van de PC.

Ik wil dus beide apart kunnen bespelen via een MIDI out plugin in FL Studio. Voor elke hardware synth dus een MIDI Out.

Ik hoop dat ik het nu duidelijker heb omschreven.
 
device id's zegt me niks.

Ik ram alles naar verschillende synths, en t komt goed doordat synths een of meer bepaalde midi channels verwachten.

Bijv synth a midi chan 1 2 3, synth b midi chan 4 5 6 etc.

Synth b geeft dan geen kik op midi chan 1 2 3 signaal.
 
Oke, dat was het dus. Ik haalde blijkbaar device ID's, poort nrs en channels door elkaar...

Ik zat in de goede richting alleen mijn RS-5 speelde vrolijk elke keer mee als ik dacht alleen de Virus aan te sturen; en dat kwam omdat de RS-5 reageerde op de channels 1 tot/m 16; allemaal dus.

Ik heb nu de Device ID's de Device ID's gelaten (waar het voor is weet ik nog steeds niet) en laat de RS-5 op channel 1 en de Virus op channel 2 reageren. Simpeler kan niet, ik denk dus te moeilijk.

Heel erg bedankt! Ik kan nu uit de voeten, eindelijk serieuze hardware aansturen in plaats van VST's... ;)
 
Device ID's worden gebruikt bij SysEx om apparaten te kunnen onderscheiden je meerdere van 't zelfde hebt staan.
 
Maar, als ik het dus goed begrijp kun je maximaal 16 synths aansluiten wanneer je elke synth één channel toewijst? (Ik kan op beide synths channels toewijzen van 1 tot 16)
 
Origineel geplaatst door RpR
Maar, als ik het dus goed begrijp kun je maximaal 16 synths aansluiten wanneer je elke synth één channel toewijst? (Ik kan op beide synths channels toewijzen van 1 tot 16)

Ja.
 
En hoe wordt het normaal gesproken gemanaged als je meer dan dat aantal synths wil gebruiken of bijvoorbeeld een aantal synths meerdere channels toewijst?

In principe zou ik nog 16 stuks kunnen aansluiten op de 2e MIDI Out poort van mijn PC (Heb er 2), maar in FL Studio kun je de MIDI clock maar naar één poort sturen. Zijn beide poorten dan nog op een bepaalde manier te bridgen o.i.d.?
 
Origineel geplaatst door RpR
En hoe wordt het normaal gesproken gemanaged als je meer dan dat aantal synths wil gebruiken of bijvoorbeeld een aantal synths meerdere channels toewijst?


Dan gebruik je een interface met meer poorten. Met 4 poorten heb je al 64 channels.

maar in FL Studio kun je de MIDI clock maar naar één poort sturen

Oh? Ik kan in FL per poort aangeven of hij daar master sync naartoe moet sturen en dan kiezen of die master sync midi clock of MTC is.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Dan gebruik je een interface met meer poorten. Met 4 poorten heb je al 64 channels.

Ik heb een Marian Marc 8 MIDI interface met twee MIDI poorten.

Oh? Ik kan in FL per poort aangeven of hij daar master sync naartoe moet sturen en dan kiezen of die master sync midi clock of MTC is.

Welke versie FL heb je? Bij MIDI Settings kan ik kiezen naar welke poort de Master Sync gaat, niet beide... Heb FL Studio 5 Producer edition.
 
Welke versie FL heb je? Bij MIDI Settings kan ik kiezen naar welke poort de Master Sync gaat, niet beide... Heb FL Studio 5 Producer edition.

FL6
 

Attachments

  • fl.jpg
    fl.jpg
    81,3 KB · Bekeken: 99
Oke, mijn dank is groot! :halleluja
Dat wordt dus binnenkort overstappen naar FL 6!
 
Back
Top