nieuw ..help

gummo

Nieuwkomer
Lid sinds
26 februari 2006
Berichten
18
hey , ik ben hier nieuw ..
ik zal de situatie snel even schetsen.
Ik heb enkele jaren geleden voor een kunstencentrum met iemand moeten samenwerken om een project te realiseren,..een muziekant.
Het klikte onmiddelijk .. ik maakte filmpjes hij elektronische muziek ..(allemaal leuke toestellen met knoppen en lampjes in een retro vormgeving waar geluiden uit kwamen,..fantastisch)
we leerden beide veel bij over mekaars medium en bleven vrienden.
Ondertussen had ik al wat vaker bij hem thuis op die machines liggen prutsen en was ik gaan spelen met fruityloops, reason en zo....
anyway... vorig jaar is die vriend gestorven, na een lang gevecht tegen kanker.
Enkele weken geleden belde zijn moeder mij en enkele andere vrienden op..omdat ze zijn platen collectie wilde verdelen onder ons.
Ze vroeg ons ook of we iets met die machines konden doen ,anders worden ze verkocht.
ik en een vriend hebben alles meegenomen en overgekocht.
we zijn ons er mee gaan bezig houden in onze vrije tijd en hebben ons al een beetje meer kunnen verdiepen in de werking van deze spullen .
tb-303, tr-606, tr-808, sh-101, korg ms 2000, lindrum, en nog een aantal zeer leuke speeltjes
het is ons al gelukt de 808-en 606 te syncen ook 808-303 en 606-303 ....niet de 3 samen ,(sh-101 gaat overal op met ext-clock...dat begrijpen we dan weer wel)
we hebben nochtans een roland sbx-10 en een philip rees MDS midi -sync24 converter en een philip rees V10 midi thru unit... maar we hebben geen idee hoe dat allemaal werkt dus doen we maar wat ... we kunnen de machines individueel wel redelijk bedienen..maar ik wil dat alles een beetje gelijk loopt..
basiclly ... we hebben wel gevoel voor muziek maar snappen geen zak van die frans-duitse manuals..m'n engels is o.k. maar niet goed genoeg om dat ook werkelijk te snappen die lingo ..., terminologie ..., jargon..
dus als iemand zich geroepen voelt om ons te helpen ..??
om te beginnen ... met de boel sync te laten lopen

tnx.
D.
 
Welkom op het synthforum.

Dit "nieuwe leden"- subforum is om jezelf voor te stellen.

Vragen over sync24 e.d. kun je makkelijk zelf oplossen door de zoekfunctie van het forum te gebruiken.
Mocht je het antwoord toch niet kunnen vinden, omdat het een heel erg specifiek probleem is , dan is het mogelijk om een nieuw onderwerp te starten in het subforum Synth Hardware - Overige vragen of desnoods in Vintage
 
:biertje: Welkom, en tevens nog gecondoleerd..
 
een warm welkom hier !
en idd nog veel sterkte met het verlies van je vriend, ook al is het "alweer" een jaar geleden...
helaas weet ik geen reet van CV/gate enz, ik zou je graag hiermee geholpen hebben....
 
Back
Top