Samples branden op CD voor ESI 2000

meesha74

Muzikant
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
2.252
Locatie
Hilversum
Weet iemand een manier waarop ik audiobestanden die op mijn PC staan (WAV) kan branden op een cd zodat ik deze kan inladen, danwel importeren op mijn ESI2000. Die ESI kan alleen Emu sample cd's lezen en AKAI importeren. Nu heb ik een heleboel samples op m'n pc staan die ik niet allemaal één voor één wil samplen in de ESI. Er zit wel een SCSI CD brander op aangesloten. (ik heb geen SCSI op m'n pc...)

Heb verschillende progjes gevonden op internet maar die doen volgens mij niet precies wat ik wil. (esi-win)

Iemand ervaring / ideeën?
 
Translator kan E-MU cd-images maken die je dan met nero ofzo kunt branden. Maar da's niet gratis.
 
Ja ik heb hem ook gevonden. Maar ik kom er niet helemaal uit. Ik begrijp dat hij tussen heel veel formaten kan converteren. maar ik lees ook steeds maar over SCSI drives en burners. Kan ik wel gewoon met dit programma mijn WAV bestanden converteren naar ESI formaat en dat gewoon met mijn interne brander (geen SCSI maar gewoon IDE) op een cd branden die door de SCSI cd drive van m'n ESI gelezen kan worden?
 
Je kunt een E-MU cd image op je harddisk aanmaken die binnen Translator dan gewoon als virtuele disk beschikbaar is. Daar sleep je alles op wat je nodig hebt. Daarna brand je die disk-image gewoon buiten translator om, dus dan maakt het niet uit hoe je dat doet (mijn test was zelfs op een dvd-brander).

Maar of het ook echt werkt in de praktijk? Geen idee. Ik kan wel even een test disk-image voor je maken en ergens voor download neerzetten. Dan kun je die branden en kijken of je 'm kunt lezen in de ESI.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Je kunt een E-MU cd image op je harddisk aanmaken die binnen Translator dan gewoon als virtuele disk beschikbaar is. Daar sleep je alles op wat je nodig hebt. Daarna brand je die disk-image gewoon buiten translator om, dus dan maakt het niet uit hoe je dat doet (mijn test was zelfs op een dvd-brander).

Maar of het ook echt werkt in de praktijk? Geen idee. Ik kan wel even een test disk-image voor je maken en ergens voor download neerzetten. Dan kun je die branden en kijken of je 'm kunt lezen in de ESI.

[edit]
Sorry, nee, kan ik toch niet. Ik heb namelijk de "Akai Edition" van Translator en die kan de wav-naar-emu vertaling niet maken.
 
Origineel geplaatst door meesha74
Da's niet erg. De ESI kan wel Akai importeren!

Okay, maak ik een test Akai-cd-image voor je...
 
http://www.dompselaar.org/testimg/

testsamples.zip zijn de wavs die ik gebruikt heb als test

akai.zip is een cd disk-image met 40MB partitites waar ik die wavs 1-op-1 naar partitie A gesleept heb.
Hij maakt daar voor elke wav een Volume aan en stereo wavs worden gesplit in -L en -R (zoals gebruikelijk op Akai cd's).

Ik kan de gebrande cd lezen in mijn S6000, dus hij zou okay moeten zijn.
 
Back
Top