[Gondwana] King of the Tyrans

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Een nieuw, kort stukje is klaar in mijn Gondwana reeks.
Het beschrijft een Tyrannosaurus Rex die 'zijn' berg bestijgt om van daaruit zijn 'koninkrijk' te aanschouwen.
Gemaakt met Roland V-Synth, Juno106, SC55, Alesis S4, Novation A-station, Korg X5DR en SuperwaveP8.
(Voor het eerst in lange tijd dat ik de JV1080 eens niet gebruikt heb...)


Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/kingofthetyrans.mp3" autostart=false>

Of

Downloaden (rechts klikken, 'save as') hier
 
Sfeervol. :okdan:

Wat ik tot nu toe van de gondwana suite gehoord heb past dit er prima bij. Ik zou de drums iets prominenter in beeld brengen tijdens de voortgang van het nummer.
 
Heel mooie geluiden, melancholische muziek ... vele kippevelmomenten.

Enige raadgeving: kies wel een andere titel want een T'rex was een bloeddorstige tiran ... komt eigenlijk helemaal niet overeen met zo'n liefelijk sfeerstuk als deze track.

Maar voor het overige ... :okdan: :halleluja

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Enige raadgeving: kies wel een andere titel want een T'rex was een bloeddorstige tiran ... komt eigenlijk helemaal niet overeen met zo'n liefelijk sfeerstuk als deze track.

Dat valt ook nog te bezien hoor. Hoe dan ook was hij heus niet continu beestachtig in de weer, dus ik vind de titel prima.
 
Origineel geplaatst door Danny
Enige raadgeving: kies wel een andere titel want een T'rex was een bloeddorstige tiran ... komt eigenlijk helemaal niet overeen met zo'n liefelijk sfeerstuk als deze track.
Origineel geplaatst door Alan
Verder is het gewoon jammer dat t maar zo kort is
Jullie hebben helemaal half gelijk! Maar dit is dan ook maar een eerste stukje van dit heerschap. Intussen ben ik bezig met het vervolg (weet nog niet of ik die twee aan mekaar ga mixen of apart houden) en dat is dan 'De jacht'. De dino waarvan sprake merkt namelijk op zijn berg een mogelijke prooi en gaat daar dan op af.
Alleen, dat tweede stukje is wat moeilijker omdat die jacht afgebroken zal worden aangezien op dat moment Gondwana definitief in stukken zal vallen. Het is net die muzikale beschrijving daarvan die mij voor problemen zet. Ik ben namelijk nog nooit van mijn leven bij een continentbreuk aanwezig geweest :D en weet dus niet goed hoe dat te doen.
Eigenlijk maak ik het mezelf weer heel moeilijk door te proberen de beelden in mijn hoofd om te zetten in muziek. :stupid Daarentegen, als het een beetje lukt is dat toch wel een fijn gevoel.

Origineel geplaatst door Quifster
Ik zou de drums iets prominenter in beeld brengen tijdens de voortgang van het nummer.
Mmmm, geen kwaad idee. Momenteel zitten er alleen maar conga's in. Ik ga eens experimenteren met volume of misschien ook wel wat zwaardere Toms erbij te zetten.


Aan allen: dank voor de beluistering en de tips!
 
zelf vind ik het heerlijke muziek om bij weg te dromen, evenals je vorige stukken. Een CD - of online mp3 'release' zie ik zeer tegemoet! En gezien de reakties ben ik niet de enige. Zeer bedankt voor het beschikbaar stellen van deze muziek.
 
Origineel geplaatst door hermax
Alleen, dat tweede stukje is wat moeilijker omdat die jacht afgebroken zal worden aangezien op dat moment Gondwana definitief in stukken zal vallen. Het is net die muzikale beschrijving daarvan die mij voor problemen zet. Ik ben namelijk nog nooit van mijn leven bij een continentbreuk aanwezig geweest :D en weet dus niet goed hoe dat te doen.

Om eerlijk te zijn denk ik dat zoiets in werkelijkheid heel langzaam gaat. ;)
 
Dat gaat inderdaad heel, heel langzaam. Een paar centimeter per jaar, dat merk je als eenvoudige Tyrannosaurus Rex toch niet zo snel. Dat hebben wij als mensheid ook pas sinds een paar decennia in de gaten terwijl dit hele proces al zo oud als onze aarde zelf is. Het Indiase subcontinent is nog steeds bezig om zich in de rest van Azie te boren, iets wat het Himalayagebergte heeft opgeleverd, maar ik heb toch niet het idee dat er ooit een Indier van wakker geworden is. De aardbevingen die van die plaatbewegingen ook het gevolg zijn daarentegen wel.
 
:) Maar ik heb niet zoveel tijd...! Een ceedeetje heeft maar 80 minuten... =(
Uiteindelijk moeten er wel degelijk serieuze aardschokken en eventueel vulkaanuitbarstingen mee gepaard zijn gegaan, vóór het uiteenbarsten. En eentje daarvan bestempel ik dan nu als zijnde de beslissende :D
 
Back
Top