[Gondwana] Birth at Dawn

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Een vrij gevoelig muziekje dit.
Kort en redelijk sober.
Achteraf bleek dat het een volledig Roland onderonsje is geworden (was niet zo bedoeld), buiten een klein deeltje van het koor op het einde (X5DR)
Dat koor is grotendeels weer met de VC2 kaart op de V-Synth gemaakt, met mijn stem. Omdat ik niet altijd weer met die micro en de benodigde stembeheersing wou zitten prutsen, heb ik maar een 'aah' en een 'noe' gesampled van mezelf, en die gebruik ik dan nu als basis.
Dus: V-synth (+VC2) - JV1080 - SC55 - Juno106
[edit] Ow ja, en ingespeeld op de toetsen van de RD250s [/edit]

Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/birthatdawn.mp3" autostart=false>

Of

Downloaden (rechts klikken, 'save as') hier
 
Laatst gewijzigd:
Ha die Herman :doei:

Dit is weer één van je hoogtepunten naar mijn smaak. Een heel rustige sfeer, mooie e-piano (hou van die massa's reverb). Doet mij een beetje denken aan Vangelis-Antarctica. Die CS80-achtige brass uit de de V-synth is werkelijk fantastisch. Moest ik kunnen kiezen tussen een CS80 en een V-Synth ... ik zou voor de laaste gaan, ook al vind ik de eerste mooier ;).

Wanneer de rest van het 'orkest' erbij komt, is het helemaal af ... de frequentieverdeling is prima, stereobalans is top ... kortom: een stuk om 'U' tegen te zeggen :okdan: .

Ingetogen, emotioneel, fluweelzacht .... meer van dat .... véééééél meer :halleluja

:doei:
 
Kort? dat valt toch wel mee... hij is 3.49
in de 50- en 60er jaren duurden alle nummertjes nog geen 3 minuten :D

maar hij klinkt mooi hoor... mooi gespeeld, erg rustgevend. 't begin is ook een beetje pink floyd-achtig wel, alleen dan iets liever... zal wel meer op vangelis lijken waarschijnlijk... 't zou ook goed passen als filmmuziek

knap werkje :okdan:
 
Zo'n mooi stukje verdient toch wel wat meer aandacht ... dus een schopje naar boven (neen ... ik heb geen aandelen in Hermax Music Enterprises :D ).

Reakties graag ;)

:doei:
 
Origineel geplaatst door Bartology
Ligt erg lekker in het gehoor (.. dat van mij althans)

Ook in het mijne! Erg subtiel, uitgebalanceerd, gevoelig, en meer van dat soort termen met gelijkwaardige (positieve!) betekenis. Mooie mix en geluiden ook. Het enige wat me iets (iets!) minder beviel was het geluid van de strings die op 1:41 (en later nog regelmatig) even langskomen. Vergeleken met de rest van je geluiden, die erg warm klinken, vind ik deze strings wat dun en zeurderig. Misschien teveel detuning? Maar da's dan ook het enige. :)
 
Back
Top