MIDI and DIN Sync

maximgeerts

Ingeburgerd
Lid sinds
1 februari 2006
Berichten
36
Locatie
haarlem
2. MIDI and DIN Sync: What's the difference?

DIN Sync (Sync24) is a form of tempo/start/stop synchronization used by old Roland drum machines and synths. Most notably, the TR-606, TR-808, TR-909, TB-303, and MC-202. The Novation DrumStation has a DIN Sync output to sync a TB-303 to it (or any other synth that recieves DIN Sync).

A DIN Sync cable looks just like a MIDI cable, but there is a difference. MIDI cables are wired differently and will not work with these older machines. To get a DIN Sync cable these days, you can find them at any electronics store as a generic 5 pin DIN cable. No rewiring is necessary.

Some MIDI to CV/Gate converters will convert MIDI sync information into the DIN Sync format allowing you to control things like a TB-303 from a sequencer.


bestaat er iets waarmee je een din met midi kunt zinken, synchroniseren?

ik bedoel kan je midi en din synchroniseren?
 
msy2_1.gif
:)
 
watisdat

watisdat

was is dat?


ff me monitor ondersteboven houden hoor :)

waar kan ik dat kopen?
 
super, bedankt voor de snelle reactie :)
daar kan ik dus mijn midi en mijn oude din signaal instrumenten allemaal mee sinken,synchroniseren?
 
jep, maar wel in 1 richting. dus sync naar midi werkt niet. er zijn vast wel apparaten die dat kunnen, maar ik zou zo snel niet weten welke. EDIT: volgens mij kan de Garfield minidoc dat wel... zoek eens op het internet :)

btw, wat wil je trouwens aan elkaar laten syncen ?
 
tr-606 met een tb-303 aan een mc-303....
 
ok, dat snap ik , ik kan dan dus alle 3 de apperaten tegelijk besturen en lopen ze allemaal synchroon?

wat ik bedoel is, of wat ik graag zou willen, zijn de moderne samples (goa) van de mc-303 met de tb 303 en de drum van de tr-606..
 
ojee

ojee

dus :

tb-303 din sync naar msy
tr-606 din sync naar msy

en van msy midi naar mc-303


als ik nu al denk aan die opstelling loopt het water me spreekwoordelijk in de mond! :)
:okdan:
 
Laatst gewijzigd:
lol, ok, ik moet het ff voor me zien denk ik, maar ik heb dus 2 din sync kabels en 1 midi kabel nodig,

sorry voor de domheid, maar ben nog vrij nieuw in dit. (3 weken)
 
hehe...

Zorg ook dat de masterclock die de midicode gaat versturen stabiel is.
Een MC303 hoop ik dat ie dat trekt, maar de meeste pc's hebben hier ook al moeite mee.
 
heheh maakt niet uit:)

wat septic zegt is waar: een midi signaal kan zwak en instabiel zijn.
dit kan tot gevolg hebben dat de sync interface niet goed de start / stop en tempo signalen doorgeven.
ik denk niet dat de mc er veel moeite mee zal hebben...
 
Origineel geplaatst door maximgeerts
2 din sync kabels

din sync kabels kan je vaak bij de gewone electronicaboer kopen.. vragen naar 5 polige DIN kabels!!!

Het beste maar niet beginnen over sync .. da trekken ze vaak niet en din kabels waren de (vrijwel) standaard kabels van hifi app. uit de jaren 70.

kabels gaan meestal per feet (= +/- 30cm)... wel rekening mee houden.

succes er mee ..

@Jimmy ... da hebbie weer es leuk en duidelijk uitgelegd ;)
 
Casper: ja daar ben ik toch voor ;)

heb inderdaad eens bij een electronica onderdelen zaak gevraagd naar een din kabel voor sync gebeuren... toen werden ze boos en zeiden dat sync niet bestond en dat ik ze in de maling nam... :kont: :dubbel:
 
new-line verkoopt compleet doorgevoerde midikabels (5 polig) daar kan je ook mee zinken
Is een supergoedkope zaak, met service...
 
Origineel geplaatst door Septic
new-line verkoopt compleet doorgevoerde midikabels (5 polig) daar kan je ook mee zinken
Is een supergoedkope zaak, met service...

Bedankt voor de tip! :) (niet dat ik er op het moment nodig heb, maar toch)
 
Back
Top