Track vooreen 3d shooter

Synthfreak

ff lekker resoneren
Lid sinds
31 Maart 2002
Berichten
297
Locatie
Brabant
Hoi mensen,

Ben al geruime tijd bezig met het schrijven van muziek voor een 3D shooter. Heb nou 15 tracks klaar, maar kan deze natuurlijk niet alemaal uploaden. Daarom heb ik hier een klein voorproefje, heb voor deze track gekozen omdat dit soort muziek hier maar zelden te horen is. Dus schrik nie maar hou ingedacten dat het level waar deze track te horen is vol met trollen elfen etc. zit.

Graag veel commentaar.

Bij voorbaat dank Synthfreak

http://www.twin-x.com/cgi-bin/fileboard/filedisplay.cgi?category=Songs
 
Nou, laat ik beginnen met dat ik het een leuk stukje vind. Af en toe loopt het fluitje een tikje te veel achter naar mijn smaak, maar dat mag het geheel niet schaden.

Dan de context: Als intermezzo tussen 2 levels of als eind-liedje kan het zeker, maar als ik door een doolhof ren en met mijn ray-gun, sorry, toverstafje, allerlei monsters binnenstebuiten keer dan wil ik toch wat meer opzwepende muziek horen. Beetje techno, of als dat niet kan omdat dat toen nog niet uitgevonden was toch iets van een beetje dreigende rock... (soort Within Temptation stijl).

Als het niet zo'n soort 3D shooter is, maar meer een soort RPG (Role Playing Game, voor de niet ingewijden) dan kan dit uiteraard wel heel goed, maar wederom voor een vriendelike omgeving, zoals een Tavern of een soort Safe Haven.

Just my 2 knaken.
 
Laatst gewijzigd:
Hoi,

't Is inderdaad wat anders (gelukkig :))

Eventjes twee opmerkingen:

1. het is naar mijn smaak iets te pentatonisch gericht (in dit geval zelfs letterlijk de zwarte toetsen) - je zou daar eigenlijk even uit moeten breken met iets heel anders (binnen die -andere- stijl).

2. worden dit de uiteindelijke samples? klinkt nu namelijk nog een beetje erg midi (misschien gebruik je juist ook wel midi in het spel en dan is dit een hele stomme opmerking van mijn kant :))

Indien de uiteindelijke productie wel audio wordt, zou je misschien iets meer van die sprookjesachtige geluiden (pads, tingel-dingetjes et cetera) kunnen toevoegen? Tis maar een ideetje (alleen niet teveel, anders wordt het actie-element juist weer teniet gedaan, dat ligt er dus weer helemaal aan wat de contect is, en dus:)

Misschien kun je iets meer uitleggen wat er gebeurt op het moment dat deze muziek gespeeld wordt, kortom, wat NorthernLightX al zei - de context.
 
Jij maakt geintjes met mij!!! Deze muziek komt bij supermario 5 ofzo. Er is iets met de fase wat mij een beetje raar in oren klinkt, en het is te schel want dat fluitje snijdt gewoon mijn hersenpan in 2-en. Meer bas, minder hoog, dat werkt beter denk ik, voorderest ROFLMAO ;)
 
Inderdaad ja, meer RPG dan shootemup.

Maar is dit een midi file of zo?
 
Back
Top