Sample contest!!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Twin-x

Gedeactiveerd account
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
1.254
Locatie
Grootebroek
Goed vanwege big demand moet ik helaas snel iets opzetten.

Nick Nova en Onacid hebben samples beschikbaar gesteld waarmee jullie t zullen moeten doen.

Je kunt ze hier downloaden. Nick nova heeft twee pakketjes gemaakt van 10mb genaamd ga je gang! en ga je gang2 en OnAcid heeft nog een extra drumkit ge-upload.

http://www.twin-x.com/cgi-bin/fileboard/filedisplay.cgi?category=Samples

De uiterste inleverdatum is 12 augustus voor 20:00. Je moet je song uploaden op de dsf/db.

Login en pass kunnen bij mij opgevraagd worden.

regel 1. Het is niet toegestaan om eigen geluiden te gebruiken. Het is wel toegestaan middels een plugin of weet ik wat voor efx een nieuwe sound bestaande uit de sample te gebruiken.

regel 2. De song mag niet groter zijn als 5mB (ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan)

regel 3. :kont: niet ruften tijdens sound creatie!!!

regel 4. alles is toegestaan met de samples.

regel 5. Na creatie dient er een exact verslag te worden ingedien (hier replyen) over hoe de invulling van de samples is gebruikt waarmee hoe enz. (doe je dit niet dan wordt je song niet beoordeeld)

regel 6. Alleen song informatie mag op dit onderwerp volgen dus geen kritiek discussies enz. Dit moet hier gebeuren https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3995&perpage=40&pagenumber=1

De beoordeling zal niet op de muziek zelf beoordeeld worden maar ook op creatieviteit. Daarom is het belangrijk als je ons kan aantonen hoe je de song hebt gemaakt en wat je allemaal hebt gebruikt. (op deze wijze houden we het nog leerzaam ook)

Laat de wedstrijd van start gaan.

Oh ja de 1ste prijs is een doosje cdr's tja moet toch wat weggeven om te motiveren.

Er zijn geen 2e en 3e prijzen.

Nick Nova Onacid en Twin-x wensen jullie success.
 
Last edited by a moderator:
hahahaha....ben ik ff blij dat ik en een s550 en een s330 heb zodat ik kan re-samplen....

ik ga m'n best doen....

ole...
 
Ten eerste mijn complimentjes voor dit creatieve idee! Geweldig om te kijken hoe iedereen de muziek interpreteert en hiervanelkaar te kunnen leren!

Lekker resamplen die hap! Kijken hoe we de zooi eens goed kunnen gaan verneuken :)
 
Ik denk ik doe ook mee voor de lol!

Mijn inzending heet Furreek en staat bij de songs in de database. (Twin, de file is ietsiepietsie groter dan de vereiste 5 Mb, maar dat is te verwaarlozen toch? ;) )

Owkee, ik heb de volgende samples gebruikt:

In RS7000:

Techno 2.wav
Gebruikt voor de, je raad het al, bassdrum.. Geen extra effecten toegepast, enkel wat layering en EQ'ing (hoog weghalen/toevoegen)

NOKICK 4.wav
Deze loop heb ik eerst gesliced (RS7k) en vervolgens effecten toegevoegd (flanger/distort) en weer geresampled.

TECHNO 10 en 14.wav
De bijbehorende hats heb ik enkel getuned met de pitch

irriversible.wav
Basslijntje mee gemaakt en is in de ADSR aangepast. Ook is hier wat LP filter bijgebruikt.

in ES-1:
strangenoises.wav
eerste stukje van deze samples gebruikt en getime-stretched. Tijdens de opname effecten van de ES-1 erbij gedaan en ook wat delay..

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het geheel is live gemixed op ' pattern' basis in de RS en de ES-1.


thnx,
Arv
 
Moxi Meti

Moxi Meti

Okee, mijn inzending is ook klaar en heeft de naam Moxi Meti gekregen...
Kijk op de database, of klik hieronder

Oxy-Yan - Moxi Meti


Hoe ben ik tewerk gegaan?

Nadat ik alle samples had geluisterd heb ik een kleine selectie gemaakt van wat ik wel dacht te gaan gebruiken. Het zijn de volgende samples geworden:

WIERDPAD
aan het begin, maar dan een octaaf gedownpitcht en getimestreched.

WORLDLOOP
Deze heb ik door het hele nummer verknipt gebuikt, er zit ook een distortion met filter overheen.

ROBOTVOICE
Heb ik alleen in een aantal stukken gehakt, en weer opnieuw door elkaar gebruikt

TECHNO 1, 4, 12, 13, 20, 22
Vrij standaard overgenomen, af en toe de toonhoogte veranderd.

UNDERWATER
voor het solo"melodielijntje"

CHILLOUTROOM_DEMO
Schandalig lange sample van gebruikt; om Underwater te ondersteunen ben ik met de melodie meegegaan. Mooie stereosample (dat kon dit nummer wel gebruiken vond ik)

CURRENCYBASS
de bass die er vanaf 2:23 bijkomt. Niets bijzonders mee gedaan

Last but not least....POLKA_2S
Ik heb de aller eerste toon (de opmaat) door het hele nummer een paar keer gebruikt met een reverse-reverb.
Bij wijze van toegift of practical joke heb ik hem als uitsmijter gebruikt.:halleluja :confused: ;)
Ik had hem nog iets moeten aanpassen omdat er op het eind een vertraging in zat, nu zit ie redelijk in het tempo.


Het geheel is gesequenced met Acid 3.0 en heb gebruik gemaakt van diverse delay-, reverb- en ditorion plug-ins.
Uiteindelijk heb ik het nog een keer door T-racks gehaald om de boel een beetje bij elkaar te krijgen.

reacties mogen in deze thread gegeven worden.

Oxy
 
Laatst gewijzigd:
oh ook nog ff in deze thread crossposten

oh ook nog ff in deze thread crossposten

Nou deze is gemaakt met de Enige Echte FastTrackerII™, en bij gebrek aan fantasie heet-ie maar gewoon Playroom :gaap:
Gebruikte sempels:
currency -> paar octaven hoger, met een loop
irreversible -> eerste paar tellen
en verder nauwelijks of niet gemodificeerd: distorted downfall, delayed snare, puls, race, wouwloop en techno 1,2,3,4,7,12,13,15,17,23,24,25
Overige nabehandeling : nil.
Te vinden hiero , discussie daaro .
 
Laatst gewijzigd:
ok mijn inzending!
ik heb mezelf ook nog gedwongen om het hele nummer binnen 1 uur te maken en te mixen, om een extra wedstrijdelement te introduceren ;)

http://www.expansions.nl/filez/robotnixxx-repetetetetetiv.mp3

gemaakt in reason2, eerst met de pattern sequencers en de interne sequencer van redrum wat basis patterns gemaakt, die naar de sequencer gekopieerd en vervolgens het arrangement gemaakt..

gebruikte samples:

wat van de techno samples voor de drumkit, currency2 en currencybass voor de robotstemmetjes..een flanger over de hihat....en wat delay over de claps..compressie over de hele drumkit behalve de kick en de hihats....

voor de basslijn gebruik ik "hi-low-oow" en die wordt later ook nog een keer 2 octaven hoger gespeeld...dit geluid gaat door een distortion module

"underwater" speelt het melodietje...ik heb em nog niets omhoog getuned, en heb een gesyncede LFO op de panning staan...verder nog wat reverb erover..

"dopealarm" zit op de achtergrond als een soort effectsound met flink wat delay en reverb...

eindmix nog ff door Waves L2 gegooid...that's it

Olaf
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door nick nova
Uhmm, ik heb dus ook een liedje af,
ik ook! ik ook! ik ook!
Origineel geplaatst door nick nova
Zijn er andere manieren om je songs up te loaden???
ik ook! ik ook! ik ook! ik ook!
:biertje:
 
okee! ik heb mijn contest-nummer af...
hij is leuker geworden dan ik had verwacht toen ik de samples hoorde :)
gewoon lekker gezellig de samples vern**kt, van sommige geluiden weet ik eerlijk gezegd niet eens meer precies welke sample het oorspronkelijk was...
goed, wat ik gedaan heb met de samples:

currency 2: reversed, vocoded en reverbed.

strangenoises: in stukken geknipt voor drumkit.

strangenoise 3: beetje verknipt en in HALion gepleurd, phaser en delay erover voor een gitaarachtig geluid.

amgcdklb5: twee kicks en een snare uit geknipt.

strangepanic: van het einde heb ik het solosynth-geluid gemaakt, beetje gefilterd. het begin eraf geknipt, omgedraaid, mishandeld en nu is het een percussie element in de track.

indian_techno: een sitar/pad geluid uit geknipt, filteren, chorus. dit is het pad-achtige geluid dat er op 2:42 bijkomt.

irreversible: de eerste toon eraf geknipt, gefilterd, later chorus erover.

polka_2s: natuurlijk gebruikt! geknipt, verknipt, getimestretched, naar de filistijnen geholpen.

robotvoice: getimestretched, vocoder erover, reverb erover, 1 keer gebruikt [in het begin]

theyhavearrived: geknipt, PiWarp op los gelaten, phasers en flangers erover, omgedraaid, enz.

wickedhat: omhooggepitched, bits gecrusht, in drumkit gestopt.


dit alles een beetje vanuit een duister oogpunt bekeken en in een 3/4 maat geplempt... voila: Brian Knows -> link
 
Goed.. ik moet er ook aan geloven :)

Omdat de DSF/DB nog niet leeft kan je hem van m'n (snelle) FTP afhalen zolang hij aan staat: Hierrroh
Thread voor commentaar is hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=49947#post49947

Dan nu wat info over het nummer:
Volgens mij is de stijl Electronic, das zo ongeveer het enige waar ik het onder kan plaatsen. Invloeden van o.a. Bjork, Teebee, Beastie Boys, The The, allerlei dance, het DSF... nahja en nog veel meer denk ik :)

Gebruikte spullen:
-Cakewalk 9.03... nog steeds wat mij betreft de meest simpele fijnst en snelste editor (tis maar wta je gewend bent h`e ;))
-Reason 2.0... Ook voor enkel samples blijkt het wat mij betreft een superprogramma! Redrum en N19 waren de voornaamste tools
-KARMA...geweldige tool om mee in te spelen...quantize (CW) is ook goed van pas gekomen ;)
-SoundForge 6.0... M-ass-tering

De samples used/verneukt:
-amgcdklb5.mp3. NEt als Cyan heb ik hier de fijne snare uitgehaald! Vervolgens heb ik gebruik gemaakt van de velocity-sample-starting-point (johw...wat een woord) van de Redrum.
-Veel van de techno samples gebruikt... (welke eikul zet daar nou standaard een loop onder :confused: lekker irri)
-Kweenieofditbruikbaaris.mp3 helemaal uit elkaar geript...was meteen verliefd op dat distorted biepje!
-THEYHAVEARRIVED!.mp3 ... enige lange sample die ik gebruikt heb in z'n totaliteit (alleen het begin van de UFO's zeg maar) Why invent the wheel when it already exists..
-DIstortedcurrency gebruikt voor de bass...gedubd met currency..
-Underwater... begin ervan gebruikt voor de loopachtige sound aan het eind (In Reason heb ik hem poepsound genoemd... klonk het het meest naar ofzo *D )
-Polka... heel grappig hoor :gaap: ...nahja ik heb er uiteindelijk dat Alarm achtige soundje aan over gehouden. Das namelijk de trompet die je in het begin hoort...vervolgens er een vette occilator over gezet gesynced met de BPM's!
-De lead (melody) sound is een chipsound die ik gemaakt heb van ook de trompet (chip is erg kort loopje van enkele bytes)...dit klonk zo droog dat ik er ook een occilator over heb geplaatst. Was eigenlijk in het begin de bedoeling dat dit een string zou worden *D
-Hi-low-oow.wav is het distorted melodie piepje wat je hoort...jawel...een distortion erover...goh...amazing

ZO... ALs je dit nog leest hier... sjappoh ;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top