[DSF Contest] Oxy-Yan's inzending

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Op de andere thread mag je niet reageren, maar omdat ik wel wil weten wat jullie ervan vinden is hier een kopietje:


Okee, mijn inzending is ook klaar en heeft de naam Moxi Meti gekregen...

Kijk op de database, of klik hieronder

Oxy-Yan - Moxi Meti

Hoe ben ik tewerk gegaan?

Nadat ik alle samples had geluisterd heb ik een kleine selectie gemaakt van wat ik wel dacht te gaan gebruiken. Het zijn de volgende samples geworden:

WIERDPAD
aan het begin, maar dan een octaaf gedownpitcht en getimestreched.

WORLDLOOP
Deze heb ik door het hele nummer verknipt gebuikt, er zit ook een distortion met filter overheen.

ROBOTVOICE
Heb ik alleen in een aantal stukken gehakt, en weer opnieuw door elkaar gebruikt

TECHNO 1, 4, 12, 13, 20, 22
Vrij standaard overgenomen, af en toe de toonhoogte veranderd.

UNDERWATER
voor het solo"melodielijntje"

CHILLOUTROOM_DEMO
Schandalig lange sample van gebruikt; om Underwater te ondersteunen ben ik met de melodie meegegaan. Mooie stereosample (dat kon dit nummer wel gebruiken vond ik)

CURRENCYBASS
de bass die er vanaf 2:23 bijkomt. Niets bijzonders mee gedaan

Last but not least....POLKA_2S
Ik heb de aller eerste toon (de opmaat) door het hele nummer een paar keer gebruikt met een reverse-reverb.
Bij wijze van toegift of practical joke heb ik hem als uitsmijter gebruikt.:halleluja :confused: ;)
Ik had hem nog iets moeten aanpassen omdat er op het eind een vertraging in zat, nu zit ie redelijk in het tempo.


Het geheel is gesequenced met Acid 3.0 en heb gebruik gemaakt van diverse delay-, reverb- en ditorion plug-ins.

Uiteindelijk heb ik het nog een keer door T-racks gehaald om de boel een beetje bij elkaar te krijgen.

Totzover, en ? wat vinden jullie ervan?

Oxy
 
Laatst gewijzigd:
Eeeeruuug goed gedaan zeg! Ik heb zitten genieten hiero!
Voldoende variatie en de polka is erg orgineel !
 
Lekkere beat... geen comments verder nodig denk ik.

Vraag me alleen af waar je inhemelsnaam op 2:16 de string vandaan hebt geplukt want ik heb me rot gezocht naar iets bruikbaars daarvoor maar nix gevonden :(

Wel leuk dat je ook dat eerste toontje (trompet) van de polka hebt begruikt. Ben er zelf ook mee bezig maar welop een heel andere manier. Das wel weer leuk van zo'n contest ;)
 
ik vond 'm ook goed klinken, netjes gedaan !
 
Ai, ik kan hem nu thuis niet effe downloaden, dus dat moet ik op werk doen, maar ik ben al ongeduldig geworden!
 
Lekker relaxed nummertje zeg! Vooral het polka-deuntje op het eind vind ik erg origineel gevonden!

Check ook mijn ingezonden nummer.
 
Back
Top