atari of pc

n£w

Nieuwkomer
Lid sinds
14 september 2002
Berichten
3
Locatie
Brecht
8D vergeef me mijn onwetendheid 8D
Ik ben echt nieuw nieuw in deze wereld.
'k Bezit een atari 1040 met een ouwe cubaseversie op. Is de nieuwere cubaseversie voor pc interessanter? Als het enkel moet dienen op midipparatuur aan te sturen via cubase, wat is dan de minimumvereiste van de pc? Met welke hardware connecteer ik de synths op de pc?
Veeeeel veeel vragen..
alvast bedankt voor de hulp ;)
 
het antwoord op pc of atari ligt echt bij jezelf, het is afwegen tussen voor en nadelen.
Een mooie bijkomstigheid van de pc is dat je heel goed audio (wavfiles) kan editen
wat handig kan zijn. Er is een groot aanbod aan software en heel erg compatible.
Hoewel st-midi-files ook gewoon op een pc draaien (andersom weet ik het niet)

Voor een pc waarmee je alleen midispul aanstuurt kan je al uit de voeten
met een mpu401kabel (gamepoort), maar qua timing ben je denk ik beter af
met een midipoort (parallel of usb).
Nog een voordeel van de pc is dat je een
harddrive hebt. sommige st's ook wel, maar de 1040 is standaard floppie.

Een groot voordeel van de st is dat deze uiterst strak en stabiel is voor midi
en naar wat ik steeds vaker hoor, veel productiever!
In dit geval zou een falcon mischien wel aardig zijn, een soort st+

Hoe dan ook, het ligt aan wat je met midi wil en eventueel met geluid, backup/
opslagmogelijkheden.

Oh, een beetje cubase ga je denk ik toch al wel naar een 266mhz minimaal en
dan heb ik het over 3.75 (de eerste versie die vsti aankan) hoe nieuwer de
versie van cubase des te zwaarder de pc vaak moet zijn, dit is goed na te zoeken.