Welke monitor voor budget tot 300 euro ?

karstieman

Super K
Lid sinds
28 januari 2006
Berichten
857
Locatie
Z-Limburg
Ik ben op zoek naar monitoren voor rond de 300 euro.
Maar het aanbod is zo groot, dat ik graag van jullie ervaring / mening gebruik wil maken om tot een goed keuze te komen :eureka:

Volgens mij zijn er veel muzikanten met de volgende specs: :P (incl. mezelf)
- Helaas heb ik niet veel plaats en moet ik het met een kleine ruimte doen.
- Door het gebrek aan plaats zijn actieve monitoren een must.
- Ook de beurs is niet altijd even vol, dus ca. 300 euro is mijn budget.
- Ik gebruik voornamelijk mijn pc om de muziek op te maken.
- muziekstijl in mijn geval: dance

Na veel speuren heb ik mijn keuze terug kunnen brengen tot 4 monitoren.
De prijzen verschillen van 255 tot 350 euro en ik ben benieuwd wat jullie mij aanbevelen.

De M-Audio BX5a
http://www.m-audio.com/products/en_us/StudiophileBX5a-main.html
PER PAAR: 255

De Alesis M1 Active 520
http://www.alesis.de/produkte/m1active520.html
PER PAAR: 265

De Yamaha Hs50M
http://www.yamahaproaudio.com/products/speakers/hs80m/index.html
PER PAAR: 320

De Tapco S-5
http://www.tapcoworld.com/products/s5/index.html
PER PAAR: 350

Zou de bas bij deze monitoren niet voldoende zijn, dan heb ik voorlopig even pech.
Gelukkig hebben deze monitoren allemaal de mogelijkheid om een subwoofer uit dezelfde modellenlijn achteraf toe te voegen;

Wat zouden jullie mij adviseren ?

:biertje:
 
Behringer truths...

zijn erg ok (kep ze ook ben er erg blij mee)

succes

Gr JD
 
Ik ben der ook wel benieuwt naar. Welke nou van de bovengenoemde is nou wiens favoriet??? :confused:

Er is ook een hele grote monitoren thread op dit forum waarin je erg veel info kan putten maar nogmaals. welke zou jij nou kiezen uit de bovenste???
 
Volgens mij vallen de KRK RP5 ook net binnen je budget. Hier kan je echt geen buil aan vallen!
Als je nog een redelijke stereoversterker heb liggen dan je ook passieve speakers kopen, klinkt echt niet minder. De versterker gooi je ergens neer uit het zicht, volume doe je met de pc. Aardige passievelingen; KRK ST serie (Feedback) en natuurlijke de Tannoy Revealtjes.
 
iemand al ervaring met die studio4 en 5 modellen van m-audio?
die lijken mij interessant vooral ivb met ruimte maarja het moet natuurlijk wel ergens naar klinken :L
 
Je kan ook nog ff kijken naar de actieve Phonic's:

P6A - 280,-/paar
P8A - 320,- /paar
 
Ik heb die Phonics gehoord in AB vergelijking met andere. Ok, ze zijn cheapo maar 't klinkt nergens naar. Nog liever een setje Truth's als het echt nikx mag kosten:mexico:
 
uhhh... ligt er aan... de p6a vind ik minder, maar de p8a is echt wel goed. heb ze zelf ook staan. de truths vind ik echt 3x nix. leuk als aanvulling op je stereo setje misschien...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
uhhh... ligt er aan... de p6a vind ik minder, maar de p8a is echt wel goed. heb ze zelf ook staan. de truths vind ik echt 3x nix. leuk als aanvulling op je stereo setje misschien...


Zou het 'slechter klinken' dan toch veroozaakt worden door een te kleine speaker (bij deze modellen allemaal rond de 5, 5inch... ?
 
FOSTEX PM-05 misschien ook een optie... ik hoor alleen nooit lads over deze monitoren... heb ze een keer kort gehoord en klonken best ok, helaas niet vergeleken met andere monitoren :smeris:
 
ikzelf heb KRK rp6 welke ik persoonlijk prijs/kwaliteitsgewijs de mooiste, open klank vind hebben ... de rp5s kwamen wat tekort in het laag (lees de bassen kwamen niet lekker door).

de alesis vond ik dan weer te veel in het laag gaan ... bassen dreunden gewoon overal overheen.
 
Koop geen Behringers Truth.


Waarom? Mn maatje heeft ze net weg gedaan en heeft er 2 jaar mee liggen kloten om zn mix fatsoenlijk te krijgen en het lukte nooit..
Dat ding geeft zo'n vertekend beeld.. bij hem klonk het altijd goed.. gewoon een fatsoenlijk mix.
Dan nam hij zn mix mee na mij en luisterde het op mn monitoren en schrok zich altijd dood.


Ik raad aan Tannoy Reveals... heb ze nu 2 jaar en ik vind ze erg sterk voor de prijs.. !
 
Origineel geplaatst door Hallucinator
Koop geen Behringers Truth.


Waarom? Mn maatje heeft ze net weg gedaan en heeft er 2 jaar mee liggen kloten om zn mix fatsoenlijk te krijgen en het lukte nooit..
Dat ding geeft zo'n vertekend beeld.. bij hem klonk het altijd goed.. gewoon een fatsoenlijk mix.
Dan nam hij zn mix mee na mij en luisterde het op mn monitoren en schrok zich altijd dood.


Ik raad aan Tannoy Reveals... heb ze nu 2 jaar en ik vind ze erg sterk voor de prijs.. !

Nou sorry dat ik het moet zeggen dan, maar dat zegt alles over je maatje en niets over de monitors :) Ik en nog een heleboel mensen die ik ken hebben dezelde monitors en er komen echt wel strakke mixen uitrollen die op elk systeem hun karakteristieken stevig standhouden!

Neem nou producers als Menno De Jong, gebruikt ze ook en zijn mixen liggen niet bepaald scheef, of wel? :) Oh nee wacht, dat gebeurd allemaal in de master room ? :doei:

Kortom: ik kan ze net wél aan iedereen aanraden. Mixen ga je zelf toch een feeling voor moeten hebben en als het er niet in zit klinkt het niet beter door monitors van 900 euro per stuk ipv 350 eur per paar te gebruiken ;)
 
idd...heb ook truths staan, en tuurlijk is het even wennen aan je monitoren, maar ik ben er absoluut tevreden over!
 
Een makker van me heeft onderstaande monitors gehoord, en zegt dat die bijna even goed klinken als de RP6 van KRK (als je kijkt naar lineariteit, stereobeeld enzovoorts)... Kijk even goed naar de prijs, die per paar(!) is. Ik ga er in ieder geval aanschaffen (van zodra de beurs het toelaat), en m'n makker ook.

Klik
 
Alesis M active II

Alesis M active II

Hallo,

Als je budget max 300 euro is dan raad ik de alesis MKII aan bij
Music store Koln hebben ze die opgekocht en ze verkopen ze daar
per paar voor maar!!!! 290 euro!!!!!!!!!

Ikzelf heb ze ook en ben er ZEER tevreden over.

Dag grtn
 
Origineel geplaatst door Steven V
Een makker van me heeft onderstaande monitors gehoord, en zegt dat die bijna even goed klinken als de RP6 van KRK (als je kijkt naar lineariteit, stereobeeld enzovoorts)... Kijk even goed naar de prijs, die per paar(!) is. Ik ga er in ieder geval aanschaffen (van zodra de beurs het toelaat), en m'n makker ook.

Klik
Dat is wel bizar: actieve monitors voor 150 euro per paar, die ook nog goed klinken??

Heeft er nog iemand anders ervaring met deze "the box NF06 A"? Het klinkt namelijk typisch als een geval van te mooi om waar te zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door j0ris
Dat is wel bizar: actieve monitors voor 150 euro per paar, die ook nog goed klinken??

Heeft er nog iemand anders ervaring met deze "the box NF06 A"? Het klinkt namelijk typisch als een geval van te mooi om waar te zijn.

ja, die klinken erg goed...
 
Back
Top