Logic 7, G5 + RME ADI8 PRO ...vs... Mbox2, ProTools LE op PC...???

Origineel geplaatst door MadR
mmm ... hoe sluit je die mme dan aan ? der zit alleen tdif en adat op ?
en ben zelf nog niet overtuigd van rme .. heb jeroen verheij zijn live sets al meerdere keren gehoord en om nou te zeggen dat mijn apple onboard geluidskaart het slechter zou doen ? ik weet het niet hoor .. ook de motu die ik nu heb klinkt redelijk t.o.v. mijn apple onboard .. tis gewoon denk ik de aard van het beestje .. tenzij je echt op topgear werkt ..

Ja, zonder twijfel werkt een profi kaartje beter als onboard, waarom zouden er dan zulke kaarten bestaan?
voor een laptop adviseer ik Echo Indigo.
het ligt hem in de driver.

er zijn nog enkele exspantion kaarten van RME.
4 in balanced
4 out balanced
8 in unbalanced
8 out unbalanced
direct gepakt van de onboard adat.

gelukkig zit er bij de digi 96/8 pad wel 2 I/O 1/4 inch sockets op, maar ik denk eraan om snel die 8 out kaart te kopen.


mijn kaartje werkt met alles.
ik kan in wavelab, kiezen tussen ...
mme-wdm digi96/8 pad out(1+2)
mme-wdm digi96/8 pad out(3+4)
mme-wdm digi96/8 pad out(5+6)
mme-wdm digi96/8 pad out(7+8)
ASIO Digi96 serie




MME stands for MultiMedia Extension that is a part of Windows that sets the rules for recording and playing back audio. It is typically used since the 1st Windows 3.0 systems as a default. It's slower because it is controlled by the operating system. Each soundcard maker had to write a .DLL file for the card to use the MME. These varied quite a bit in performance. Today, rule of thumb is not to us MME drivers in audio applications, unless the soundcard maker took the pains to develop and excellent driver. They usually don't.

bron: http://www.tweakheadz.com/soundcards_page_2.htm
 
oh, ik vergat te melden, als je tb-303 mooi vind en ook soms essentieel, ga voor logic.

want de ES M, is echt een super plugin en hij klingt beduidend circa van het orgineel.
test de presets maar eens.

ook die andere plugin zijn goed.
 
Origineel geplaatst door Natural_Demon
Ja, zonder twijfel werkt een profi kaartje beter als onboard, waarom zouden er dan zulke kaarten bestaan?
voor een laptop adviseer ik Echo Indigo.
het ligt hem in de driver.

er zijn nog enkele exspantion kaarten van RME.
4 in balanced
4 out balanced
8 in unbalanced
8 out unbalanced
direct gepakt van de onboard adat.

gelukkig zit er bij de digi 96/8 pad wel 2 I/O 1/4 inch sockets op, maar ik denk eraan om snel die 8 out kaart te kopen.


mijn kaartje werkt met alles.
ik kan in wavelab, kiezen tussen ...
mme-wdm digi96/8 pad out(1+2)
mme-wdm digi96/8 pad out(3+4)
mme-wdm digi96/8 pad out(5+6)
mme-wdm digi96/8 pad out(7+8)
ASIO Digi96 serie




MME stands for MultiMedia Extension that is a part of Windows that sets the rules for recording and playing back audio. It is typically used since the 1st Windows 3.0 systems as a default. It's slower because it is controlled by the operating system. Each soundcard maker had to write a .DLL file for the card to use the MME. These varied quite a bit in performance. Today, rule of thumb is not to us MME drivers in audio applications, unless the soundcard maker took the pains to develop and excellent driver. They usually don't.

bron: http://www.tweakheadz.com/soundcards_page_2.htm

antwoord 1 : geldverdienen !
vraag 1 is nogmaals hoe lsuit je hem aan op je pc ? je hebt namelijk alleen adat en tdif als uitgangen open adi pro .. of zit ik met de verkeerde in me hoofd ? en wat die indigo betreft .. dexter van het forum heeft hem mooi weer terug gebracht en is verder gegaan met zijn multiface !
 
Origineel geplaatst door Natural_Demon
oh, ik vergat te melden, als je tb-303 mooi vind en ook soms essentieel, ga voor logic.

want de ES M, is echt een super plugin en hij klingt beduidend circa van het orgineel.
test de presets maar eens.

ook die andere plugin zijn goed.

trouwens : ik heb logic pro maar kan geen es m vinden .. wel een es 1 en 2 maar daar haal ik geen tb303 uit .. heb je een voorbeeldje ?
 
Origineel geplaatst door MadR
antwoord 1 : geldverdienen !
vraag 1 is nogmaals hoe lsuit je hem aan op je pc ? je hebt namelijk alleen adat en tdif als uitgangen open adi pro .. of zit ik met de verkeerde in me hoofd ? en wat die indigo betreft .. dexter van het forum heeft hem mooi weer terug gebracht en is verder gegaan met zijn multiface !


http://www.rme-audio.com/english/adi/adi8.htm

je hebt gelijk, je bent verplicht een ander RME product or iets anders met adat te hebben om deze te gebruiken.
ik had me dus verlesen en ik dacht dat we het over de hdsp9652 hammerfall ofzo hadden.
je kunt dus dit ding alleen via adat sturen.

is wat beter als een behringer ada8000 die ik in gedachten had.
 
Origineel geplaatst door Loops@Things
Eens met Majestique. Pro tools is oorspronkelijk een mulitrack recording/editing tool. Logic en Cubase zijn typische compositie tools. Echter PT is met hun 7.0 upgrade een flinke stap voorwaarts gegaan mbt tot de midi integratie. Daarnaast kun je gewoon al je (oude) Vst(i) plug-ins ook in Pro tools gebruiken mbv een "wrapper" (zie www.fxpansion.com)

Je vergelijkt een RME (8In/Out?) met een mbox2 (4In waarvan 2 spdif/2Out). Wil je een "vergelijkbare" PT hardware setup zou je ook kunnen denken aan een Digi002(rack).

http://www.digidesign.com/products/digi002rack/systems/002rhw.cfm

Hier ben ik het wel mee eens! Kijk Logic is naar mijn mening 1 van de beste compositie programma's die op het moment verkrijgbaar zijn, met (zoals David zei?!) perfecte plug-ins, effecten etc. Pro Tools is het beste op het gebied van recording en mastering, 5.1 en dat soort shit... maar wordt pas echt interessant wanneer je volledige TDM plug-ins gaat gebruiken?! Deze plugs zijn van z'on hoge kwaliteit die voor menig thuis-producer niet betaalbaar zijn? (kijk maar naar die fantastische "Waves" plugs of die onbetaalbare "Universal Audio" TDM's) Ik noem er maar een paar? Als je een oneindig budget hebt? Dan zou ik voor het Pro Tools systeem gaan! Maar dat gaat je duizenden en duizenden euro's kosten!!!
Logic pro-7 icm een G5 en Rme audio hardware? Zwaar ongeslagen "vette" setup!!! :{ Om van te smullen! ;)

peace...

Cis
 
Ja? hmmm....ok. Dus de meeste mensen leunen toch naar de Logic Express set up?


Die set up kan volgens jullie dus net zo "dik"..(hiphop) klinken als de Mbox ProTools set up?
 
vandaag is een vriend van met een ibook pro ofzo met logic pro erop.
vet gewoon.
nog nooit een apple aangeraakt.
maar dat is echt vet.
icoontje van chat venters enzo springen in de taskbalk als er een bericht binninkomt.
ziet grappig uit.

zonder dat traag gedoen van een windows machine, die eerst altijd op de hd moet kijken.
ook gewoon en vette status balk, die scrolled en vergroot.

verlicht apple logo aan de voorzijde, ik was echt onder de indruk ervan.


wacht wel ff tot maart, zoals ik uit he apple vernomen het, duurt het tot maart voor dat logic op een intel apple loopt.
die zou volgens de pagina 4x sneeler als de vorige versie.
 
Origineel geplaatst door napalmman
Die set up kan volgens jullie dus net zo "dik"..(hiphop) klinken als de Mbox ProTools set up?
Zonder al teveel benadrukken wil ik toch even zeggen dat het "dik" klinken eerder afhankelijk is van je skills dan van de tooling die je gebruikt. Het maakt natuurlijk wel uit wat je gebruikt maar op het SF wordt wel erg vaak naar de techniek gekeken en wordt er minder vaak aandacht besteed aan hoe je er nou het beste mee omgaat.
 
Origineel geplaatst door fuse
Zonder al teveel benadrukken wil ik toch even zeggen dat het "dik" klinken eerder afhankelijk is van je skills dan van de tooling die je gebruikt. Het maakt natuurlijk wel uit wat je gebruikt maar op het SF wordt wel erg vaak naar de techniek gekeken en wordt er minder vaak aandacht besteed aan hoe je er nou het beste mee omgaat.


Daar ben ik bij terdege van bewust, maar t is natuurlijk geen geheim dat je met bepaalde apparatuur een dikkere sound kan creeren. Ik twijfel niet aan mijn productie skills maar ik heb momenteel het gevoel dat ik mijn equipment ontgroeid ben.


Nog een ander euvel trouwens, ik ha ook op een andere site gepost en daar kaartte iemand dit probleem aan.

Waar steek ik de ADAT out van mijn RME Convertor eigenlijk in als ik de MAC heb. Want hij zou niet compatible zijn met de RME ofzo?

Iemand?
:confused:
 
Back
Top