Fantom X7 doet RAAR!

lowieken....

lowieken....

Jawel,

er is totaal NIETS veranderd!
De DATA is opgestuurd naar JAPAN omdat ze in België dit probleem maar heel "raar" vonden..
Misschien komt er wel een updatetje of zo.......
Als dat zo is.....
laat ik het jullie weten.


groet,

rob
:)
 
Ik vindt dit verhaal nu wel lang duren eigenlijk......stel je voor dat je je brood ermee had moeten verdienen.....zit je nu al bijna een maand zonder.......Roland had je toch gewoon een ander kunnen geven? Laat hun hun eigen probleem oplossen. Ik snap niet dat jij voor hun fout moet opdraaien eigenlijk....of zie ik t nu fout??
 
ja, je zie het (een beetje) fout!

ja, je zie het (een beetje) fout!

Want.......de X7 is inmiddels wel weer terug...
3 weken weg geweest, één week door mijn dealer, lees de topic maar
en twee weken bij Roland......
en de rest is afwachten!!!

groet,

rob
:)
 
Re: lowieken....

Re: lowieken....

Origineel geplaatst door robbie50
Jawel,

er is totaal NIETS veranderd!
De DATA is opgestuurd naar JAPAN omdat ze in België dit probleem maar heel "raar" vonden..

:)

Ik bedoel dus het feit dat die X7 nog steeds niet goed is. Ik had niet langer af zitten wachten en een ander gevraagd....Je hebt recht op een goed werkend apparaat voor dat gigantische bedrag wat ie kost.....
 
ja dat vind ik nu ook.
jij bent haast blij, terwijl je nog precies zelfde probleem hebt
rare reactie hoor
 
nee niet blij.....

nee niet blij.....

maar...........
ik denk dat het toch een probleem bij ALLE Fantoms is!!!
En dat ik er toevallig werk van heb gemaakt........blijkbaar vinden alle andere gebruikers dit "defect" normaal....:confused:
Terwijl ik beslist weet dat het eerst beter was.......8>
wat moet ik anders dan afwachten.........????
En ik was inderdaad wel blij dat ie er weer was...:okdan:
Nu is het dus gewoon.AFWACHTEN....


groet,

rob
:)
 
Hoi Rob,

Zoals ik op fantomized.info heb geschreven treden deze problemen bij mij niet op.
Ik weet niet hoe de fantomx7 de CF card formateert maar je kan eens proberen om ze te formateren als fat32 via een card reader op een PC of laptop. (mijn cf-kaart is fat32 en mijn X7 heeft geen problemen)

Meestal zijn ze gewoon Fat. Te proberen waard denk ik.

Heb ij trouwens een JX10? Heb onlangs een exemplaar tweedehands gekocht en ik veronderstel dat het één en het ander niet funktioneert zoals het hoort.
 

Attachments

  • fat32.jpg
    fat32.jpg
    110 KB · Bekeken: 49
dank voor je antwoord...

dank voor je antwoord...

dit zijn MIJN gegevens van de kaart welke ik uit de X7 haal,
ik snap er ook NIETS meer van...en 1 maand geleden was het ECHT veel beter....
Heb je nog een ander idee?
Ik wil graag hulp!


groet,

rob
 

Attachments

  • geheugenkaart.jpg
    geheugenkaart.jpg
    26,3 KB · Bekeken: 49
aiff bestanden.....

aiff bestanden.....

Inderdaad DAT kan ik nog proberen......
Kan je mij ook even persoonlijk mailen?
Ik wil even, buiten het forum om, wat aan je vragen.....
Klik dan op e-mail en stuur me even een mailtje....

dank!



groet,

rob
:)
 
Nog gekker!..wie heeft er verstand van?

Nog gekker!..wie heeft er verstand van?

:(
Nog gekker wordt het....
Ik heb zo'n 10 sampels op mijn geheugenkaartje staan zie plaatje.
Sampellijsttoets indrukken duurt zeker zo'n 7/8 seconden!
Scrollen met wiel is echt niet goed mogelijk, bij EEN klikje 6 tellen wachten totdat er iets gebeurt....maar

Let op;
Als ik nu mijn geheugenkaart uit de X7 haal blijft de lijst met deze sampels staan en scrol ik er gewoon vrolijk doorheen!!!
Ook mijn zwartedraaiknop werkt zoals vroeger!*D


WAT is er nu eigenlijk mis....
Ik wordt GEKKKKKKKKKKKK:stupid

rob
=(
wie zit er IN mijn X7 verstopt er werkt tegen?:duivels:
 

Attachments

  • sampels.jpg
    sampels.jpg
    21,1 KB · Bekeken: 53
FEEST!!!!!..dus NIET!!!!!!

FEEST!!!!!..dus NIET!!!!!!

Ja hoor....het is Feest hier!!:(
Gisteravond sprak ik via de telefoon, een van de forumgebruikers (SR) van dit forum.....
Terwijl ik hem aan de telefoon had zette ik mijn X7 vast aan.....
en DEZE LIEP VAST!!!!!!:confused:

Later tot 6x opnieuw opgestart.....zonder het gewenste resultaat :stupid :stupid :stupid
Toen maar de upgrade 2.00 eroverheen gedraait.......pakte hij wel, maar de eerste keer installeren gaf geen resultaat.
Pas na de tweede keer wilde mijn X7 weer opnieuw opstarten.......=(

Ik heb nu maar een pittig mailtje klaar liggen voor Roland in België...dat DIT dus niet meer kan!

Zijn jullie het eens met mij?
Of dram ik TE veel door?
graag reacties........
en BLIJF DIT volgen.....muisje krijgt vast een staartje!!!!!!


grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

rob
:duivels: :duivels: :duivels:
 
Hallo Rob,

Na alle reacties in dit draadje en jou probleem omschrijving doorgelezen te hebben denk ik dat jou insteek in deze problematiek te "coöperatief" is. Tuurlijk, in de eerste twee telefoontjes ben je nog gericht op samenwerking om zo snel mogelijk het probleem op te lossen. Inmiddels lijken me zowel de dealer als Roland BE hun credits verspeeld te hebben.

Volgens mij is hier duidelijk de wet Koop en Garantie die in Nederland op 1 mei 2003 in werking is getreden van toepassing. (Wet van 6 maart 2003, Stb.110).

In bedoeld artikel is sprake van ;

Verplichtingen verkoper

De verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eigenschappen die bij de koop zijn toegezegd en aan eigenschappen die de koper bij normaal gebruik ervan mag verwachten. De verkoper is daarbij niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen, maar ook aan de reclame die de fabrikant voor het product maakt.

Defecten en gebreken

Als een product na aanschaf defect gaat of gebreken vertoont die de koper niet behoefde te verwachten, dan kan de koper de verkoper voor dat defect of gebrek aanspreken. Wat de koper mocht verwachten is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, de intensiteit van het gebruik en de toezeggingen van de verkoper en de producent. Het moet dan wel gaan om een defect dat al aanwezig was op het moment van levering ook al openbaarde zich dat pas later (bijvoorbeeld roest bij een auto).

Openbaart zo'n defect zich binnen zes maanden na aanschaf dan wordt ervan uitgegaan dat dit het gevolg is van een gebrek dat al bij levering bestond. De verkoper moet aantonen dat dat niet het geval is. Het is dus niet zo dat de verkoper gedurende deze zes maanden moet instaan voor elk gebrek. Indien hij bijvoorbeeld aannemelijk kan maken dat het gebrek het gevolg is van een onjuist gebruik of een onjuiste verzorging, dan is hij niet aansprakelijk. De verkoper hoeft derhalve gedurende deze zes maanden niet in te staan voor elk gebrek alsof hij een garantie heeft gegeven.

Dit alles geldt niet voor producten die bijvoorbeeld aan een bepaalde houdbaarheidsdatum zijn gebonden of een beperkte levensduur hebben, zoals etenswaren en viooltjes. Indien een gebrek zich na deze zes maanden openbaart, dient de koper te bewijzen dat het gebrek al bij de aflevering bestond.

Wat te doen bij defect?

Vanaf het moment van ontdekken van een defect of gebrek aan een product heeft de koper twee maanden de tijd om bij de verkoper te klagen en eisen te stellen. Wacht hij daarmee langer dan twee maanden dan verspeelt hij zijn rechten. Die rechten verspeelt hij ook als hij niet binnen twee jaar na de ingediende klacht actie onderneemt, bijvoorbeeld een gerechtelijke actie.

Ik denk dat je met dit wetsartikel een sterke kaart in handen hebt om een volledige vervanging van je X& te verlangen.

Success met je strijd.
 
Tra, la, la...2x, tweedelydee, tra, la la....

Tra, la, la...2x, tweedelydee, tra, la la....

Dank voor de "rechtsbijstand!

Ben ik zo blij?
Ken je bovengenoemd nummer nog?.......

Weer nieuws;:r
Gisteren een mailtje naar Roland gestuurd met het verzoek om mijn X7 maar om te ruilen voor een ander exemplaar....
Vandaag mailtje terug.....stukje tekst;

"Hoedanook, wij gaan jouw Fantom X7 laten terugkomen voor degelijk
onderzoek. Die wordt deze week opgehaald bij ???? in ?????????.
Ondertussen proberen wij het probleem zo snel mogelijk op te lossen"

Dus....mijn X7 gaat morgen weer op reis, zijn/haar tweede vakantie dit jaar naar België.
(ik zou willen dat ik zo vaak vakantie had.....)

Dus ik ga hem zo maar weer eens inpakken en morgen wegbrengen.......
En, over een tijdje ga ik solliciteren bij Roland als ervaren X7 inpakker......benieuwd wat ik dan zou verdienen......

:( :( :( :( weer, minimaal, een week zonder!!!!!
Nu hoop ik maar dat hij in Belgium zo geweldig vast loopt, anders krijg ik hem strakjes nog terug met de mededeling;
"we konden niets vinden"!!!!!!

Ik ga maar eens kijken wat de treintijden bij het station zijn, dan werp ik mij ervoor.....
hoewel.......dat heeft ook geen zin, ze rijden toch niet op tijd.:stupid

En DAT doen ze in België nu juist wel.....
Ik ga verhuizen folks :okdan:

tot een volgende aflevering.....



Waar is mijn doos?
Waar is de tape?
Waar is de schaar?
Waar is een papiertje?
Waar is een potlood?

ik ga maar plaatjes draaien.....:dj:
"hij was maar een 8o) "


robbie
straks is DIT over van mijn X'je!
 

Attachments

  • onderdelen x7.jpg
    onderdelen x7.jpg
    53,1 KB · Bekeken: 50
Hoi,

Ik volg je probleem en je avonturen van je X al een poosje, zou het zo kunnen zijn dat ze de eerste keer dachten dat het de software kon zijn , en dat ze nu waarschijnlijk denken dat het toch een hardwarematig iets is?

Zelf ben ik heel tevreden over de service van Roland, al heb ik ze maar 1 x nodig gehad , maar het was wel allemaal goed opgelost en best snel ook.

Mijn X6 heeft dit probleem (nog) niet maar misschien heeft het ermee te maken dat ik CF's van 512 MB gebruik i.p.v. 1 GB
 
Andre1

Andre1

Dank voor je belangstelling....en leuk dat je het volgt, aan de bezoekers te zien ben je niet de enige....
Waarvoor had jij Roland nodig?
Met de geheugenkaart heeft het niets te maken, ik heb ook een 512 kaartje, maar dat maakt niets uit.
Volgens mij is het inderdaad HARDware matig....
maar WAT?????
Daar ben ik benieuwd naar.....
blijf het volgen....

groet,

rob
:) :) :)
 
X7 weer weg?

X7 weer weg?

Ik ga er maar vanuit dat mijn X7 nu in België is...:)
en niet bij mijn dealer staat zoals de vorige keer....(lees terug)
Nog niets gehoord uit het Belgenland, dus ik redeneer....
"geen bericht is goed bericht!"

Maar weer een week-end doormaken ZONDER mijn X7, ik raak eraan gewent, strakjes wil ik niet anders meer......=(

Ik wens jullie een "muzikaal" week-end.........en ik ga maar een beetje singels en LP's (weten jullie nog wat DAt is) draaien op mijn pick-upje......


gegroet vrienden......


rob
:)
 
Nog eentje?

Nog eentje?

Vandaag sprak ik een andere gebruiker van een Fantom (Xa) en forumlid. (SR)
Hij opende gisterenavond een scherm op zijn Xa en.......
dat ging LANGZAAM, zeker niet meer zo vlug als vroeger.
Hij gaat dit ook melden aan Roland in België......

Tevens een Belgiësche gebruiker van een X7 gesproken,
hij heeft een aantal samples, welke ik hem toestuurde, op zijn geheugenkaart gezet.
Vervolgens de "samplelist" knop gebruikt op de X7........en
ging PERFECT, hij kon de lijst binnen 1 seconden zien en scrollen ging perfect.:okdan: :okdan:
Tevens heeft hij 300 !!! samples op zijn kaart gezet en ook het openen van die lijst en scrollen binnen de X7 ging perfect!

Zo........
dat waren mijn bevindingen voor vandaag weer......

zijn jullie lekker muziek aan het maken......grrrrrrrrrrrr:(

groet,

rob
:)
U hoort weer van mij.......:doei:
 
En dan komt hij weer terug!

En dan komt hij weer terug!

Yoepie!!!!

Ik kan mijn X7 zo ophalen bij mijn dealer.......
Er zit een nieuw "moederbord" in en er is iets veranderd met het geheugen (extern)
Natuurlijk laat ik jullie mijn bevindingen weten.......
tot later......
:)
:doei:
 
ehhhh..wie is er nu GEK aan het worden?

ehhhh..wie is er nu GEK aan het worden?

:( :( :(
Je gelooft dit verhaal NIET!!

Mijn X7 is terug van een weekje vakantie in België.
Er zit een totaal nieuw moederbord, main board assy 6 layer, in.
Tevens heeft Roland mijn 1GB kaartje, Kingston compact flash Elite Pro, gehouden en er een ander geheugenkaartje, Sandisk 1.0GB Compact flash, bij gedaan.

Dus stroom erop, audiokabels erin en aanzetten maar....
Opstarten, hij laad alle samples, duurt altijd lang....dus afwachten eventjes.
Spelen, geluid ect is als vanouds.....en al mijn SRXkaarten worden netjes gevonden.

Zo, nu eerst maar eventjes de "systeeminstellingen" aanpassen..
Samples laden: uit
Keyboardgevoeligheid: light
Metronoom: off
Input select: Digital
Screensaver: 4
Nu drukken op; System write.......
Klaar!

X7 uit doen en opnieuw opstarten......hé!!!!!!
:(
Niets van de instelling wordt bewaard op de X7, nog maar eens doen......weer niet, nog eens, WEER NIET!!!!!!!

Dan de instellingen maar saven op mijn "nieuwe" memorycard....ohh....
mededeling: Card is niet geformarteerd....
even formateren op de X7.....klaar
weer wegschrijven; Card niet geformateerd....Hé??
nog maar een keertje.....niets dus
WERKT NIET!
Geen enkele instelling wordt in het geheugen van de X7 bewaard en schrijven naar memorykaart van de instellingen lukt NIET!!!
=( =( =(

Wie is er nu GEK aan het worden?
Raad eens!

Roland maar weer gebelt.......ze snappen er ook niets van daar.......
Ik hoor binnenkort, en jullie dus ook, hoe we nu verder gaan......

Wens me maar veel geluk!
:confused:

U hoort van mij.........


grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
groet,
:doei:


rob
 
Back
Top