Moeten digitale piano's worden verbeterd?

Origineel geplaatst door Jedee
het zou me niets verbazen dat dat ooit eens komt....kijk nu maar hoeveel geheugen synths al gebruiken....
Het zou mij niets verbazen als alle synths tegenwoordig al een eigen OS hebben.

Welkom in de wereld van de embedded software :D
 
Die Clavinova's van yamaha draaien al onder een embeded NT4 versie.
 
Alles wat werkt met een processor (dus ook microcontrollers) hebben een OS. Meestal wordt die specifiek voor het toestel wat men wil maken geschreven.

Alle digitale synths hebben dus een OS.
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ja dat is het enige nadeel dat ik aan mijn piano heb kunnen ontdekken........er zit geen volume of koptelefoon op.

Maar wat is het toch heerlijk om dat stuk hout en ijzer te voelen resoneren...........me love my piano.

Met Silent piano's van Yamaha kun je tegenwoordig wel een koptelefoon gebruiken.

Ik vraag me af hoeveel beter een pianogeluid wordt als je er extra mb's voor gaat gebruiken. Misschien weegt het verbetergehalte gewoon niet op tegen meer sounds. Tijdje geleden ook een artikel gelezen over 1 of ander apparaat met harddisk aan boord volledig gebruikt om vleugelklanken te reproduceren. Ding was duizenden euro's maar nog steeds goedkoper dan een echte vleugel, kan het helaas niet meer vinden. En ja, er gaat niets boven het echte, en gelukkig zal dat voorlopig ook wel blijven.
 
Back
Top