Roland V-Synth XT Probleempjes

djyoda

Nieuwkomer
Lid sinds
5 januari 2006
Berichten
3
Locatie
Haarlem
Goeie avond! :)

Ik ben hier nieuwe dus vergeef mij als die al eens gepost of gevraagd is.

Ik heb onlangs de Roland V-Synth XT aangeschaft maar loop toch wel (zoals altijd) tegen dingen aan die ik wil, en weet dat ze met het apparaat kunnen, maar wat ik niet voor elkaar krijg.

Nu heb ik bijvoorbeeld een sample in het apparaat gezet en wil deze in een productie gebruiken.... Maar hoe in godsnaam? Het enige wat ik er uit krijg zijn patches.

Dat zelfde geldt voor de Vocoder die er inzit. Hoe neem je daar bijvoorbeeld mee op? En kan je vervolgens deze samples gebruiken?

Of percussie met effecten bewerken? Lijkt me toch niet zo moeilijk... Maar ik kan het echt niet vinden. Na 2 keer het boek(je) gelezen te hebben begint het nu toch wel enig zins te frustreren.


Wie kan mij uit de brand helpen??

Thx en Groet! :)
 
Gefeliciteerd met je aankoop
Gek dat je er niet uitkomt met de sample. Lees je de manual wel goed? Het is heel eenvoudig: Kies een patch of maak er een leeg (patch initialize uit het tabje menu rechtsboven). Kies bij osc1 voor de pcm als klankbron (middelste tussen analog en ext in) en kies jouw gemaakte sample (die staat geloof ik laatste in het samplelijstje). Creƫer de patch zoals jij m wilt en voila. Op www.v-synth.com staat een tips en truucs handleiding (een andere dan die jij hebt) Die zou je ook wel verder op weg kunnen helpen, als je niet tegen Roland manuals kunt (you are not alone).

Voor de VC2 weet ik niet uit mijn hoofd of die kan resamplen. Effe checken, maar mijn linkerkleineteen denkt van niet. Anyways succes
:engel:
 
Je bent mijn held van de avond! :)

zo simpel!

thx!

Vind het overigens wel erg jammer dat je niet vanuit de voceder zou kunnen opnemen. Ok nou weet ik wel dat het eigenlijk een los apparaat is..... maar toch zit in 1 kastje had best wel gekoppeld kunnen worden met opneem functie. Of ik heb je verkeerd begrepen maar nu moet ik het eerst dus naar mijn "gewone" sampler gooien en vervolgens weer terug de V-Synth in??
 
Back
Top