Richard Devine

gi_joe

Stamgast
Lid sinds
10 december 2003
Berichten
164
hoi,
ik heb laatst asect:dsect van richard devine aangeschaft. (op vinyl)

nu viel mij op dat 't geluid werkelijk van alle kanten komt op deze plaat.. en het is nog wel op vinyl (dat geloof ik toch een gevoelig medium is, qua stereobeeld ivm fase etc)

wat ik me dus afvraag is: HOE DOET 'IE DAT IN VREDESNAAM?!

het is ongetwijfeld een kwestie van slim pannen, maar af en toe lijkt het geluid ook van achter te komen.

wat ik ook erg knap vind is de diepte/dynamiek en de ruimtelijkheid van 't geluid..

enig idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt? (naast maanden op je mix zitten)

als men geen idee heeft waar ik het over heb kan ik ook wel even een stukje uploaden, ik wil het namelijk erg graag weten :)

bedankt!
 
Qsound of je was stoned ? :D

als ik stoned ben denk ik ook dat het geluid van alle kanten afkomt ..
maar dat zal je niet bedoelen denk ..
 
hahah
nee, niet eens stoned. (geloof ik ;)

maareh, q-sound? daar heb ik nog nooit van gehoord..
hoewel, nu ik even google komt het me toch bekend voor..
zou de heer devine dat ook hebben gebruikt ?
 
staat die "Q" voor "quadrophonia" ? Gezien de beschrijving van het geluid zou het toch best wel kunnen...
 
nouja, ik geloof dat devine wel dingen met surround doet (en dus ook met quadrofonie, sortof)
maar dit is dus gewoon stereo..

nu weet ik niet of het mogelijk is dmv sjieke truucs met dingen in/uit fase zetten en eq/reverb quadrofonie kunt nabootsen..
 
Re: stereo en dynamiek (richard devine's mix kunsten)

Re: stereo en dynamiek (richard devine's mix kunsten)

Origineel geplaatst door gi_joe
als men geen idee heeft waar ik het over heb kan ik ook wel even een stukje uploaden,


Ja graag! Is altijd leuk om te weten waarover het gaat
 
ik ga hem ook maar eens met headphones beluisteren!
vette plaat he!?
vooral die kleine loops in het midden die eindeloos door blijven gaan als je de naald niet optilt
 
wow, die waren me nog nooit opgevallen!
inderdaad vette loopjes :)
ik heb ook gelezen ergens, dat 'ie een plaat met alleen maar locked grooves heeft uitgebracht ooit.. dat is ook wel iets om eens aan te schaffen als ik dit zo hoor :)


wat dat voorbeeldje betreft: m'n mixer (tussen mn platenspelers) is op t moment ff gaar, dus ik heb alleen mono.. ik moet dus even een andere oplossing verzinnen, maar het voorbeeldje komt er vanavond nog wel (als alles meezit)
 
jahaa richard devine is mijn held op gebied van sounddesign ik vraag me soms echt
af hoe hij het allemaal klaarspeelt. hij heeft inderdaad ook met 5.1 geluid gewerkt enzo.
maar zelfs bij gewoon stereo weet hij toch echt wel een breed spectrum te gebruiken.
maar met goed pannen komt je ook wel al een heel eind. de basdrum mooi het midden.
de pads van links en naar rechts laten sweven. daar nog een stereo verbreder op gebruiken.
de hi hats ook subtiel pannen en af en toe van links naar rechts laten gaan. enzo...

hier een stukje waar ik richard
devine heb proberen na te doen.

devine
 
goed hé?

toevallig genoeg, of net niet, is er een softwarebedrijfje dat zich devine-machine noemt en een een gratis plugin, de minion.vst aanbiedt. een beetje experimenteren en alles word zeer ruimtelijk.
fijn effect, 1 van mijn favoriete plugins.
 
nog een kleine foto van de studio van Richard Devine :D
 

Attachments

  • fevien.jpg
    fevien.jpg
    147,6 KB · Bekeken: 56
:confused: wie is Richard Devine ? . is dat een bekende producer ?
wat voor muziek maakt hij ,. en onder welke naam ... of is dit ook zijn artiesten naam.

die studio ziet er wel vet uit ,.. de site ook wel :D:W
 
Origineel geplaatst door RPH
:confused: wie is Richard Devine ? . is dat een bekende producer ?
wat voor muziek maakt hij ,. en onder welke naam ... of is dit ook zijn artiesten naam.

die studio ziet er wel vet uit ,.. de site ook wel :D:W

Nou ja bekend... Bekend in het IDM genre zeg maar. Hij maakt muziek onder die naam ook oa voor Warp en Schematic.
 
volgens mij is het: *ahem* *kuch* intelligent dance music *ahem*
toch wel een van de meest vreselijke namen voor een muziekstroming imho, maargoed..

ja, die studio.. belachelijk vet :)
en dat 'ie die plugin nog zelf gemaakt zou kunnen hebben kan ook best want ik geloof dat ie in het dagelijks leven programmeur is... en een porsche rijdt. ;)

anyway.. koel stukje iznie :) 't komt aardig in de buurt idd.. en ook wel erg koel qua mix.. heb ik jou trouwens niet eens gesproken op soulseek chat/#idm? :)

nu we trouwens toch als volleerde rip-off's mensen hun styl aan het analyseren zijn:
ik vraag me ook al tijden af hoe je zulke mooie compressie krijgt als afx gebruikt in die nieuwe analords.. zo mooi rond en 'nat' heb ik het nog nooit gehoord.. enig idee wat dat kan zijn?
 
Origineel geplaatst door gi_joe
en dat 'ie die plugin nog zelf gemaakt zou kunnen hebben kan ook best want ik geloof dat ie in het dagelijks leven programmeur is... en een porsche rijdt. ;)


die plugin heet gewoon devine machine maar is niet door hem gemaakt...denk ik.
hij maakt wel ensembles en presets voor Reaktor, absynth en nog wat andere programmas
(korg legacy collection dacht ik).


anyway.. koel stukje iznie :) 't komt aardig in de buurt idd.. en ook wel erg koel qua mix.. heb ik jou trouwens niet eens gesproken op soulseek chat/#idm? :)

hmm het zou kunnen, wat is je nick op slsk? want gi_joe kan ik me niet echt herinneren.

ik zit nu net te denken. misschien kunnen we hem eens vragen voor een interview voor synthforum. zou hij denk ik zeker willen doen. alleen denk ik dat hij niet populair genoeg is voor de meeste mensen hier om wat interessante vragen te krijgen. hoewel ik er wel wat kan bedenken. :D
 
(aanschouw, m'n eerste poging tot het gebruiken van quotes:)

die plugin heet gewoon devine machine maar is niet door hem gemaakt...denk ik.
mja, het lijtk me ook niet, maar aan de naam te zien.. ;)

hmm het zou kunnen, wat is je nick op slsk? want gi_joe kan ik me niet echt herinneren.

ja, mn nick was gi_joe, maar dat is ook echt al heel, heel lang geleden.. + het was niet echt een herinnerenswaardige conversatie ook.. hehe

ja, dat zou tof zijn :) ik had het me ook al bedacht..
en ach, hoeveel mensen zijn er al voor 'n interview geweest waar ik ook geen boodschap aan had ;)
 
Origineel geplaatst door gi_joe

en ach, hoeveel mensen zijn er al voor 'n interview geweest waar ik ook geen boodschap aan had ;)

idd!

misschien moet een van ons het gewoon eens proberen!

vette site trouwens
 
Back
Top