Ondeskundig computergebruik in het openbare leven

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Maar om deze twee topic's eens samen te vatten...

Ik ben vandaag maar eens naar Eneco gegaan.
Dom, dom, dom...
Als er één groep is die een klantgerichte training moet hebben!

Je wordt al ontvangen met de opmerking: "Als U naar de balie wilt dan is dat twee-en-een-half uur wachten!" Zonder "Het spijt ons, maar..."

Anderen kunnen eenvoudig aan de ontvangstbalie geholpen worden, maar stuiten op het arrogante gedrag van de beveiligingsambtenaren. "Heeft U zus-of-zo bij U?" De klant wordt onzeker, want hij heeft dit niet verwacht en weet ook niet waarom hij deze spullen nodig heeft. De medewerker geeft ook niet aan waarom dat gegeven de sleutel tot de oplossing van het probleem is.

Daarbij komt dat de balie medewerker er van uit gaat dat alleen de klant een probleem heeft en zij niet! Dat zij totaal geen verantwoordelijkheid dragen voor het oplossen van het probleem. Stel dat ik zo zou lesgeven :D Ik zou na drie dagen full-time muzikant zijn...

Twee uur is tijd genoeg om al deze processen te zien en horen gebeuren.
Ik heb de medewerkers op de klantentraining gewezen en ze ook duidelijk gemaakt dat al die wachtenden niet allemaal een verhuizing komen doorgeven, maar dat die een probleem hebben dat opgelost dient te worden.

Maar ze zijn er nog niet uit...
Morgen mag ik weer...

Wout

Oh ja!
Het is verboden mobiel te telefoneren in het pand, want dan crashen de computers...
Alsof ze dat merken :)
 
Sterkte Wout!

En vergeet ook niet een notitieblok mee te nemen om alles inclusief namen en hoe lang je gesproken hebt te noteren.
 
Ach Wout, niets is meer te vertrouwen tegenwoordig,

Nou had ik bij mijn exwerkgever een contract tot 29-02-2006, maar ik zit al sinds november in de ziektewet vanwege me knie, me baas had ook geen vervangend werk voor me.(dus vandaar dat ik altijd online ben:D )
Natuurlijk heeft hij mijn contract niet verlengt en heeft mij aangemeld bij UWV, ik navraag doen bij UWV, die weten van nix.
Navraag bij baas, die heeft in de tussen tijd bericht gehad van de ARBO dat ik niet aangemeld kon worden bij UWV omdat ik niet ziek genoeg was, grappig als je bedenkt dat ik gisteren een kijkoperatie heb gehad in het ziekenhuis waar ik ook een halfjaar op heb moeten wachten, hoezo er zijn geen wachttijden?
Bij ARBO nagevraagt en zij vertellen mij dat zij dat nooit doen, het UWV inlichten over ziek zijn van (ex)werknemers, dus dat dat waarschijnelijk door mijn exbaas gedaan is, en die zegt weer van nix te weten en mij gewoon heeft aangemeld.

Dus met andere woorden, het kastje naar de muur verhaal en wie moet ik nou nog geloven, UWV of mijn baas of misschien toch de ARBO?
Gek wordt je ervan terwijl ik wel wat anders aan me hoofd heb, en ze zijn allemaal aan het uitzoeken wat er nou gebeurd is, allemaal leuk en aardig maar me huisbaas verwacht wel de huur aan het eind van de maand....:frons:
 
Beterschap Richard! (en Wout ook wel een beetje, want die zal nog wel goed ziek zijn)
 
...
 

Attachments

  • t-shirt_nofix.gif
    t-shirt_nofix.gif
    51,3 KB · Bekeken: 62
Alles geregeld, maar niet erg naar m'n zin...

Eneco heeft maar één antwoord: BETALEN!!! En wel meteen!!! Anders is het gewoon afsluiten. En wel aanstaande maandag, met zoveel en zoveel extra kosten om weer aan te sluiten... Leuk, met een acht maanden oude baby :( :( :(

Wat voor doms heb ik gedaan, behalve die kaartjes (slechts twee keer, blijkt achteraf) niet insturen? Op hun aanraden (0900) heb ik dat grote bedrag tot drie keer terug laten storten! Dus loop ik ook drie termijnen (€ 296 per keer) achter en, met de wet in de hand, hoeven ze niet eens met me te praten. Om te kunnen praten moet ik in één dag vier keer dat bedrag ophoesten, want morgen verloopt het volgend termijn. Op naar de 'onderwereld' dus, tegen woekerrentes...

Maar ik loop toch maar even mijn eigen bank binnen. Blijk ik een nog vrij op te nemen krediet te hebben dat, en als of er een engeltje me helpt, precies voldoende is om zowel die achterstand als de telegrafiekosten te betalen, want ze moeten het de dag erna hebben, anders...

Ik blij, maar bel voor de zekerheid nog even met 0900. En jawel hoor, er wordt toch na het weekend (vorige week dan, nu ik dit schrijf) afgesloten, want het bedrag staat nog steeds. Maar dat bedrag vind ik veel te hoog. Zal wel, maar eerst betalen...

Weer een leuke wachttijd (en een vrije dag), maar nu willen ze praten en er rolt snel een regeling uit. Goed, afsluiting afgewend, maar nu verder.

Eneco man is erg vriendelijk en baalt duidelijk van de hele zaak. Hij legt mij even het volgende uit... Na de privatisering van de hele zooi zijn er veel aandelen in Amerikaanse handen gekomen. Veel strenger beleid en vooral incasso!!! En... Ze slaan de mensen een paar jaar gewoon te laag aan, want alles wordt geschat. Er staat altijd bij de meterstanden, ook al is die net opgenomen, een *
De mensen een paar jaar te weinig laten betalen, om dan, bij stijgende energieprijzen, plots aan te slaan. Dan komen die voorgaande jaren ook in de hogere prijzen.

Of dit verhaal nu waar is, dat kan ik niet controleren, maar dat er rare dingen gebeuren, dat is wel duidelijk.

Bij de volgende jaarafrekening zal ik even goed opletten...

Wout
Stel je voor... Geen synth die meer werkt :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top