Ondeskundig computergebruik in het openbare leven

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Het verhaal wordt erger en erger...

Re: Re: Het verhaal wordt erger en erger...

Origineel geplaatst door etaoin
Telefoon: 070-3218377
Telefoon: 3 612 577

Nummers bestaan niet meer, allemaal 0900 geworden met doorkies menu's...

Wout
 
Re: Re: Het verhaal wordt erger en erger...

Re: Re: Het verhaal wordt erger en erger...

Origineel geplaatst door Arv
Toch, had je niet een klein beetje het idee dat het niet goed zat toen je nooit iemand voor de meter hebt zien langskomen? Nee? VIJF jaar lang?

Ik vind het zwaar kut voor je maar eh...

Natuurlijk, maar dat was m'n geestelijke situatie toen...
Ik had natuurlijk die kaartjes moeten terugsturen, maar daar had ik moeite mee.
Uberhaupt contacten waren bijna onmogelijk.

Maar ik heb wel normaal betaald.
Dat bedrag klopt gewoon niet en dat geven ze ook toe.
Ze begrijpen het zelf gewoon niet meer...

Morgen maar eens onderzoeken.

Wout
 
"Fuck! Alweer al mijn ponsbanden in de knoop! Welke was nu ook alweer voor cubase?!"
 
Re: Re: Re: Het verhaal wordt erger en erger...

Re: Re: Re: Het verhaal wordt erger en erger...

Nummers bestaan niet meer, allemaal 0900 geworden met doorkies menu's...

Dat snap ik, maar het ging om de adressen van de service-centra.

Gek trouwens dat het niet klopt. Dit komt uit de gemeentegids van de gemeente Den Haag!
 
Computers maken nooit fouten.

(hardware is mannelijk en software is vrouwlijk, dat kan bijna niet anders)
 
Origineel geplaatst door HAL 9000
It can only be attributable to human error
 
heb in een computer winkel gewerkt , soms weet je niet of je moet huilen of lachen, erg triest, vooral al die buurman systeem beheerders die de klus zogenaamd wel even zouden klaren....zucht
 
Origineel geplaatst door Capstan cappy
heb in een computer winkel gewerkt , soms weet je niet of je moet huilen of lachen, erg triest, vooral al die buurman systeem beheerders die de klus zogenaamd wel even zouden klaren....zucht

Die zijn het ergst.
En dan komen ze bij jou aankloppen, vragen je eerst op de koffie en bij de 2e bak "joh zou je es naar mijn pc kunnen kijken etc etc"

Mijn antwoord daarop "Joh, als je een schilder op bezoek hebt vraag je dan ook 'joh, zou je es mijn schuurtje kunnen schilderen straks even?' "

Het rare is, bij een schilder halen ze het niet in hun hoofd, bij een kennis die met computers werkt is het normaal en niet meer dan vanzelfsprekend dat het het ook nog even voor ze doet. Nou dacht het niet! (een paar uitzonderingsgevalletjes daargelaten natuurlijk, maar gek genoeg zijn het de minder goede bekenden die het altijd flikken)

-C-
 
Het altijd mooie "Jij hebt toch verstand van computers?" en dan van een software engineer verwachten dat die wel even "op de beste manier" de kattekots uit de printer haalt :r
 
vaak kun je computers zo mooi vergelijken met auto's maar soms ook niet, mensen verwachten altijd dat hun computertjes nooit kapot gaan en als ze kapot gaan mag het geen geld kosten en het is nooit hun schuld, ...SERVICE VAN DE ZAAK?? schreeuwen ze dan...

verkoper--->?wat hebt u er mee gedaan meneer??
klant---->NIKS!!!, hoe kan dat nou hij is maar een jaar oud!!
verkoper:--->tja het is en blijft electronica meneer elk moment kan z'n laatste zijn sommige leven 10 jaar de andere 3 maand
klant:----> naja zeg en hoe moet dat nou dan??
verkoper---> ik moet hem opsturen als recovery niet werkt
klant----> en hoe lang duurt dat?
verkoper----> als wij het doen twee weken meneer
klant---> TWEE WEKEN!!! (alsof z'n wereld inelkaar stort en hij een miljoenen bedrijf op deze computer runt vol met stoff en rommel)
verkoper----> maar als u het zelf doet (aan huis service) dan duurt het maar 5 werkdagen meneer
klant---->maar ik heb de computer bij jullie gekocht!!!! kun jij er niet even naar kijken??
verkoper---->**zucht** ik heb die onderdelen van (packard bell, HP, ACER) niet op vooraad meneer , de fabrikant wel
klant----> wat een slechte service, belachelijk dat je dat niet op vooraad hebt!!
verkoper---> zeker meneer u hebt helemaal gelijk ***grom***

klant:--->,komt binnen in de winkel en zegt: mijn printer doet het niet meer weet je waar dat aan ligt? (staat zonder printer voor je neus)
verkoper---->als ik dat wist zou ik nu miljonair zijn meneer
klant--->hoe bedoel je?? (met een ontevreden en verwarde blik in zijn ogen)
verkoper--->**zucht**

klant--->heb die aanbieding nog van deze mand (computer ofzo)
verkoper---> nee die zijn uitverkocht meneer
klant---> dus je hebt ze niet meer
verkoper--->nee meneer en ik zie hier dat het centraal magazijn ze ook niet meer heeft dus ik krijg ze ook niet meer binnen voorlopig..
klant--->heb je ze ook niet meer achter liggen???
verkoper---> nee meneer ze zijn op!
klant ---> ook niet voor mij??
verkoper--->ja voor u wel meneer ik zal er even 1 uit de muur trekken **ZUCHT** (met hangend hoofd)

klant--->, heb je ook deze printer (bepaald type printer) voor mij ??
verkoper--->nee die zijn op meneer en die krijg ik ook niet weer dat waren de laatsten..
klant---> maar je hebt ze dus niet meer
verkoper --->jawel
klant----> ja wel???
verkoper---> nee maar het maakt toch niet uit wat ik zeg u luisterd toch niet
klant----> hangt boos op

klant---> komt binnen en vraagt naar en artikel
verkoper--->heb ik niet meneer zit niet in ons assortiment
klant----> hebben (andere winkel keten) dixons die wel??
verkoper---> hoe moet ik dat nou weten ik werk hier
klant---> klant loopt vcol onbegrip weg

etc etc...
 
Laatst gewijzigd:
ehm, ja.... ik zie hier aan de verkoperskant toch ook vanalles mis gaan, eerlijk gezegd. Ik trek cynische en bijdehante verkopers ook erg slecht als klant.
 
als je zulke domme vragen krijgt kun je op een gegeven moment niet meer anders, mensen luisteren niet en horen alleen wat ze willen horen, willen geen moeite doen om een machine of software te leren kennen alles moet maar vanzelf gaan en verkopers moeten helderziend zijn, en alles gratis oplossen, ik heb het hier over extreme voorbeelden maar toch typissch voor detailhandel daarkomt bij het hangt er van af hoe je het brengt alles wat ik zei heb ik met een smile op m'n gezicht gezegt, humor hebben ze ook al niet meer...heb heel vaak prettige gesprekken gehad maar dit type klant kan ik niet uitstaan ...computers is een raar verhaal, als de auto kapot gaat dan word er betaald zonder te kijkien of na te denken...elke dag dat gezeik alsof je met kleuters praat...ben blij dat ik er weg ben
 
Laatst gewijzigd:
ik werk in een ziekenhuis, en geloof me, domme vragen beperken zich niet tot de detailhandel. Ik probeer mezelf er aan te herinneren, dat, ook al is iets voor míj gesneden koek, dat niet per se voor de klant/ patient hoeft te gelden.
 
daar heb je glijk in maar na 1000 keer flap je er wel eens wat uit lol...logisch nadenken lost een boel op vind je niet??, dan bedoel ik echt simpele dingen en luisteren naar wat er gezegt word een verkoper is niet verantwoordelijk voor de kennis van een ander en de meeste verkopers die ik kende inclusief mijzelf gingen behoorlijk ver voor klanten ...maar soms... je word er namelijk wel op aangesproken als je geen antwoord kunt geven...dan heb ik maar 1 ding te zeggen: RTFM!! = read the fucking manual
 
Klant is koning! :mega:

Het is ook niet de klant die dom is... iedereen moet met computers werken, of ze het nu willen of niet. Veel mensen zouden dat ding het liefst vermijden, maar worden door werk/maatschappij gedwongen zo'n ding te gebruiken! Dus niet iedereen die er niets van af weet kan daar iets aan doen. Het moet maar net je hobby zijn. Zeker met Computers.

Toegegeven, het is niet aan de verkoper dit aan een klant te leren, maar cynisch reageren op een schijnbaar verveelde/domme klant is ronduit onbeleefd.
Hoe dom mijn vraag ook, als een verkoper zo tegen mij zou praten zou ik meteen naar de chef vragen. Gewoon beleefd blijven is het beste. Als ze niet luisteren, gewoon nog eens herhalen. Of iets harder praten, misschien heeft de klant wel een slecht gehoor! ?

Zo ken ik ook verkopers die niets van het product afweten wat ze verkopen... GeWeldig... en maar volhouden dat het wél zo werkt...:stupid


:walker: zo.... nu een lekker kopje thee...
 
nah ben ik het niet mee eens, de klant mag ook wel eens aan zijn fantsoen denken ik kan je dingen vertellen dat nog ff een paar stapjes hoger gaan als die paar kleine voorbeeldjes, de klant is koning maar als het er op aan komt is de verkoper de keizer...het word als normaal gezien om je frustraaties van eigen onklunde maar te botvieren op verkopers...daarom ben ik blij dat ik er uit ben want ik was verkoper af, had echt geen zin meer om dat soort mensen ergens mee te helpen als ze toch niet luisteren...
 
Precies.. en dat was ook je juiste keuze...
Ik ben ook verkoper geweest.. in een doe het zelfzaak... (zegt genoeg denk ik....)
Als je een stelletje goochelaars bij elkaar wilt vinden is het wel daar... Wat mensen niet allemaal willen... en bedenken.. en knutselen.. en dan bij jou komen klagen dat het in is gestort. Terwijl je ze ten strengste hebt afgeraden het zo te doen..

Maargoed.. ik geef je gelijk... Het is soms heel erg zwaar... 'k Heb me ook heel vaak in moeten houden, om dan achteraf tijdens de lunch of na het werk bij een biertje er nog eens ha(r)telijk om te lachen...;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top