Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Jep, kick is te zacht hè... nuja deze is nog uit het fruityloops 2 tijdperk. Moest aan het nummer denken toen ik die zee meeuwen hoorde. Soms wel eens leuk om je ouwe meuk terug te luisteren... soms ook tenen krommend:) zoals het stukje hieronder, toen door dolle heen met mijn nieuwe DX200 + Korg Pandora (gitaar FXje)
Gewoon de stereo uit door de distortion, lekker subtiel.. ahum

Hmm... ik geloof er niks van... volgens mij heb je gewoon een slechte microfoon naast een naaimachine gehouden. :) Een pneumatische naaimachine...
Maar die knoop zit nu wel goed vast volgens mij


Owja en bedankt voor de tips zal eens kijken of het op deze manier wel lukt.
Nu nog zo'n misse Zaag. Resonance... Uit die Acces C is daar niet mooie hardcore te slaan?
 
Origineel geplaatst door razmatazz
Normaliter maak ik deze muziek nooit, maar in 1995 eens voor de fun een trackje gemaakt.
Met een enorm lang intro, en erg minimaal.

klik

erg netjes, beukt hier lekker :D
 
Origineel geplaatst door Cool-T
Hmm... ik geloof er niks van... volgens mij heb je gewoon een slechte microfoon naast een naaimachine gehouden. :) Een pneumatische naaimachine...
Maar die knoop zit nu wel goed vast volgens mij

Owja en bedankt voor de tips zal eens kijken of het op deze manier wel lukt.
Nu nog zo'n misse Zaag. Resonance... Uit die Acces C is daar niet mooie hardcore te slaan?
:dubbel: Naaimachine terreur! Je vind het vast niet erg als ik dat als titel ga gebruiken..

Kan je verder niet helpen met zo'n hardcore zaag...(iemand anders idd vast wel...) Ik hou persoonlijk helemaal niet van die geluiden, heb ook geen virus maar kan je wel vertellen dat hij zeker geschikt is voor hardcore! Maar er zijn natuurlijk ook zat andere apparaaten voor, tis maar net hoeveel tijd je er in wil steken, en hoe hoog je budget is;)

Aan iedereen hier in de thread, leuk om al die stukjes te luisteren op m'n werk. Hakt en zaagt de dag mooi in stukken..
 
Trackie van mij die ik heeeel erg lang geleden heb gemaakt met fasttracker (zal niet weten meer welk jaar)

Track heeft allemaal gejatte samples die ik vanuit fasttracker van cds jatte :smeris:

Elke keer als ik m terug luister vindt ik m toch best grappig, jammer genoeg ben ik een hele zooi samples kwijt uit die tijd
maar goed, qua kwaliteit zal ik waarschijnlijk weinig missen, had een een geluidskaart en audio apparatuur uit t jaar 0

http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=3TCH04PL5IL0Q2DF954KY83SG2

dat rare geluidje in t begin zijn walvissen!

wel grappig dat idee van tegenwoordig, die relax muziek met dolfijnen en walvissen in die muziek dat deed ik 10 jaar geleden al, dus wat dat betreft erg outdated 8o)
 
nog maar een loopje dan :)
 

Attachments

  • loopje-1qwerty.mp3
    561,6 KB · Bekeken: 73
Compu is gister overleden =( dus even snel een hc loopje gemaakt met een 909 samplepack, fx en de subtractor in reason op de laptop. Zit met 5 euro discman koptelefoon dus kan absoluut niet zeggen hoe het klinkt :D
 

Attachments

  • sam_hc.mp3
    442 KB · Bekeken: 64
Origineel geplaatst door Nowald
Compu is gister overleden =( dus even snel een hc loopje gemaakt met een 909 samplepack, fx en de subtractor in reason op de laptop. Zit met 5 euro discman koptelefoon dus kan absoluut niet zeggen hoe het klinkt :D

het klinkt iig te schel en overstuurd... ouch :D
 
Origineel geplaatst door fscker
Het is dan wel geen track maar een klein stukje uit een track.

http://members.home.nl/tpz/stukje2.mp3

Bassdrum is gemaakt met microtonic en daarna zo'n 10 keer vernaggelt en gelayerd. Uiteindelijk weer gesampled en realtime met EQ getuned om het 'screeuwende effect' te krijgen.
ikvinnutdevetstetotnutoe:okdan:
 
vorige versie had iets teveel bass

5 layers ....
 

Attachments

  • 5-layers-2.mp3
    69,3 KB · Bekeken: 72
Back
Top