Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door anoniempje
de noten al gefilterd doe ik in flstudio 5

in de normale step sequenzer je kan hier per step de cutt of en de resonance aanpassen ook velocity pitch etc

daar kom je door in de step sequenzer rechtsboven op dat icoontje te klikken naast dat piano icoontje

THNX!
 
Lekkere herrie hier :D , ranzig allemaal...

Origineel geplaatst door Nightstorm

richard2000: ik mis laag in je kick...het klinkt allemaal wat geknepen, alsof ik naar een slechte opname zit te luisteren...ff wat minder eq-en in je middengebied :) je lead vind ik wat goedkoop klinken, zou ik persoonlijk iets anders voor in de plaats doen...de drive zit er wel goed in, dat wel

Ik had m op een koptelefoon gemixt, fout natuurlijk, dus hier ff opnieuw, ook die lead nog een beetje verkloot

Die van jouw is ook wel vet trouwens, lekker duister en je kick beukt goed :okdan: , afmaken
 

Attachments

  • hardcore-02.mp3
    958,4 KB · Bekeken: 68
Origineel geplaatst door anoniempje
zo komt dat uit de machine drum 8~ dat klinkt wel erg lekker

ik dacht dat iedereen hem weg deed omdat de kicks uit dat ding niet te harden zijn maar dit beukt genoeg lijkt mij

Ja, direct uit de Machinedrum. Er zit genoeg opties op om je bassen flink te laten beuken!! Gaat ook altijd live mee! Mischien hebben de mensen die hem weg doen een andere definitie van beuken!:)

Anyway, de Machinedrum is een aanrader voor live tweak plezier!

Hier nog een stukje, Electribe SX met interne FX:
Electribe_sx_stukje2
 
Origineel geplaatst door isnieZot
ach, ik had er ook nog eentje op de plank liggen :D

Kijk, precies het soort herrie waar ik van hou! distortion = fijn :okdan:
 
Mn vorige versie heb ik gewist die klonk iets te verrot ....

hier alleen de mbase zonder gelayerde beat en hi-hat

Mbase >> Boss-Os2 >> Machinedrum >> Gegained op mixer >> Opgenomen in cubase

Dat rare geluid tussendoor is trouwens als ik van preset wissel.. was te lui om aparte loopjes per beat te maken
 

Attachments

  • zeno-zorez-mbase-loop-05.mp3
    915,6 KB · Bekeken: 86
Hoe krijg je die kick zo smerig?
Ik krijg het niet voor elkaar zonder de rest van mijn geluiden weg te stampen

Nieuw probeersel


En ik ben ook wel benieuwd hoe ik zo'n mooie hardcore saw kan creeren die je altijd hoort
van die nare gedetunede dingen

iemand handige tips?
 
Origineel geplaatst door Cool-T
Hoe krijg je die kick zo smerig?
Ik krijg het niet voor elkaar zonder de rest van mijn geluiden weg te stampen

Nieuw probeersel


En ik ben ook wel benieuwd hoe ik zo'n mooie hardcore saw kan creeren die je altijd hoort
van die nare gedetunede dingen

iemand handige tips?

Weet niet wat je gebruik qua afmix apparatuur :)
 
Origineel geplaatst door Cool-T
Hoe krijg je die kick zo smerig?

De kick gaat door een gitaar pedaaltje (Overdrive/Distortion pedaal)
 
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dan heb ik zoveel ruis en herrie dat er geen enkel ander geluid meer bovenuit komt. Alleen een beetje compressie wil dan nog helpen
 
Origineel geplaatst door Cool-T
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dan heb ik zoveel ruis en herrie dat er geen enkel ander geluid meer bovenuit komt. Alleen een beetje compressie wil dan nog helpen

Geluid wat uit t pedaal komt wordt in de machinedrum gecompressed .... maar het ruist idd als de ziekte maar als je echt smerige kicks maakt dan komt de ruis er niet meer bovenuit :{

--

Btw is de adaptor wel goed die je bij je pedaal gebruikt? want dat kan ook heel veel schelen qua ruis in t pedaal
 
Origineel geplaatst door Cool-T
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dan heb ik zoveel ruis en herrie dat er geen enkel ander geluid meer bovenuit komt. Alleen een beetje compressie wil dan nog helpen

En als je het volume van de kick nou wat omlaag gooit? Dus wel NA de distorion (anders distort hij niet zo lekker als op maximum volumele) gewoon de uiteindelijke kick + distortion in je mix wat omlaag draaien, of wat spelen met een meerbands EQ (alleen op de kick)? Als je niet live werkt is het ook een optie om die kick te samplen, en daarna in je nummer te gebruiken, heb je wat meer controlle over z'n volume in verhouding met de rest, beetje pielen en dan krijg je hem wel goed in de mix!

Hier nog een stukje haardkoor, met syntetische meeuw geluiden ;) in een poging is iets te maken onder de 200 bpm..
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
En als je het volume van de kick nou wat omlaag gooit? Dus wel NA de distorion (anders distort hij niet zo lekker als op maximum volumele) gewoon de uiteindelijke kick + distortion in je mix wat omlaag draaien, of wat spelen met een meerbands EQ (alleen op de kick)? Als je niet live werkt is het ook een optie om die kick te samplen, en daarna in je nummer te gebruiken, heb je wat meer controlle over z'n volume in verhouding met de rest, beetje pielen en dan krijg je hem wel goed in de mix!

Hier nog een stukje haardkoor, met syntetische meeuw geluiden ;) in een poging is iets te maken onder de 200 bpm..

Kick staat iets te zacht .... verder klinkt t weer lekker spacey :)
 
Origineel geplaatst door razmatazz
Normaliter maak ik deze muziek nooit, maar in 1995 eens voor de fun een trackje gemaakt.
Met een enorm lang intro, en erg minimaal.

klik

klinkt niet verkeerd :)

lekker old school

hij duurt trouwens wel erg lang ... dacht dat mn winamp op loop stond :D
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Kick staat iets te zacht .... verder klinkt t weer lekker spacey :)
Jep, kick is te zacht hè... nuja deze is nog uit het fruityloops 2 tijdperk. Moest aan het nummer denken toen ik die zee meeuwen hoorde. Soms wel eens leuk om je ouwe meuk terug te luisteren... soms ook tenen krommend:) zoals het stukje hieronder, toen door dolle heen met mijn nieuwe DX200 + Korg Pandora (gitaar FXje)
Gewoon de stereo uit door de distortion, lekker subtiel.. ahum
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Jep, kick is te zacht hè... nuja deze is nog uit het fruityloops 2 tijdperk. Moest aan het nummer denken toen ik die zee meeuwen hoorde. Soms wel eens leuk om je ouwe meuk terug te luisteren... soms ook tenen krommend:) zoals het stukje hieronder, toen door dolle heen met mijn nieuwe DX200 + Korg Pandora (gitaar FXje)
Gewoon de stereo uit door de distortion, lekker subtiel.. ahum


hehe ja ik ken t gevoel :D

heb zelf ook nog wat fasttracker 2 tracks op een cd-r staan ... als ik dat luister krijg ik ook weer een warm gevoel van binnen :luv:

maar kritisch bekeken is t echt om je diep voor te schamen ....
maar jah ik maak nog steeds rotzooi waar ik me voor moet schamen hoor :duivels:

alleen het klinkt beter qua geluid
 
Back
Top