Maak een stukje hardcore

Hoi allemaal!

Kom net om het hoekje kijken op deze site. Ben ook veel (heel veel) bezig met producen. Hieronder een link naar een nummer waar ik nu mee bezig ben. De synth's erin zijn van de polisix, de pro-53 (yeah!!) en de kick komt uit de microtonic.

Echter heb ik met dit nummer 1 probleem. Het is gemaakt in FL 6 alleen het loopt soms niet op de maat ( luister maar) terwijl alles in de play list en piano rolls wel op de maat staat :S. Dit probleem heb ik nog nooit gehad met fruity. alles staat GVD gwoon goed. De enigste oplossing is alle piano rolls etc opnieuw aanmaken. Dan zou alles weer op de maat lopen. ( de gate offset van de samples staat zeker overal goed getimed).


Graag jullie mening over het nummer (totzover) en wat tips ofzo.

Zal er in de futur paar meer plaatsen. There's more where this came from ;)



LSDeef - Everything ends bad
 
Origineel geplaatst door Division
Stem is een sample, zit uit de doos al zoveel verb op :)
170 klonk ECHT niet, 160 viel nog goed mee :D

Dat jullie zo'l tempo nog leuk vinden? 8o)

Terug zetten die BPM! Dit is geen verbetering.
Zorg dat je die stemsample dumpt en zoek een krachtige stemsample die je net vóór dat de kick er in komt afspeelt.
Begin is goed. Die synt die van klank veranderd, mag wel iets langer en harder net voordat de kick er in komt, zodat het effect die het nu heeft meer opvalt.
Is natuurlijk maar een advies 8D
 
Niemand meer in stemming voor "maak een stukje hardcore" ?????

Kgeloof dat mensen hier genoeg kwaliteiten en capaciteiten in huis hebben.
Well let's show it !!!!!!

hier vernieuwde versie van mijn vorige post.

Heb het probleem opgelost door gewoon alle piano rolls etc opnieuw aan te maken.
Alleen op het einde hoor je nog een ritme verschil :(

LSDeef - everything ends bad
 
Origineel geplaatst door LSDeef
Alleen op het einde hoor je nog een ritme verschil :(

Vreemd, nooit last van.:confused: Goed uitvergroten en step seq gebruiken. Heb snel even geluisterd, zit niet goed op sommige plekken. De synth in het begin van de track zit behoorlijk dwars met de kick. EQen. Mijn mening, zoek een betere preset en maak een :duivels: HARDCORE melodie!8)
 
ik heb dagen op een track blijve klote maar gelaten voor wat het is en maak nu ongev per dag een hardcore trackje, en finish hem ook dezelfde dag ongeacht of ik er tevrede mee ben of niet.

Anders liet ik een track wel een week of langer op de mixer staan en ging ik er niet mee aan de slag omdat de sleur er zo in komt steeds weer die track , de vibe is weg etc, maar dan wou ik nog niet aan een nieuwe track beginnen omdat ik dan de vorige track zo goed als weggooi... blabla komtie


Gait Distortion
 
Laatst gewijzigd:
hoi dankje, als ik de lead verder detune klinkt hij vals (jp)

de lead oversturen op de mixer had wel gekunt inderdaad, maar ben al aan een andere track begonnen dus dat neem ik mee naar de volgende, en de kickjes blijven toch wel mijn zwake punt.
 
klinkt wel vet :)

alleen de mainlead vindt ik meer een lead die lekker is tijdens een break... en als dan de kick erin komt dit melodietje met een agressievere lead vervangen o.i.d. gewoon een ideetje.. weet niet hoe t zou uitpakken in de praktijk :)

oh btw.. FEET HER? ik denk dat je FEED bedoelt? tenzij je dus wel voeten bedoeld .. beetje rare titel dan

succes ermee :biertje:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
klinkt wel vet :)

alleen de mainlead vindt ik meer een lead die lekker is tijdens een break... en als dan de kick erin komt dit melodietje met een agressievere lead vervangen o.i.d. gewoon een ideetje.. weet niet hoe t zou uitpakken in de praktijk :)

oh btw.. FEET HER? ik denk dat je FEED bedoelt? tenzij je dus wel voeten bedoeld .. beetje rare titel dan

succes ermee :biertje:

Voeten haha wat stom, is aangepast :D , ik zal eens experimenteren met een filter+distortion nog weer over de lead, in de volgende track dan .
 
waar is die synth int begin van nos ?? En heb je die kick geript of zelf gemakt ?

Dit is ook niet in fruity loops gemaakt ofwel ?

Klinkt erg goed. Alleen hebben de kick speeltjes veel weg van Endymion ;)
 
kick is junglist met de nodige fx er over.
Synths zijn pro53, vanguard en junglist en is idd in fl gemaakt..
 
zou je mij dan aub de .flp file kunnen sturen ? Daar zou ik eg heel veel van leren .... pleez.

Holland_volland88@hotmail.com


Ik zal er nix vervelends mee doen :P gwoon puur om ff mijn technieken kennis te verbreden.

Mijn nummers lopen nu ook allemaal ( echt allemaal) in het rood :S:S
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door LSDeef
zou je mij dan aub de .flp file kunnen sturen ? Daar zou ik eg heel veel van leren .... pleez.

Holland_volland88@hotmail.com


Ik zal er nix vervelends mee doen :P gwoon puur om ff mijn technieken kennis te verbreden.

Mijn nummers lopen nu ook allemaal ( echt allemaal) in het rood :S:S


Uhhhhuhhmmmm ...

Leuk e-mailadres heb je zeg... :bekdicht:
:kont:
 
Origineel geplaatst door LSDeef
Mijn nummers lopen nu ook allemaal ( echt allemaal) in het rood :S:S

zet je toch alle volumes 30% zachter :W
zullen we nou weer gewoon stukjes hardcore posten?
 
ja wat denk je zelf. Dit heb ik al geprobeerd. Maar bij sommige nummers verkracht hij dan de kicks etc. De ranzigheid gaat er dan vanaf en het wordt een hele doffe kick. :(
 
weer postbaar trackje

vindt de lead in de eerste maten na wat keren luisteren nu wel erg saai en maak die denk ik zoals in de rest van de track

klik
 
Back
Top