[Terrat. EWS64] NT drivers onder XP goed?

Almeros

Moet dat... een titel?
Lid sinds
22 februari 2002
Berichten
1.613
Locatie
Groningen
Hallow,

Ik wil binnenkort over gaan stappen naar CubaseSX. Het zal dan echter toch nodig zijn om van Windows ME over te stappen naar 2000 of XP. Mijn voorkeur gaat op dit moemtn uit naar XP.

Ik bezit een Terratec EWS64 en wil die nog blijven gebruiken. Er zijn Windows NT drivers voor deze kaart maar ik heb er zelf geen ervaring mee of ze redelijk/goed werken...en al helemaal niet of ze onder XP werken (Stel je voor...al dat installen voor nop :kont: )

Wie heeft er ervaring(en) mee of tips. Geen tips zoals: "Koop een SB" s.v.p... ;)
 
Op www.terratec.net staan onder "support" alle drivers die er bestaan voor hun producten. Maar helaas staat daar geen speciale XP-driver bij, bovendien staan de EWS64's niet bekend om hun uitermate hoger installatie-vriendelijkheid...Kortom, blzwtr (=bloed zweet tranen).

Als je handig bent met PC's en tijd hebt zou ik proberen XP te installeren met een NT of ME driver erbij, en kijken of dat werkt......maar wees niet teleurgesteld als het niet werkt.

Als je nu een soepeldraaiend systeem hebt, waar je prettig mee kunt werken zonder veel gedoe, zou ik niet de moeite nemen om het te proberen. XP draait wel lekker, maar eigenlijk alleen met goede drivers...


Als je Duits kunt lezen heb je hier misschien ook nog niets aan:
http://www.studio4all.de/htmlg/main33.html#ews64inst04.

Sterkte ermee, en als je nog vragen hebt mag je me ook wel mailen (zie profiel voor mail adres geloof ik...). Soundcards installeren is voor mij wekelijkse kost (bijbaantje muziekzaak op de hitech afdeling), dus ik ken de problemen min of meer.

Groeten,

Rutger
 
Thanx iig :)

Jammer dat 'jij' er geen ervaring mee hebt want zo te horen aan je bijbaantje zou je daar eigenlijk the man voor zijn :)