Doepfer MSY-2 naar tr808 probleempje

@ ProtoHuman

even offtopic

ik was maandag nog in groningen in het theater.. beauty and the beast bouwen..
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Sorry, ik bedoel de clock dividing factors op de MSY (de eerste 4 switches onderop). Met SysEx heb je nu ff nix te maken.

ik heb NU

1 - on
2 - off
3 - off
4 - off
5 - on (clock)
6 - on (start/stop)

nu loopt het ledje het meest gelijk met mijn mc-909
 
Origineel geplaatst door PlE
ik heb NU

1 - on
2 - off
3 - off
4 - off
5 - on (clock)
6 - on (start/stop)

nu loopt het ledje het meest gelijk met mijn mc-909
Zet alles eens op on. Zo heb ik ze hier ook staan, en werkt alles als een trein.
 
als ik dat doe dan gaat mijn ledje als een tierelier en hij gaat er niet synchrome van lopen...


maar wat ik al zei: het ledje van de de msy-2 loop niet gelijk met het tempo van de mc-909.. maar reageerd wel op bmp pitch
 
Origineel geplaatst door PlE
als ik dat doe dan gaat mijn ledje als een tierelier en hij gaat er niet synchrome van lopen...


maar wat ik al zei: het ledje van de de msy-2 loop niet gelijk met het tempo van de mc-909.. maar reageerd wel op bmp pitch
heb je dan nu niet alles juist op off staan? Bij mij staat alles op on, en dat werkt. Ik zou me verder ook niet heel erg druk maken over dat ledje op de MSY, het gaat netuurlijk erom dat de 808 mee gaat lopen ;).
 
:) ja begrijp ik.. maar misschien dat het gelijk hoord te lopen..


ja alles staat op ON..


Misschien dat het hier aan ligt:

de draaischijf (waar je tempo mee bepaalt) van die 808 is één vervangen door de vorige eigenaar. misschien kan dat problemen geven?
 
mijn tempo probleem is ook opgelost!

ik heb de pre=scale van mijn 808 aangepast en nu loopt hij heerlijk gelijk.. met danke aan een ander topic waar dit probleem ook aan de orde was..


pie
 
Oh ja, om de Pre-Scale te veranderen moet je het volgende doen:

- Zet je 808 in pattern write mode
- Druk op Start
- Verander de Pre-Scale
- Druk op het rode ronde knopje



:okdan:
 
Back
Top