Tip-verzamelpunt Ableton Live

Origineel geplaatst door Javascript
playLive%20prototype.jpg



http://createdigitalmusic.com/2006/...h-a-sony-psp-now-available-for-download-free/
wauww

wat is dat.. hoe werkt dit?

ziet erg erggg handig uit... kan t ook op een pda met wm5 werken??? wat zou ik daar nodig voor hebben?
 
en erggg handig. Vaak record ik vocals in m'n eentje, dan hoef ik niet de hele tijd van de mic naar mn mac te lopen...nu bedien ik alles vanuit de mic booth!!

sexy!!


ik moet alleen nog wachten op de 3.03 psp downgrader
 
Een klein vraagje over de sampler van ableton live, kan je de keyzones automatische zetten dat je op een key ? Dus gewoon van c1 tot c1, voor one-shots en drums. Kan het niet zo snel vinden in de manual.

Alvast bedankt !!!

Boesta
 
ja dat lukt. op zones klikken en dan je samples erin zetn op de noot dij jij wilt.
 
Ik weet niet of ik hier ook kan zijn voor mijn vragen en eventuele problemen met ableton :confused:
maar ik zit klein beetje met de handen in de haren !

Gister nieuwe Vst plugins geinstalleerd , werkten prima e.d .
Tot ineens vandaag de operater en alle ableton verwante instrumenten enz en al mijn vst's nergens te vinden waren , dan zeg ik ook ok geen probleem ff de mappen weer aanwijzen en klaar is kees , zo gezegd zo gedaan .

en nu het probleem dus waar ik niet uit kom : ik zette mijn computer even uit ( omdat dat moest van een schermpje ) en ik ableton wilde opstarten nou ja alles goed en ineens ploing ! Error G/:g// niet te vinden ?
ableton start dus helemaal niet meer op na die fout melding ( waar je dus geen REET aan hebt ) stopt ie automatisch en start ie niet op ..
:bekdicht:

alstublieft heeft iemand tips ! en een oplossing zou helemaal GEWELDIG zijn !

thanx alvast 8D
 
hmm, zijn het gratis vst's?
probeer die vsts die je het laatst hebt geinstalleerd eens te uninstallen, misschien dat ie dan weer opstart!
 
Maarja de tips komen niet echt door hier he ! :D

Elke toets op je (oude) telefoon produceert twee tonen.
Ken je bellen met Operator. :dubbel:
Dus 8 is een 852Hz en een 1336Hz sinus.
Bel maar als het niet lukt.


telton.gif
 
Is het mogelijk om automation in zijn geheel uit te zetten? Ik word er namelijk helemaal gek van om elke keer maar weer bij al mijn racks de automation te deleten..
 
Ableton live 6 gekocht voor op mijn mac maar ik heb een paar vragen en durft niet goed te klooien om mijn bestanden niet kwijt te zijn...
Wie helpt ? Mag kort antwoord zijn ! Zijn paar dingen waar ik met zit... Bedankt !

1)
als ik mijn liveset opsla als "collect all and save" gaan mijn drumsamples die ik gebruik in impulse dan ook mee opgeslaan worden ? (die samples komen vanuit een mapje op mijn bureaublad maar stel dat ik dat mapje dan zou verwijderen zou live mijn samples dan nog vinden na die collect all and save?)

Antwoorden:

A. ja, die samples worden ook opgeslaan en je kan dat mapje op je bureaublad gerust verwijderen
B. neen, die samples worden die niet mee opgeslaan je moet ze dus handmatig opslaan door ze op te zoeken in dat mapje op je bureaublad

2)
als ik mijn liveset opsla als "collect all and save" gaat deze mijn miditracks dan ook omzetten naar audio zoals bij een freeze en deze bestanden opslaan ?

A.
A. ja, je midi wordt dan ook audio
B. neen, midi blijft midi - je blijft je vsts gebruiken

3)
Krijg ik een mindere klank als ik de samples dan gebruik vanuit mijn collect all and save ?
A. je klank blijft hetzelfde als de originele gebruikte samples
B. je klank wordt hoorbaar gecompresseerd en je krijgt een merkbaar verschil van kwaliteit

4)
ik maak mijn loops in session view en neem dan mijn tracks op in arrangement view. Stel nu dat ik in een drumloopje op slechts één plaats in het arrangement een verandering wil doen, hoe kan ik dit doen ? Als ik erop klik krijg ik weer dezelfde midinoten als in het sessionloopje en verander ik de drumloop dus ook over heel de lijn in het arrangement view...

:confused:

Bedankt voor jullie deskundige hulp !
 
Origineel geplaatst door drumndaze
ik maak mijn loops in session view en neem dan mijn tracks op in arrangement view. Stel nu dat ik in een drumloopje op slechts één plaats in het arrangement een verandering wil doen, hoe kan ik dit doen ? Als ik erop klik krijg ik weer dezelfde midinoten als in het sessionloopje en verander ik de drumloop dus ook over heel de lijn in het arrangement view...

bekend probleem, in mijn ouwe live versie selecteer ik het gebied van die loop in de arrangement vieuw, daarna copy en paste ik dit, gewoon ctrl C ctrl V na elkaar indrukken, nu staat ie los van de rest. door dit bestand te selecteren kan je het editten zonder dat die andere maten ook mee gaan, dit kan jij ook doen maar dat control C control V was op de mac net ffe anders kan ik me herinneren, maar daar kom je vast wel uit!

de rest weet ik niet omdat die van mij niet kan bevriezen en ook alles in 1 bestand opslaan kan ik niet.

bliepbliep
 
supertip, ga ik deze week eens proberen ! (appeltje C - appeltje V is het op de mac als ik me niet vergis)
tanx !
 
Goedemiddag,

Ik heb ook een vraagje.
In de Manual staat dat je met ctrl + p je plugins kan hide/showen.
Als ik ctrl + p indruk gebeurt er nix.

Weet iemand of dit een bug is of iets doms van mij ?
 
Origineel geplaatst door drumndaze
4)
ik maak mijn loops in session view en neem dan mijn tracks op in arrangement view. Stel nu dat ik in een drumloopje op slechts één plaats in het arrangement een verandering wil doen, hoe kan ik dit doen ? Als ik erop klik krijg ik weer dezelfde midinoten als in het sessionloopje en verander ik de drumloop dus ook over heel de lijn in het arrangement view...

hmm ik werk nog niet zo lang met ableton, maar volgens mij staan de clips in session en arrangement view volledig los van elkaar toch? Als ik in een loop in session iets verander wordt dat niet automatisch doorvertaald naar arrangement in ieder geval. Je kan de clips in arrangement gewoon individueel editen dus.

of ben ik nou gek? :)
 
Back
Top