[Moog] Voyager Software Niet klaar ?

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Wat ik net dan toch weer hoor.. de vertraging in het uitleveren van de nieuwe Minimoog heeft alles te maken met het feit dat de software niet klaar is.

De levering gaat dan ook van start met software die niet alle functies implementeert.

OEI.. vette misser van Moog zou ik zo willen zeggen.

Maar in goed gezelschap van Akai (s5000/s6000), Studio Electronics (Omega Series) en vast nog wel een hoop anderen.

Jammer dat de druk vanuit de marketing er voor zorgt dat een product niet 100% is als het de deur uitgaat..
 
je wil niet weten hoeveel mensen dagelijks aan bobs oude hoofd zeuren.
"wanneer issie klaar?"
"duurt het nog lang?"
"wil je er ook eentje voor mij maken?"
"is hij ook in het rood te krijgen?"

ik probeer me in de arme man te verplaatsen.

;-)
 
Ik kan weinig medelijden hebben met ol' Bob ;)
Heel verstandig van hem om te proberen om nog maar eens wat geld uit zijn oer-ontwerp te halen. Mr Moog schiet er immers geen zak mee op dat de prijzen van MiniMoogs de pan uit rijzen....

Maar dit is wel erg slordig. Een belachelijk dure synth, geef mij dan maar gewoon 'the real thing' of veel liever nog een Andromeda, Q+ etc etc..... , en dan ff de midi vergeten??? Ik vind het wel lachen :)
 
Andromeda en Q+ vind ik beide niet klinken. Zeker niet in vergelijk met de Moog Voyager. Ook al zijn ze allemaal te zwaar voor bruin.
 
Ja, ik heb ze allemaal uitgeprobeerd hoor.

En de andromeda en Q+ zijn beide niet puur analoog.

De Andromeda heeft DCO's en nog meer digitale aansturing van bijv de LFO's en ADSR. Dus de gimmick van het analoog zijn is een beetje overtrokken en is IMO puur marketing. Maar dat zou voor de sound niets mogen uitmaken. Die Polaris die ik heb is ook half analoog en digitaal maar hij klinkt gewoon lekker.

De Q+ heeft analoge filters maar is voor de rest volledig digitaal. En dan ook zo VA digitaal typisch digitaal waar ja van moet houden.

Niet dat het nou persé analoog moet zijn. Maar als bij het spelen je ogen niet gaan twinkelen dan moet je zo'n ding gewoon links laten liggen IMHO. Wat bij de Voyager dus wel zo was in m'n geval.
 
jeez....doet Bob de ontwikkeling in z'n eentje ofzo? volgens mij zijn ze al wel 4 jaar met die voyager bezig..zo lang kan dat toch niet duren als je je hele leven al synths hebt gebouwd?
 
Bob kon vroeger een memorymoog maken en nu niet eens meer een monofone synth.. vreemd.
 
hij wordt natuurlijk een dagje ouder, z'n *memory* laat em in de steek..whahahaahaha!!
 
ik had zo,n Voyager willen bestellen maar heb toch maar voor the real thing gekozen en een Memory Moog Lintronics gekocht (ik ga hem morgen halen:kroon: )

Is in perfecte staat en deze maand nog nagekeken door de heren van Lintronics, prijs was net zo duur als de Voyager, waarom Bobje niet ff de jongens van Lintronics gevraagt heeft het midi gedeelte optelossen is me een ratsel;)

Ze hebben van die redelijke Memorymoog wat midi betreft toch echt een wereld bak van gemaakt.

Was er trouwens niet ooit sprake van een engelse firma die miniMoogs ging bouwen (ik las een oude SOS deze week)
daar is ook nooit wat van terecht gekomen toch??
 
Origineel geplaatst door Grooveron
ik had zo,n Voyager willen bestellen maar heb toch maar voor the real thing gekozen en een Memory Moog Lintronics gekocht (ik ga hem morgen halen:kroon: )

WAUW!! gefeliciteerd!
ik heb hem nooit gehoord maar iemand vertelde mij dat als 2 oscs in zaagtand zet je er een plank hout mee kan zagen.

:halleluja
 
Origineel geplaatst door Grooveron
Was er trouwens niet ooit sprake van een engelse firma die miniMoogs ging bouwen (ik las een oude SOS deze week)
daar is ook nooit wat van terecht gekomen toch??
Ola,

Dat is de MacBeth: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=870

Heel erg vet volgens mij. Midi gedeelte is verzorgd door Kenton. Ook niet de meest onervaren mensen.

p.s. Gefeliciteerd met je memorymoog.. Goeiedag, wat een synth!
 
pas geleden stond er in de SOS een erg lovende review over de macbeth
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ola,

Dat is de MacBeth: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=870

Heel erg vet volgens mij. Midi gedeelte is verzorgd door Kenton. Ook niet de meest onervaren mensen.

p.s. Gefeliciteerd met je memorymoog.. Goeiedag, wat een synth!

neen ik bedoel eigenlijk deze firma,

http://www.moogsynthesizers.co.uk/

maar is volgens mij nooit uitgekomen de website is ook van 2000 maar nooit weg gehaald,

Ik ben inderdaad heel blij dat ik hem heb voor een goede prijs,
ik zal je laten weten hoe hij is als hij in de studio staat.
 
ze hebben wel wat producties gehad maar de synth viel gewoon tegen en was veel slapper dan de echte mini.
Het was de minimoog 204e.
K heb de recensie hier nog ergens liggen
 
thanks dat wist ik niet, ik heb jaren geprobeert zo'n moog tepakken tekrijgen maar kreeg nooit een response.

Goed om teweten dat hij minder klinkt.
 
Wat deeplinke ploatjes. :D

moog_voyager_wheelights.jpg


moog_voyager_signature.jpg


De rest staat:
http://www.sonicstate.com/news/snamm02_gallery/index.htm
 
Back
Top