Het einde van MP3 -New License terms $0.75 Per MP3 decoder

ik ken eerlijk gezegd niemand die z'n muziek als MP3 verkoopt...of het is op vinyl of het is op CD...
 
Origineel geplaatst door Grooveron


dat kan wel zijn, maar er word op dit forum veel aandacht en tijd gespendeerd aan hoe krijg ik dit als beste bas, hoe kan ik deze galm bouwen Lexicon hier Vette analoge bak daar en mijn Sound klinkt heel vet en als je er dan een MP3 van maakt en dat is dan het medium wat je gebruikt om je muziek teverkopen (wat velen doen wereldwijd)
Waarom dan zo veel geld en aandacht daaraan besteden en dan 50% van je mix weg gooien door er een MP3 van temaken. Dat snap ik dan niet.

Ach ja, waarom maak je een 24 bits 192Khz mix en zet het op een CD? Kunnen die mensen geen SACD speler kopen of zo? ;)
 
Origineel geplaatst door fuse


Ach ja, waarom maak je een 24 bits 192Khz mix en zet het op een CD? Kunnen die mensen geen SACD speler kopen of zo? ;)

Ik geloof dat nog maar heel weing mensen het verschil tussen 24bit 192khz en 24 bit 44.1khz horen.
in ab vergelijkingen is het minder dan 15% en de meeste zeggen dan dat het anders klinkt maar niet beter.

Bij MP3 raad 100% het en vinden ze alle dat de MP3 klote klinken. dus er is wel degeliujk een groot verschil tussen deze 2 vergelijkingen.

Tevens wordt 24bit 192KHZ nog maar zelden gebruikt en het MP3 virus is overal tevinden.

Het gaat me er ook niet om om MP3 af tekraken als medium op zich om sound clips of info als muziek rond testuren, het gaat m9ij erom dat MP3 als eind product voor muziek teslecht klinkt. en dat doet 24 bit (of zelfs 16) 44.1 wel mits goede concerters e.d.
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik ken eerlijk gezegd niemand die z'n muziek als MP3 verkoopt...of het is op vinyl of het is op CD...

Toch is er een levendige handel op MP3.com waar menig een zijn muziek verkoopt.
 
"Bij MP3 raad 100% het en vinden ze alle dat de MP3 klote klinken. dus er is wel degeliujk een groot verschil tussen deze 2 vergelijkingen."

er zijn wetenschappelijke luistertesten gedaan, bij 256kbps en hoger en met een fatsoenlijke mp3 decoder en encoder hoort niemand het verschil meer tussen de originele CD en de mp3.... ik kan de link zo snel niet meer vinden maar het was echt goed opgezet door een of ander Duits (dus grundig ;) ) hifi tijdschrift

Olaf
 
ik ken even zoveel tests die het verschil wel hoorden, tot 100% toe, dit waren wel allen Hifi liefhebbers en niet BOZO van de straat of zo, ik hoor het in iedergeval wel, vooral bij hele goede opnames (en dat proberen we toch allemaal voor elkaar tekrijgen die muziek uitbrengen) is het verschil behoorlijk hoog.
Met een gewomne goede HIFI set thuis gewoon tehoren, je moet wel weten waar je naar moet luisteren maar het verschil is echt groter als je denkt.

Mischien eens goed om thuis een goede eigen luister test tedoen Olaf??
 
verkeerde aanname dat ik dat nog nooit heb gedaan ;)

ook een verkeerde aanname dat ze gewoon mensen van de straat hebben geplukt...maargoed we hoeven mekaar niet te overtuigen hoor.... ;)
 
maar toch nog even de link naar de test voor de geinteresseerden:

http://www.heise.de/ct/00/06/092/default.shtml

ben het met je eens grooveron dat je alle onderzoeken natuurlijk naar je hand kan zetten, statistiek is oplichting ;) en ik ben het ook met je eens dat mp3 niet het formaat is om je mooie muziek mee te verkopen als het even kan...maar soms kan het niet anders denk ik...
 
ben het met je eens grooveron dat je alle onderzoeken natuurlijk naar je hand kan zetten, statistiek is oplichting ;) en ik ben het ook met je eens dat mp3 niet het formaat is om je mooie muziek mee te verkopen als het even kan...maar soms kan het niet anders denk ik... [/B]



zou inderdaad kunnen, maar ik denk dat velen hier nog de ilusie hebben dat een CD maken heel duur is en 1000den euro's kost en dat is niet meer zo, je kan voor zo,n 950 euro's 500 van die schijnende plaatjes in je hand hebben
die je dan kan gaan gebruiken voor promo, verkopen of wat dan ook en dat is volgens mij beter dan je muziek op .com tezetten.
Dat nodigt uit om te copieren denk ik. (illegaal)

Maar zoals gezegt als medium om soundclips e.d telaten horen vind ik het perfect. gebruik het zelf ook heel veel. dus k ben geen tegenstander van MP3 als medium.
 
Origineel geplaatst door Grooveron
Ik vind trouwens ook de mensen die komplete CD albums aan bieden op MP3.com niet echt goed bezig.
Je kan beter gewoon een echte CD laten maken, voor de prijs hoef je het niet telaten en je hebt een heel mooi promotie product wat veel beter is als zon MP3.commetjes schijfje.

als je echt van je muziek houd en je bent er van overtuigd dat het goed is verkracht je het niet door de kwaliteit van MP3.
(beetje hard maar dat vind ik echt)

Gelukkig mag een ieder die keuze geheel zelf maken! Ik heb liever een erg bruut nummer wat degelijk op 128kbps is ge-mp3ed...dan een waardeloos nummer op CD...

PS. ik bied ook 1 cdtje aan op mp3.com... Nou en?? Word jij er minder van?? *D

PS2. heb er nog nooit 1 verkocht :stupid
 
Origineel geplaatst door Almeros


Gelukkig mag een ieder die keuze geheel zelf maken! Ik heb liever een erg bruut nummer wat degelijk op 128kbps is ge-mp3ed...dan een waardeloos nummer op CD...

PS. ik bied ook 1 cdtje aan op mp3.com... Nou en?? Word jij er minder van?? *D

PS2. heb er nog nooit 1 verkocht :stupid

daar gaat het ook niet om, dat je ej muziek zo uit brengt vind ik best, maakt mij niets uit, alleen hetiz zonde van je product als muziek.
Op het moment dat je muziek uitbrengt (in welke vorm dan ook) vind ik dat je dat zo goed mogelijk moet doen.
anders doe je jezelf en je klanten tekort.

Kijk naar alle discusseies op het moment dat iets matig of slecht klinkt. nou dan moet je met je eigen muziek extra goed voor de dag komen en dan vind ik MP3.com niet de beste manier. Dat het leuk is om er bij testaan is voor je eigen ego mischien mooi, maar je staat tussen tig anderen en je kan door de bomen het bos niet zien, mischien is dat de reden wel dat je nog niets verkocht hebt? De muziek zal uiterraard uitstekent zijn maar zorg dan ook voor de beste manier om het uittebrengen. IMHO
 
Origineel geplaatst door Grooveron

Kijk naar alle discusseies op het moment dat iets matig of slecht klinkt. nou dan moet je met je eigen muziek extra goed voor de dag komen en dan vind ik MP3.com niet de beste manier. Dat het leuk is om er bij testaan is voor je eigen ego mischien mooi, maar je staat tussen tig anderen en je kan door de bomen het bos niet zien, mischien is dat de reden wel dat je nog niets verkocht hebt? De muziek zal uiterraard uitstekent zijn maar zorg dan ook voor de beste manier om het uittebrengen. IMHO

Je hebt mij ten eerste niet horen zeggen dat ik 'mijn' muziek zo geweldig vind. Natuurlijk ziet niemand daar door de bomen het bos...ennuh ego??? Snap dat punt helemaal niet. Die site staat er enkel omdat ik niet m'n nummers wil laten rotten op m'n HD. Daarnaast kan ik een ieder die ik us spreek oid simpel naar die URL verwijzen. Op deze manier kunnen veel mensen makkelijk en snel (hopelijk) van m'n muziek genieten. Heb nog NOOIT iemand horen 'klagen' dat ze de nummers liever van CD zouden willen horen... sjonge zeg...

Zit je blijkbaar nogal hoog ofzo, maar kom dan ook maar eens met een 'goed' argument nu hoor :engel:
 
tjee snel op de muzikale pik getrapt??
Het enige argument wat ik aan draag is en blijft dat MP3 een matige vorm van muziek verspreiden is, niet meer en niet minder, en daar aan verbonden dat als je serieus met je eigen muziek omgaat je het niet alleen moet uitbrengt op MP3.com.
Daar is het een tematig distributie medium voor.

Ik ben vroeger (1988) begonnen met cassettes uittegeven, geldt het zelfde voor vond ik als MP3, tematige kwaliteit,
dus heb ik heel snel de overstap gemaakt naar CD.
Het is wel duurder maar je verkoop kansen stijgen met vele honderden procent als je er zelf veel voor doet.

En dat Ego was niet negatief bedoelt, maar juist positief.
Je moet JUIST de instelling hebben dat de hele wereld op jou muziek zit tewachten. (ik heb die instelling in ieder geval)
Kijk, dat je muziek maakt voor je zelf dat doen de meeste hier op het forum denk ik. Maar als je het uibrengt, kies dan de beste weg, en niet de gemakkelijkste of de goedkoopste want die zetten geen zoden aan de dijk.

Waarom zet je je muziek anders op MP3.com, toch zodat andere er van kunnen genieten, dan kan je toch ook eens kijken naar andere opties. Wat ik alleen wilde aangeven is dat MP3.com vele nadelen heeft en mischien 1 voordeel dat het toegankelijk is, dat is jou website ook en je hebt daar veel meer mogelijkheden om het aan de man tebrengen dan in het Woud van MP3.com.
 
grappig dat we er zo'n punt van maken terwijl ik er heilig van overtuigd ben dat ik hier niet de enige ben die z'n mp3 licentie (quicktime pro code dus) gewoon ergens illegaal gedownload heeft....

oh ja grooveron, ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand van jouw standpunt af ben. sorry, maar na jaren grijze haren kweken in de studio om het geluid zo perfect mogelijk te krijgen blijkt dat hetgeen aan frequenties wegvalt bij mp3 niet eens zo belangrijk is voor de totaalklank van het geluid (mits minimaal 192 kbs natuurlijk). misschien moet je als moderne studio freak wel juist over gaan stappen op een mix die juist vooral na mp3 nog erg goed klinkt.
 
mijn 2 cent: mp3: een fantastische uitvinding; ook (juist?) voor mijn eigen muziek
 
oh ja grooveron, ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand van jouw standpunt af ben. sorry, maar na jaren grijze haren kweken in de studio om het geluid zo perfect mogelijk te krijgen blijkt dat hetgeen aan frequenties wegvalt bij mp3 niet eens zo belangrijk is voor de totaalklank van het geluid (mits minimaal 192 kbs natuurlijk). misschien moet je als moderne studio freak wel juist over gaan stappen op een mix die juist vooral na mp3 nog erg goed klinkt. [/B]


Daar is inderdaad wat voor tezeggen ja.
 
Origineel geplaatst door Grooveron
tjee snel op de muzikale pik getrapt??

H`eh`e... nee hoor... ik vind het alleen niet echt cool als iemand iets over mij suggereerd wat ik zelf absoluut niet zo zie...

Wat ik sowieso al probeerde duidelijk te maken is dat je in eerste instantie gewoon een GOED nummer moet hebben die mensen leuk vinden, die goed uitgemixed is en goed gemastered is....DAN kan je eens gaan zeuren over mp3...
Maar kommop...bij een vinyl persing wordt ook veel weggefilterd... Vind je dat ook matig klinken dan?


(maar wat mij betreft trouwens ff no offence... even goeie DSF maatjes ;)... Ben niet echt in voor ruzies oid!)
 
Dat punt van 'voor MP3 mixen' is volgens mij 100% waar. Masteren gebuert toch altijd formaat specifiek: voor LP, CD of Radio? Dus nu moet men gewoon het nieuwe populaire audioformaat aan dat rijtje toevoegen. Eigenlijk raar dat er nog geen MP3 pre-optimization plugins ofzo zijn: die het geluid zo bewerken dat het goed uit de verf zal komen naar MP4 conversie.
 
volgens dat duitse onderzoek wat ik hierboven ergens gelinked heb konden ze geen onderscheid vinden in verschillende muziekstijlen qua kwaliteit van mp3 encoding.....
 
Met MP3 encoders valt zo hard to klooien dat het ontzettend moeilijk is om degelijk onderzoek te doen. Er zijn 1000de encoders en die verschillen allemaal in kwaliteit. Dus de encoder is eigenlijk het belangrijkste in zo'n onderzoek, en uit eigen ervering weet ik dat als je de pro encoder van fraunhofer ertegenaan smijt, dat je op 256KBPS echt het verschil niet meer hoort (althans ik toch niet, en zo'n slecht gehoor heb ik nu toch ook weer niet..) maar maar weinig mensen gebruiken die omwille van de prijs en de lange encoding tijd. bij de gewone fraunhofer zou het nog mogelijk zijn dat je enig verschil hoort op 256Kbps, maar dan moet je echt wel gaan A/B vergelijken.

Dat mp3 een goed medium is of niet, laat ik in het midden. De kwaliteit is te evrgelijken met cassettes als je het mij vraagt.. soms is ie goed, en soms is ie minder.. tja, in ieder geval is't een goeie manier om je muziek aan de man te brengen. Een goed nummer blijft een goed nummer, al staat het nu in MP3 of op een CD of cassette.. Mensen die men muziek echt ok vinden, wel die verkoop ik toch gewoon een CD'tje :)
 
Back
Top