Digidesign Digi002

Toch al een paar keer opgedoken "in de bladen".. de Digi002 van Digidesign. Niet echt vergelijkbaar met de 001 of de MBox, want het gaat hier om een combinatie van audio-interface en remote-controller.

De versie van ProTools die hiermee gebundeld is kan 32 tracks audio aan.. da's 8 meer dan bij het oude "LE".

Het hele ding hangt middels het snelle en robuuste FireWire aan PC of Mac, en kan ook stanalone gebruikt worden als digitale mixer (8-4-2) mét EQ, Reverb en Dynamics (compressie met name).

002.jpg


Al met al een fijne ProTools setup voor rond de 2500 Euro.
 
als ze dit ding nou ook compatible maken met andere DAW software zoals nuendo en cubase SX, dat zou vet zijn...hoe meer concurrentie (mackie control) hoe beter
 
Ik vind het design heel goed, heel wat beter dan de DIGI-001, maar da's niet het belangrijkste natuurlijk.

Ik had er ook al wat over gelezen en dit zal vast een goede opvolger worden van de 001.

Ik heb trouwens nog zo'n videocassette, over de 001, waarop een tweetal Amerikanen op een hele 'stoere' manier de 001 uitleggen en demonstreren. 8)

En de prijs is zeker niet mis want in principe kan je best een studio'ken uitbouwen rond deze en daarnaast enkel nog een computer, en het is ook nog eens te gebruiken als losse, digitale mixer.
 
Back
Top