M8U vraagies....

moet ik mijn triton update voor een beter werking met midi ??

Heb nu triton pro X versie 2.0.0 .....
 
Wat ik nu bijvoorbeeld kan is het volgende;

1. Ik kan in cubase in track 1 bijv. een korg fluit opnemen...

doet ie goed nu en speelt ie ook af !

vervolgens wil ik bijvoorbeeld een korg gitaar opnemen....

wanneer ik dan dus track 2 selecteer, en wil opnemen; hoor ik een fluit en en gitaar.... wanneer ik
mijn klavier bespeel ( triton pro X)

Ik hoor wel wanneer ik track 2 afspeel een gitaar en geen fluit zoals het moet.... Ik hoor ze dan wel gewoon netjes solo/enkel....

Ik krijg het niet voor elkaar het uit te schakelen; Ik heb al geprobeert track 1 dan te mute.... Ik heb gekeken in mijn korg SEQ mode.... daar heb ik geprobeert te muten ..... etc....

Hoe verhelp ik dit ?




Vraag 2;

Wat hebben we nu eigelijk aan de categorie modes in al onze synths, keys..... als de categorien niet overeenkomen met de patch-listen in onze sequencer ???

En wat hebben we aan onze categoriseer opties; als we onze synth maar kunnen opnemen in een bepaalde synth mode in onze sequencer .... zodat onze categoriseer-mogelijkheden helemaal niet bruikbaar meer zijn.

Vraag 3. Heeft de Korg Triton (pro X ) een andre PATCH LIST mogelijkheid die je kunt downloaden ( misschien per categorie :halleluja ). Misschien hun site ?
 
kunnen we onze synths ook recorden in cubase, ZONDER de patch list die we in cubase hoeven te gebruiken ?

Kunnen we dan ook gewoon opnemen ?
 
Al een tijdje geleden dit...

Ik schop 'm even terug naar boven omdat ik vanavond voor de eerste keer even geprobeerd heb de esi als stand-alone te gebruiken. Gaat perfect! Van het masterkeyboard midi out gaat het naar de midi in 8 (op de voorkant, want aan de achterkant is die er niet, zelfs al staat in de handleiding dat die daar wel zou moeten zitten :confused: )
En zo kan ik elke andere synth die op de verschillende outs van de esi hangt bespelen.

Ideaal als je op een avond gewoon bvb even wat klankjes op de A-station wil gaan maken zonder daarvoor je hele studio, dus met computer en al moet gaan aanzetten. Zonder keyboard gaat dat ook wel, maar je wil toch op het hele keyboard range gaan testen hoe het klinkt...

Maareuh... hoe zit het intussen op het Jaccis-front? :D
 
Na wat gekloot te hebben is het voor mij duidelijk, de drivers werken niet helemaal lekker. Zowieso 1.07 (de nieuwste) is gewoon kont; M8U blijft hangen. Dus terug naar 1.0 In Cubase werkt alles gewoon, maar bij bv. sounddiver kan ie de M8U midi-outputs niet vinden.

Dus de M8U driver gedeïnstalleerd en de M8U via windows gewoon geïnstalleerd, hij ziet hem nu wel als USB audio device (wel gewoon poorten 1-8 ), maar het werkt allemaal wel weer in sounddiver.

Iemand anders met dezelfde ervaring?
 
Iritant is wel dat er geen aan uit knop op zit, hoe doen jullie dit, tav. je powerswitch van bijv. een stekkerdoos. Wanneer je die aanzet, poft je M8U dus automatisch aan, das wel fucking iri, hoor...

Krijg je zo geen evetuele oneffenheden in je timing, midi-communicatie etc ?:stupid
 
Origineel geplaatst door jaccis
Iritant is wel dat er geen aan uit knop op zit, hoe doen jullie dit, tav. je powerswitch van bijv. een stekkerdoos. Wanneer je die aanzet, poft je M8U dus automatisch aan, das wel fucking iri, hoor...

Krijg je zo geen evetuele oneffenheden in je timing, midi-communicatie etc ?:stupid
Heb em niet eens aan de power hangen. Hangt alleen via USB aan m'n computer en nog geen problemen (timing) gehad.
 
Waarom zit je eigenlijk je apparaat aan/uit te schakelen tijdens opname?
Als je je zorgen maakt over timing en communicatie moet je er gewoon afblijven, simple as that... :Z
 
Eraser127, zelfde ervaring hier met de m8u. Ik ben van ellende ook terug naar driver v1.0 gegaan.
Die werkt goed qua timing alleen als ik Cubase afsluit gaat de m8u op tilt, diverse lampjes blijven dan ook continue branden. Cubase afsluiten gaat dan ook moeilijk. Dit is allemaal op te lossen door de m8u te resetten door de usb kabel eruit en erin te doen.
Schandalig dat men een product met bagger drivers uitbrengt, klagen bij ESI en op hun forum heeft geen effect tot op heden. Ook weer raar dat diverse gebruikers GEEN problemen met de m8u:confused:
 
Origineel geplaatst door gringo
Eraser127, zelfde ervaring hier met de m8u. Ik ben van ellende ook terug naar driver v1.0 gegaan.
Die werkt goed qua timing alleen als ik Cubase afsluit gaat de m8u op tilt, diverse lampjes blijven dan ook continue branden. Cubase afsluiten gaat dan ook moeilijk. Dit is allemaal op te lossen door de m8u te resetten door de usb kabel eruit en erin te doen.
Schandalig dat men een product met bagger drivers uitbrengt, klagen bij ESI en op hun forum heeft geen effect tot op heden. Ook weer raar dat diverse gebruikers GEEN problemen met de m8u:confused:

Ik heb er ook problemen mee gehad dat lampjes bleven branden en daarna geen reactie meer lampjes uit en de boel ging hangen.
Ik heb XP opnieuw gesintalleerd en de driver ook maar nu geen problemen meer. Raadselachtig.
 
Werkt hier perfect, op de combinatie met sounddiver na. Heb ook geen zin om dat op te lossen. Gebruik SD alleen voor me virus, dus heb n xtra setje midi kabels 8er de virus gelegd die aangesloten zitten op m´n geluidskaart.

Verder ben ik er tevreden over. Kan zowel vanuit de pc als de RS7000 de hele studio aansturen zonder ook maar 1 kabel te hoeven omprikken.
 
Het toestel werkt bij mij precies ook wel goed met de laatste drivers. Wel spijtig dat het geen multiclient drivers zijn. Nu kan je dus of Cubase openen of sounddiver/midi editor en niet tesamen, das wel kut.
 
Back
Top